۸۶۰۱۲۶
۱۴ نظر
۵۰۱۵
۱۴ نظر
۵۰۱۵
پ

ماجرای توهین رئیس شورای شهر شیراز چه بود؟

مهدی حاجتی در توضیح درگیری اخیر در شورای شهر شیراز بر سر سخنان نژادپرستانه رئیس شورا، می‌گوید: موضوع به نامگذاری خیابان‌های شیراز مربوط بود.

رویداد ۲۴: در روزهای گذشته فیلمی از اختلاف و سید احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز در فضای مجازی منتشر شد. دستغیب در این فیلم درباره نامگذاری خیابان‌ها به طعنه می‌گوید: «خدا پدر جهاد سازندگی را بیامرزد که ۱۰ تا پل زد تا یک عده بیایند در شهر و ادعای شهرنشینی کنند» حاجتی در انتقاد به دستغیب پاسخ داده بود که این ادبیات نژادپرستانه و قومیتی است. این اختلاف به ترک جلسه توسط دستغیب انجامید که معتقد بود حاجتی به انتخاب مردم و شورای شهر توهین کرده است.

مهدی حاجتی جزئیاتی از ماجرای اختلاف در صحن شورای شهر شیراز را بیان کرده و گفته مدت‌ها بود که طرح نامگذاری یکی از خیابان‌های شیراز به نام «بهمن بیگی» بنیانگذار آموزش عشایری در شورای شهر شیراز مطرح بود و هر بار افرادی به نحوی مانع تحقق این خواسته می‌شدند و یکی از افرادی که اجازه تصویب این نامگذاری را نداده بود، رئیس شورای شهر شیراز بود. این در حالی است که خواسته بسیار بزرگی هم مطرح نشده بود.

ماجرای توهین رئیس شورای شهر شیراز چه بود؟

عضو شورای شهر شیراز افزود: هفته قبل و در غیاب رئیس، نایب رئیس شورا رای‌گیری درباره این نامگذاری را در دستور قرار داد، اما روز ۱۲ اردیبهشت رئیس شورای شهر شیراز، با وجود اینکه این نامگذاری در ردیف ۵ صورتجلسه آمده بود، از ردیف ۴ به ردیف ۶ رفت و شورا را وارد یک مسئله طولانی کرد که از نظر کمیسیون حقوقی، طرح و بررسی آن غیر قانونی بود. وقتی هم به رئیس شورا اعتراض کردیم اعلام کرد که من رئیس هستم و تشخیص و صلاحیت این موضوع با من است.

او گفت: احساس کردم اراده‌ای پشت کار است که این طرح تصویب نشود، لذا همین این طرح را با ۹ امضا به صورت دوفوریتی مطرح کردیم؛ که رئیس شورا ایراد‌های دیگری به آن گرفتند و به نوع جمع‌آوری امضا اعتراض کرد. در این لحظات دو نفر از اعضای شورا صحن را ترک کرده بودند و به این ترتیب با خروج آقای دستغیب جلسه از نصاب خارج می‌شد که ناگهان ایشان جلسه را به حالت آبستراکسیون ترک کرد. در این زمان اعتراض و اعلام کردم که این فرد صلاحیت ریاست شورا را ندارد، زیرا به جای اینکه جلسه را در روال رسمی‌اش اداره کند، وارد بحث شخصی می‌شود و باید در اولین جلسه نسبت به تعیین ریاست جدید با یک طرح دو فوریتی اقدام شود.

بعد این صحبت‌ها به گوش دستغیب رسید و وی به صحن شورا بازگشت و شروع به گفتن مسائلی کرد که تکرار کردن آن‌ها فقط به اختلافات قومی دامن می‌زند و نیازی به تکرار آن‌ها وجود ندارد. من در پاسخ به آن اظهارات گفتم تقسیم مردم به این شکل و برتری دادن شهری به روستایی یا بالعکس، عملی نژادپرستانه و فاشیستی است. البته همانطور که در فیلم مشخص است، ایشان از ابتدا تا انتها میکروفن مرا قطع کرده‌اند، به همین دلیل است که صدای من درست شنیده نمی‌شود.

در ادامه ویدئویی از اظهارات جنجالی رئیس شورای شهر شیراز را ببنید:

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

ماجرای توهین رئیس شورای شهر شیراز چه بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      متاسفم برای همچین مردمی با انتخابشون

    • بدون نام

      حرفش درسه .چه توهینی ؟؟؟

    • علی

      جناب دستغیب فراموش کرده که یکی از عوامل اصلی پیشرفت شهر شیراز همین مردم به زعم ایشون روستایی و ایلیاتی بوده.اگه امثال بهمن بیگی ها و نمازیها و ملک حسینی ها و نیک اقبالها و شهریورها و لرها و قشقاییها و خمسه ها و اردکانیها و کازرونیها و....نبودن ،امروز شیراز هم چندان آش دهن سوزی نمی شد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین اگه شیراز آش دهنسوزی نبود میموندی تو ولات خودت. خودمون از قدیم بلد بودیم و بلد هستیم شهرمون رو بسازیم. تو بیل زدن بلدی برو باغچه خودت رو بیل بزن

      • بدون نام

        اره آلمان رو هم مهاجرای افغانی و سوری ساختن !
        اینجا مهمان هستید حرمت میزبان را نگه دارید وگرنه به همان جایی که آمدید باز می گردید

    • بدون نام

      قربون توکه پشی شهری بی ادب من خودم شیرازی اصیل هستم ازاین حرکت این به استلا ریس بدم امد

    • بدون نام

      خوشا شیراز و دستغیبهایش
      خداوندا بگردان در امانش

    • بدون نام

      آخه این اصلاح طلب ها امش تو آفساید هستن اون از تهران این شیراز مگه الان مشکل مردم نامگذاری خیابان هست این همه مشکلات شهری حیف وقت الکی که صرف حاشیه میشه

    • بدون نام

      مملکت نصفشو افغانی گرفته اینهابه جون هم افتادن

    • صالحی

      وقتی یه ادم بیسواد بیاد راس کار از این بهتر نمیشه فقط اینه باید بدونه که اگه این مردم نبودن الان بجای کار تو شورای شهر باید طویله تمیز میکردی بیشعور

    • بدون نام

      خداشما را به راه راست هدایت کند

    • شاهین

      فرمایش آقای دستغیب متاسفانه کاملا درست است

      .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شهرفرهنگ ادب

    • بدون نام

      ایشون کاملا درست می فرمایند
      شهر شیراز شهریست با شهروندان کاملا بومی و مشخص

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج