۸۶۰۲۶۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

لیورپول؛ تیمی که بدون جام هم قهرمان است

لیورپول تسلیم نمی‌شود، یعنی هنوز نشده است. برای نخستین بار در پنج سال گذشته قهرمانی لیگ برتر به روز آخر کشیده می‌شود و لیورپول همچنان در حال مبارزه است.

ایران ورزشی: لیورپول تسلیم نمی‌شود، یعنی هنوز نشده است. برای نخستین بار در پنج سال گذشته قهرمانی لیگ برتر به روز آخر کشیده می‌شود و لیورپول همچنان در حال مبارزه است.

در زمینی که منچسترسیتی آخرین شکست خود در لیگ را متحمل شد، شاگردان یورگن کلوپ به دراماتیک‌ترین شکل ممکن رویایشان را زنده نگه داشتند و سنت جیمز پارک شاهد یکی از به‌یادماندنی‌ترین شب‌های لیگ برتر بود. پیروزی ۳ بر ۲ لیورپول در این زمین این تیم را به صدر جدول برگرداند اما این تنها نیمی از داستان است و باید دید لسترسیتی امشب در ورزشگاه اتحاد مقابل سیتی چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

لیورپول برد و باخت، دو بار اما گل دیووک اوریگی در فاصله ۴ دقیقه مانده به اتمام بازی، قرمزها را از خط پایان عبور داد. لیورپول آنقدر سوال کرد تا به جواب رسید. منچسترسیتی با این تیم چه خواهد کرد، با این ذخیره انرژی، اشتیاق و شخصیت فوق‌العاده؟ هر تیمی که هفته آینده قهرمان شود، تشویقش می‌کنیم، هر دو تیم‌های خاصی هستند.

تیم پپ گواردیولا یک دست روی جام داشت وقتی بازی یک بر یک بود. یک دست و نیم داشتند وقتی سالومون روندون بازی را ۲ بر ۲ کرد اما حالا توپ در زمین سیتی است و می‌توانند آن را ببرند.

لیورپول سرسختی کرد در جریان نیمه نفسگیر دوم. آنها محمد صلاح را به خاطر مصدومیت سر از دست دادند وقتی اواخر بازی فرا رسیده بود، شکل و هماهنگی‌شان را هم از دست داده بودند اما با تعویض‌های کلوپ و تاس‌هایی که او انداخت، به نتیجه دلخواه رسیدند. ژردان شکیری ضربه آزاد را فرستاد، اوریگی سر زد و بعد از برخورد با جمال لاسلس به دروازه رفت. لیورپولی‌ها یک بار دیگر نفس خود را رها کردند بعد از آنکه بند آمده بود. این هشتمین پیروزی متوالی‌شان در لیگ برتر بود، دستاورد مهمی است در هر زمان و مکانی. در این فصل مقابل منچسترسیتی باورکردنی نیست.

سیتی فشار، می‌سازد و لیورپول راهی برای مقابله با آن پیدا می‌کند. شجاعت آنها جای تردیدی باقی نمی‌گذارد. کلوپ خوشحال اما جان به لب رسیده بعد از بازی گفت: «باید مبارزه می‌کردیم، این تیم واقعا مایه افتخار است.»

بهانه‌های زیادی می‌توانستند بیاورند. روبرتو فیرمینو را نداشتند و صلاح را از دست دادند. بعد از باخت سنگین در نوکمپ روحیه خوبی نداشتند، شش سال بود که در زمین نیوکاسل پیروز نشده بودند و برابر تیمی قرار گرفتند که برای پیروزی در آخرین بازی خانگی فصل باانگیزه بود. رافائل بنیتس لطفی در حقشان نکرد، تیم سابقش را ترساند، زنده باد رافا.

لیورپول با گل‌های ویرجیل فان‌دایک و صلاح که یکصدمین گلش در اروپا را زد و باعث شد با ۲۲ گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر جا خوش کند، پیش افتاد اما کریستین آتسو و روندون دو بار بازی را به تساوی کشاندند. به نظر می‌رسید گل دوم ضربه مرگباری باشد اما لیورپول نظر دیگری داشت، آنها مثل ۱۰ ماه اخیر راهی پیدا کردند.

حالا لیورپول که از یک مربی سابقش عبور کرده چشم به لطف مربی سابق دیگر دارد. لستر برندان راجرز دوست مصلحتی بعدی لیورپول است که اگر امشب امتیاز بگیرد، تیم کلوپ در کورس قهرمانی پیش می‌افتد اما آن باشد برای دوشنبه شب؛ هواداران لیورپول از این پیروزی کیف کردند و از تیمی که جان به لبشان کرده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینو نگن چی بگن بدبختایه شوتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج