جاباما
۸۶۰۲۴۲
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

آشنایی با گزینه احتمالی سرمربیگری استقلال

سرجیو ریکاردو فاریاس مربی ۵۱ ساله برزیلی که در ۲ مقطع مختلف در دوران مدیریت بهرام افشار زاده و رضا افتخاری در بین گزینه‌های استقلال بود.

ایلنا: باشگاه استقلال درحال سبک و سنگین کردن گزینه‌های خارجی برای انتخاب سرمربی فصل آینده و جانشینی وینفرد شفرآلمانی است. در ابتدا اسامی چون آنتونیو دونادونی، زوران مامیچ، فلیکس ماگات و الکساندر نوری مطرح شد. امیر حسین فتحی و مدیران استقلال در صحبت هایی که داشتند چند شرط را عنوان کردند که می‌تواند فیلتری برای انتخاب سرمربی جدید باشد.با این ویژگی‌ها فقط مامیچ کروات می‌توانست بین گزینه‌ها باشد اما خبر‌ها از حضور او در الریان قطر حکایت دارد تا پرونده این مربی ۴۷ ساله فعال در حوزه خلیج فارس بسته شود.

یک مربی نام آشنای برزیلی است

تمام رسانه‌ها در تلاش هستند تا از گزینه‌های مورد نظر باشگاه استقلال سردربیاورند و به یک یا چند اسم برسند. بعضی رسانه‌ها با توجه به‌ آشنایی و فعالیت فرهاد مجیدی در باشگاه اسپانیول گمانه زنی می‌کنند که سرمربی بعدی آبی‌ها از اسپانیا و باشگاه اسپانیول و کانال فرهاد مجیدی می‌آید. اما مربی که از لالیگا یا هر لیگ اروپایی بیاید با آنچه که مدنظر مدیران استقلال است تناقض دارد.

مربی جوان با سابقه کار در آسیا و حوزه خلیج فارس که کارنامه و قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند در آکادمی هم کمک کند. در عین حال نباید نگاهش به استقلال و فوتبال ایران مانند کارلوس کی‌روش از بالا به پایین باشد. این ویژگی‌ها گزینه‌های استقلال را بسیار محدود می‌کند. تعداد مربی هایی با این ویژگی‌ها که بدون تیم باشند چندان زیاد نیست. در جستجوی گزینه‌های مربی یا مربی‌های مورد نظراستقلال از داخل باشگاه به یک کلید واژه رسیدیم.

استقلالی‌ها برای بالا نرفتن قیمت گزینه یا گزینه‌های مورد نظر‌شان و حواشی که ممکن است پیش بیاید تلاش می‌کنند تا هیچ نامی از داخل باشگاه به بیرون درز نکند. اما اگر کلید واژه مربی شناحته شده برزیلی را کنار فیلتر‌های مورد نظر مدیران باشگاه قرار دهیم به یک نام و گزینه‌اشنا می‌رسیم.

آشنایی با گزینه احتمالی سرمربیگری استقلال

سرجیو برای سومین بار گزینه استقلال؟

سرجیو ریکاردو فاریاس مربی 51 ساله برزیلی که در 2 مقطع مختلف در دوران مدیریت بهرام افشار زاده و رضا افتخاری در بین گزینه‌های استقلال بود. این مربی که فصل گذشته هدایت الهلال سودان را بر عهده داشت و فعلا بدون قرارداد است در همان سال هایی که نامش به عنوان گزینه مطرح بود هم مورد انتقاد برخی از سایت‌های مجازی قرار گرفت.

قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا با پوهانگ استیلرز کره جنوبی در سال 2009، همان بازی که در آن ذوب‌آهن را در فینال شکست دادند اوج کارنامه فاریاس است.او قهرمانی جی لیگ در سال 2009، کسب مقام سومی در جام باشگاه‌های جهان، قهرمانی در جام ملت‌های زیر 17 سال آمریکای جنوبی با تیم‌ملی برزیل، قرار گرفتن بین 4 مربی برتر برزیل در سال 2004 و انتخاب شدن به عنوان بهترین مربی لیگ کره جنوبی در سال 2007 از جمله افتخارات این مربی نسبتا جوان است. او علاوه بر پوهانگ در گوانگژو چین، الوصل امارات و الاهلی عربستان و تیم هایی در لیگ تایلند و هند مربیگری کرده و به خوبی با فوتبال آسیا آشنا است.

مربیگری در تیم‌های زیر 17 و 20 سال برزیل و باشگاه‌هایی چون سانتوس برزیل شاید مورد توجه مدیران استقلال قرار گرفته تا بتوانند از او در آکادمی هم استفاده کنند. فاریاس در چند لیگ و باشگاه برزیلی هم مربیگری کرده و از سال 1993 که مربیگری را شروع کرده تا تا سال 2018 در تمام سالها تیم داشته و بیکار نبوده است که این یک نقطه قوت برای این مربی محسوب می‌شود و قیمت بالایی هم ندارد.

در مجموع تمام کد‌ها و آدرس هایی که مدیران باشگاه داده‌اند و شنیده‌های ما از داخل باشگاه مبنی بر برزیلی و نام آشنا بودن بودن مربی مورد نظر باشگاه همخوانی دارد. این‌که فاریاس گزینه اصلی باشگاه است یا این‌که مانند 2 دوره قبلی در بین گزینه‌های اصلی قرارداد موضوعی است که باید منتظر آن بمانیم چون بعید است مدیران باشگاه بخواهند قبل از نهایی شدن نام سرمربی جدید‌شان را اعلام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • N

      بابا مجیدی میمونه اینطور ک معلومه ول کن نیست

    • بدون نام

      بازی اسامی

      اخر سر فرناز میشه سرمربي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگی بتو مربوط نیست....هییییسسس

    • بدون نام

      بهترین گزینه همون سرمربی شدن فتقی با کمک فتل خانه که میتونن استفراقو نجات بدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیتربیت..‌‌‌

      • بدون نام

        گمشو بی تربیت ....

      • .

        خیلی بی تر بیتی

      • بدون نام

        خفه شو گندپلیسیِ بی غیرت

    • بدون نام

      ای جان

    • خوزستان .۴ و ۷

      ای کاش بیارنش چون برزیلی ها هیچ اعتقادی به دفاعی بازی کردن ندارن و میتونیم شاهد بازی های زیبایی باشیم. امسال هم اگه خط دفاعمون رکورد بهترین خط دفاعی رو بشکنه دیگه لزومی نداره به فکر بازی های دفاعی باشیم تو فصل های بعد

    • گیله مرد

      استقلال که خصوصی نمیشه بیش از پنج ساله جام لیگ رو هم نیاوردیم،،،
      به قول حاج فتح الله زاده که یه برنامه پنج ساله داشت ،،
      وزارت ورزش با تعهد کتبی ایشان حداقل سه سال تاج کبیر را به ایشان بده
      ( البته با اختیار تام ) اگر موفق بود به صورت خودکار دو سال هم تمدید بشه ،،،
      حاج فتل بیخودی وعده نمیده حتما موفق میشه ،،
      البته بیشترین جامها را هم دوره ایشان آوردیم و تیم کهکشانی هم داشتیم یادش بخیر
      اس اس های دو آتیشه نظر بدن خواهشن...،،،
      لطفا با احترام به هم حرمت همدیگر را پاس بداریم..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج