جاباما
۸۶۰۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

عفو زندانی با حفظ قرآن

مرد جوان که به اتهام آدم ربایی در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذراند با حفظ جزء سی‌ام قرآن، مورد عفو قرار گرفت.

ایران نوشت: مرد جوان که به اتهام آدم ربایی در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذراند با حفظ جزء سی‌ام قرآن، مورد عفو قرار گرفت.

رسیدگی به این پرونده با شکایت مرد میانسالی به پلیس آغاز شد. وی به مأموران گفت برادرم را که حجره دار میدان تره بار است ربوده‌اند.

با اعلام شکایت مرد میانسال، تحقیقات آغاز و با بررسی دوربین‌های مداربسته خانه مرد حجره دار مشخص شد مردان نقابدار مسلح هنگامی که مرد ثروتمند قصد سوار شدن بر خودروی بنزش را داشته او را ربوده‌اند.

در حالی که بررسی‌ها درباره این حادثه ادامه داشت مأموران دریافتند آدم‌ربایان ساعت ۱۶ عصر همان روز گروگان را در حالی که دست و پا و چشمانش بسته بوده حوالی میدان فاطمی رها کرده و از محل گریخته‌اند.

او در تحقیقات گفت: بعد از اینکه مردان ناشناس مرا ربودند با تهدید و زور، دو کارت عابر بانکم که بیش از دو میلیارد تومان پول داخل آن بود را به‌همراه رمزش از من گرفتند. آنها قصد خرید با کارت‌های عابر بانک مرا داشتند که متوجه شدند کارت‌ها مسدود شده است. در نهایت زمانی که دیدند نمی‌توانند از من پولی به‌دست آورند رهایم کردند.

بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت که برادرزاده شاکی به اداره پلیس رفت و راز ربوده شدن عمویش را برملا کرد. او گفت: من مدتی است که به مواد مخدر معتاد شده ام. قبلاً در غرفه عمویم کار می‌کردم از او ۸۰ میلیون تومان پول می‌خواستم. اما حاضر نبود این پول را به من بدهد به همین دلیل من ماجرا را به دو نفر از دوستانم گفتم و آنها عمویم را ربودند. قرار شد که به هر کدام از آنها ۱۰۰ میلیون تومان پول بدهم.

با اعتراف مرد جوان، دو همدستش که یکی از آنها مستندساز بود بازداشت شدند. در مراحل اولیه تحقیقات گروگان میانسال به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرد و هر سه متهم این پرونده را بخشید. با گذشت مرد حجره دار، پرونده به دادگاه ارجاع شد تا سه متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شوند.

درحالی که متهمان این پرونده در زندان دوران محکومیتشان را می‌گذراندند، مرد مستندساز که یکی از متهمان این پرونده بود، متوجه شد که در زندان حسن اخلاق، گذراندن بیش از نیمی از دوران محکومیت و حفظ قرآن باعث عفو خواهد شد. بدین ترتیب مرد جوان با تلاش فراوان برای رعایت موارد انضباطی و حفظ جزء سی‌ام قرآن و به خاطر داشتن حسن اخلاق مورد عفو قرار گرفت و ۱۱ ماه باقیمانده حبسش را بخشیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نینا

      قرآن حفظ کرده آدم درستی شد دیگه؟؟؟

    • فقط خدا

      خداروشکرقران روحفظ کرده ان شاا...بیادبیرون هم همینجورباشه خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج