جاباما
۸۶۰۱۰۶
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

کارگردان «شرایط خاص»: چرا شبکه ۳برای سریال هزینه می‌کند؟

کارگردان مجموعه تلویزیونی «شرایط خاص» ضمن انتقاد از عملکرد شبکه سه در پخش سریال‌هایش که در بیشتر مواقع با پخش فوتبال‌ها همزمان می‌شود، چنین گفت: متاسفانه این آسیب‌ها هیچ اهمیتی برای مدیران تلویزیون ندارد و محلی از اعراب نیست.

ایسنا: کارگردان مجموعه تلویزیونی «شرایط خاص» ضمن انتقاد از عملکرد شبکه سه در پخش سریال‌هایش که در بیشتر مواقع با پخش فوتبال‌ها همزمان می‌شود، چنین گفت: متاسفانه این آسیب‌ها هیچ اهمیتی برای مدیران تلویزیون ندارد و محلی از اعراب نیست.

کارگردان «شرایط خاص»: چرا شبکه ۳برای سریال هزینه می‌کند؟

وحید امیرخانی درباره نحوه پخش سریال شرایط خاص که با مشکلاتی مواجه بود، گفت: سازمان صداوسیما هزینه قابل توجهی برای تولید آثار نمایشی پرداخت می‌کند؛ پولی که مستقیم یا غیرمستقیم از مالیات، قبض آب و برق و بودجه دولت و خلاصه بیت‌المال و از جیب ملت پرداخت می‌شود. که ماحصل آن سرگرم شدن و رهایی مردم از غم و غصه‌های معیشتی و اوضاع نابسامان اقتصادی باشد حتی برای لحظاتی! این هزینه و بودجه را صداوسیما و شبکه‌های مختلف بین سریال‌هایی که قرار است تولید شوند، تقسیم می‌کند. نگارش فیلمنامه‌ای که ماه‌ها زمان و هزینه برده در کنار عوامل اجرایی کار از بازیگران گرفته تا کارگردان و عوامل پشت دوربین ظرفیت هنری است که با اختلال در پخش به موقع تباه می‌شود. این هزینه (بودجه سریال) قابل توجه است و اگر مردم بدانند که چه پولی برای سرگرمی‌شان با واسطه از جیب خودشان هزینه می‌شود قطعاً حساسیت‌هایشان چند صد برابر و طبیعتاً کیفیت آثار تولیدی خیلی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدا به ما اعلام کردند که زمان پخش سریال شرایط خاص قبل از سریال «بانوی عمارت» است و باید مراحل فنی را به سرعت تمام کرده و کار را آماده پخش کنیم! ولی بنا به دلایلی شبکه تصمیم می‌گیرد این کار را چهار ماه بعد روی آنتن ببرد. پخش سریالی که کاملاً آماده است‌، چهار ماه عقب می‌افتد. همه چیز آماده می‌شود که یک‌دفعه به ما اعلام می‌کنند پخش دو مسابقه فوتبال هم به پخش شما خورده و دو شب پخش نمی‌شوید.

شش قسمت از سریال روی آنتن رفته که تازه متوجه می‌شویم علاوه بر دو مسابقه قبلی چهار مسابقه دیگر هم به زمان پخش سریال خورده است. هنوز نفهمیده‌ام که در سازوکار صداوسیما با ۵۰سال سابقه چطور شش یا هفت مسابقه می‌تواند در زمان پخش سریالی قرار داشته باشد.

وی افزود: چند قسمت از کار ۱۸قسمتی پخش نمی‌شود و به قول مدیران تلویزیون کارهای سریال‌های تلویزیون معمولاً از ۷قسمت به بعد تازه شروع به دیدن می‌شود مگر سریال‌های مناسبتی مثل عید و رمضان که مخاطبان خود را دارد. همیشه یک ورزش مثل فوتبال در شبکه سه سیما وجود دارد. اگر شبکه سه سیما قرار است ورزش پخش کند و شبکه ورزشی است چرا این هزینه باید از جیب مردم برای سریال صرف شود که بعد با این اتفاق مواجه شود. این سریال یا کلاً ساخته نشود و یا بهتر است در شبکه‌ دیگری یا ساعات منظم دیگری پخش شود. من متوجه این کار تلویزیون نمی‌شوم و هر چه مدیران تحلیل می‌کنند باز هم متوجه نمی‌شوم.

کارگردان «شرایط خاص»: چرا شبکه ۳برای سریال هزینه می‌کند؟

امیرخانی ادامه داد: من ِکارگردان و بقیه عوامل دستمزدهای خودمان را گرفته‌ایم و این هزینه از جیب مردم رفته است، از جیب بیت‌المال. متأسفانه با سریال‌های دیگر هم این رفتار می‌شود و من فقط نسبت به پخش سریال خودمان گله ندارم. اما می‌خواهم به مدیریت کلان این خرده را بگیرم که اگر مردم همه دوست دارند فوتبال را از شبکه سه دنبال کنند عیبی ندارد. پس سریال‌هایی که این میزان هزینه شده را از شبکه‌های دیگری پخش کنند.

کارگردان سریال «شرایط خاص» در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود ادامه داد: مردم اندازه پولی که دادند نتواستند سریال «شرایط خاص» را ببینند و بدتر اینکه این قصه کمترین اهمیتی را برای تلویزیون ندارد.

امیرخانی در پاسخ به اینکه چقدر دست شما برای مطرح کردن رگه‌های کمدی در مجموعه «شرایط خاص» باز بوده است، گفت: مساله باز بودن دست به خطوط قرمز و شوخی‌ها برمی‌گردد و باید اذعان کنم که مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه بیشترین انعطاف و همراهی را بین ما و پخش داشته است.

امیرخانی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش کرده‌اید در این شرایط سخت جامعه به مباحثی بپردازید که کمی به مخاطب آرامش دهد و از طرفی هشدارهایی که باید را بدهید؟ اظهار کرد: ما طعنه‌ها و مواردی را در سریال کار کرده بودیم که این طعنه‌ها در حال یک تلنگر بود نه اینکه درباره مباحث فساد و … صحبت کنیم. هر چند که یکی از قصه‌های اصلی سریال مادر شهیدی است که آلزایمر گرفته و کارخانه‌ای دارد که همه پرسنل آن از افراد معلول تشکیل شده است و در مقابل یک آقازده‌ای که از قضا شریک اوست، با زد و بند می‌خواهد آن ملک را از چنگ مادر شهید درآورد؛ بنابراین گره اصلی قصه مربوط به یکی از این مفاسد اقتصادی است. در بخش تورم، مشکلات معیشتی مطرح شده است و بعضاً مواردی مثل ماجرای خرید و فروش و احتکار دلار که روی آنتن رفت.

کارگران سریال «شرایط خاص» در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاحیه‌های پخش به کار آسیب زده است گفت: این اصلاحیه‌ها به کار آسیب نزده است. اما کنایه‌ها و شوخی‌ها تا حدودی کم شده است.

کارگردان «شرایط خاص»: چرا شبکه ۳برای سریال هزینه می‌کند؟

این کارگردان در پایان درباره‌ کاراکتر اصلی این سریال با بازی کامبیر دیرباز که تداعی کننده مجید سوزوکی در اخراجی‌ها است یادآور شد: نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه وقتی بازیگری در یک فیلم خیلی خوب و درخشنده ظاهر می‌شود و آن فیلم هم جدای بازی‌ها خیلی دیده می‌شود کارهای بعدی هنرپیشه سخت‌تر می‌شود، چراکه بعد از آن مخاطب ناخودآگاه او را با آن شخصیت قبلی تداعی می‌کند. اما اولین گزینه‌ من برای نقش آصف، کامبیز دیرباز و برای نقش منوچهر، بهرام افشاری و نقش مادر پروانه معصومی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمو.م

      حقا که حرف دل همه مردم رو زدید.ساعت 9 باخستگی وبه شوق وکمی سرگرمی خود را به خانه میرسانیم که متوجه میشویم بجای سریال دارند فوتبال پخش میکنند واینکاربارهاوبارها رقم میخوره وباعث میشه چندناسزا نثارتلویزیون کنم وبگم اینکارها باعث میشه مردم دنبال ماهواره برند.
      مگه ما کانال ورزش نداریم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقا باید همه مسابقه های ورزشی شبکه ورزش پخش بشه

    • بدون نام

      صداسیمای میلی بی اعتبار دروغگو بی غیرت وافغانستان وفقط توفیلماشون دنبال هدفهای خاص شونن ملت وسرگرم کنن ....وهمچنین وماهوارنبینن وودارکل فیلماشون زن ذلیلی ترویج میده و

    • بدون نام

      اصلا واقعا این سریال چی میخواست بگه؟؟ چقدر چرت بود

    • بدون نام

      من که اصلا فیلمای تلویزیون نگاه نمی کنم از بس مزخرف و تکرارین...فقط از نت دانلود میکنم.

    • بدون نام

      چی میگی بدون نام ۱۱ و ۱۹ مخت داغ کرده از شدت گرونی

    • بدون نام

      سریال خوب بود
      ولی پخشش منظم نبود ما خانمها که نمیخوایم فوتبال نگاه کنیم چکار کنیم
      ماهم آدمیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج