۸۶۰۲۰۳
۶ نظر
۵۰۷۱
۶ نظر
۵۰۷۱
پ

چگونه نوزادان‎مان را بخندانیم؟

یکی از لذت بخش‌ترین لحظات برای پدر و مادرها، دیدن لبخند روی لبان فرزندشان است. اما چگونه می‌توان یک نوزاد را خنداند؟ اگر شما هم نوزادی در خانه دارید و به دنبال راه‌هایی برای خنداندن او هستید، کافی ست کار‌هایی را که در ادامه برایتان آورده ایم، انجام دهید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: یکی از لذت بخش‌ترین لحظات برای پدر و مادرها، دیدن لبخند روی لبان فرزندشان است. اما چگونه می‌توان یک نوزاد را خنداند؟ اگر شما هم نوزادی در خانه دارید و به دنبال راه‌هایی برای خنداندن او هستید، کافی ست کار‌هایی را که در ادامه برایتان آورده ایم، انجام دهید.

چگونه نوزادان‎مان را بخندانیم؟

صدا‌های عجیب و غریب از خودتان در آورید

نوزادان به سمت صدا‌هایی که در اطراف شان می‌شنوند، جذب می‌شوند. در واقع آن‌ها این صدا‌ها را از زمانی که در شکم مادرشان بودند می‌شنیدند، به همین دلیل است که به مادران پیشنهاد می‌شود که در دوران بارداری، به آهنگ‌های آرام و ملایم گوش دهند تا جنین شان هم احساس آرامش کند. نوزادان تفاوت بین صدا‌های طبیعی و غیر طبیعی را درک می‌کنند؛ بنابراین اگر شما در نزدیکی او صدایی عجیب از خودتان در آورید، او به سرعت عکس العمل نشان می‌دهد و حتی منجر به خنده او نیز می‌شود. در واقع او تشخیص می‌دهد که این صدا‌هایی که شما از خودتان در می‌آورید نرمال نیستند و به همین دلیل به آن‌ها می‌خندند.

آهنگی شاد بخوانید

حتما شما هم متوجه شده اید، زمانی که نوزاد در فضایی شاد است، حس بهتری دارد، اما برعکس اگر در اطراف او مدام دعوا و تنش باشد، بی تابی نوزاد نیز بیشتر می‌شود. در حقیقت، نوزادان می‌توانند شادی را درک کنند؛ بنابراین خواندن یک آهنگ شاد برای آنها، لبخند را روی لبانشان می‌نشاند. فقط سعی کنید آهنگی که می‌خوانید، ریتمی کودکانه داشته باشد. لازم نیست خیلی برای آهنگی که می‌خواهید انتخاب کنید سخت بگیرید، همین که ریتمی شاد داشته باشد، کودک شما را به وجد خواهد آورد.

او را غلغلک دهید

غلغلک نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان را نیز می‌خنداند. کافی ست که انگشتان تان را به آرامی به کف پا یا زیر بغل نوزادتان حرکت دهید و به همین سادگی شاهد خندیدن فرزندتان باشید. کودکان از جلب توجه لذت می‌برند و به آن عکس العمل مثبت نشان می‌دهند. پس با غلغلک دادن آن‌ها با یک تیر دو نشان بزنید.

شکم او را فوت کنید

مطمئنا شما این تجربه را با فرزندتان دارید. تا به حال شده سرتان را در شکم فرزندتان فرو ببرید و با صدا شکم او را فوت کنید؟ این یکی از کار‌هایی ست که هر نوزادی را می‌خنداند، بنابراین شما هم می‌توانید به سادگی برای خنداندن فرزندتان از این ترفند استفاده کنید. از آنجا که فوت کردن شما مانند غلغلک دادن برای او عمل می‌کند، موجب خنده او می‌شود.

شکلک در آورید

یکی دیگر از ترفند‌های خنداندن نوزادان، در آوردن شکلک‌های عجیب و غریب است. مثلا زبان تان را در آورید، صدا‌های عجیب و غریب تولید کنید یا چشمان تان را چپ کنید... از آنجا که نوزادان قدرت تشخیص صورت نرمال شما را از صورت غیر طبیعی تان دارند، به چهره عجیب و غریب شما خواهند خندید.

چگونه نوزادان‎مان را بخندانیم؟

با او دالی موشه کنید

حتما پدر و مادر‌های شما هم دالی موشه را با شما بازی کرده اند. دالی موشه نوعی بازی است که اکثر بزرگتر‌ها با خردسالان انجام می‌دهند. در این بازی، شما باید صورت تان را بپوشانید و بعد همزمان با آشکار کردن صورت تان، عبارت «دالی» یا «دالی موشه» را به زبان بیاورید. نوزادتان طبیعتا در واکنش به این حرکت لبخند می‌زند یا می‌خندد. گفته شده که بازی دالی موشه بر هوش و روابط اجتماعی خردسالان نیز تاثیر مثبتی دارد.

او را با حیوانات سرگرم کنید

نوزادان به حیوانات علاقه زیادی دارند. در واقع آن‌ها به سمت شان جذب می‌شوند و برای کنجکاوی دوست دارند لمس شان کنند. مثلا تماشای گربه‌ای که در حال تمییز کردن و لیسیدن خودش است یا سگی که غذا می‌خورد، برای نوزادان بسیار جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. از طرف دیگر، حیوانات نیز کودکان را از بزرگسالان تشخیص می‌دهند و به آن‌ها آزاری نمی‌رسانند؛ بنابراین اگر مطمئن شدید که حیوان مورد نظرتان آسیبی به فرزندتان وارد نمی‌کند، آن را نزدیک حیوانات ببرید. آنوقت می‌بینید که کودکتان چگونه به آن حیوان زل زده و نسبت به رفتار‌های او لبخند می‌زند.

او را بالا بیندازید

یکی دیگر از بازی‌هایی که معمولا پدر‌ها با فرزندان شان انجام می‌دهند، پرت کردن آن‌ها به هوا و گرفتن شان است. این بازی نیز کودک را به وجد می‌آورد. حتی اگر هنگام بالا انداختن او صدا‌های خنده داری هم از خودتان در آورید، بر خنده خود خواهید افزود.

تظاهر به گاز گرفتن او کنید

همانطور که نوزادتان را روی تخت گذاشته اید، با دهانی باز به سمت اش بروید و تظاهر کنید که می‌خواهید او را گاز بگیرید. همین حالت شما باعث خنداندن کودکتان می‌شود. اگر کودکتان کمی بزرگ‌تر است، حتی می‌توانید از جمله هایی، چون «الان می‌خورمت» نیز استفاده کنید. اگرچه فرزندتان بعد از یکی دو بار می‌فهمد که شما قصد گاز گرفتن او را ندارید، اما همین حالت شما به او هیجان داده و او را می‌خنداند.

منبع: listontap

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جااااان . بچه دیگران اصلا به ادم نمیچسبه . بچه خود ادم خواهر زاده و برادرزاده عشق هستن عشق .

    • بدون نام

      چی، بچه رو بالا بندازیم!!! مگه توپ

    • بدون نام

      اووووخی دلم خواست

    • بدون نام

      سالهاست همه می دانند بالا انداختن کودکان بسیار خطرناک است ، به هر زبان زنده دنیا که این جمله را سرچ کنید مقاله های کاملی در این خصوص می ببینید
      غلغلک کودکان هم خطرناک است

    • بدون نام

      بچه رو ندازید بالااااااا
      مخش تکون میخوره

    • ش.ص

      او را بالا بیندازید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مگه ابله هستیم؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج