جاباما
۸۶۰۴۴۵
۱ نظر
۵۰۲۴
۱ نظر
۵۰۲۴
پ

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

بروشتا یک پیش غذای ایتالیایی است که شامل نان برشته سیر زده است که روی آن زیتون و نمک قرار داده شده. انواع مختلف تزئینات رویی آن شامل گوجه، سبزیجات، لوبیا، گوشت یا پنیر است.

برترین‌ها - ترجمه از زهرا موسوی: بروشتا یک پیش غذای ایتالیایی است که شامل نان برشته سیر زده است که روی آن زیتون و نمک قرار داده شده. انواع مختلف تزئینات رویی آن شامل گوجه، سبزیجات، لوبیا، گوشت یا پنیر است.

یکی از بروشتا‌های محبوب بروشتای سیب زمینی با رویه سبزیجات است. این بروشتا به جای نان با سیب زمینی‌های برشته تنوری، گوجه، آووکادو و ریحان درست می‌شود. این غذای در واقع یک فینگرفود خوشمزه و خوش ظاهر است و از این جهت مورد توجه کودکان هم خواهد بود. آووکادو ندارید؟ خب یک چیز دیگر را جایگزین آن کنید مثلا کلم.

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

مواد لازم:

برای سیب زمینی برشته

  • سیب زمینی مرغوب: ۵۰۰ گرم یا ۲ عدد بزرگ
  • روغن هسته انگور یا روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

برای مواد رویی

  • سیر: ۲ حبه
  • برگ ریحان تازه: ۱/۲ پیمانه
  • گوجه انگوری: ۲ پیمانه
  • آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیک: ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک دریا: ۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آووکادو برش زده: ۱ عدد بزرگ

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

طرز تهیه:

۱. فر را با حرارت ۴۲۵ درجه فارنهایت یا ۲۲۰ درجه سلسیوس گرم کنید و یک سینی فر خیلی بزرگ یا دو عدد سینی متوسط را کاغذ بگیرید.

۲. با یک چاقوی تیز، سیب زمینی‌ها را به ضخامت ۱/۲ اینچ برش بزنید. دقت کنید که قطر آن‌ها همگی به یک اندازه باشند و تفاوتی نداشته باشند و البته نه آنقدر نازک که برای برداشتن با دست محکم نباشد و لبه‌های آن موقع پختن سریعا بسوزد.

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

۳. این دایره‌های سیب زمینی را داخل مرکز یکی از سینی‌های فر به صورت یک کپه بریزید. روغن زیتون را روی آن‌ها بریزید بطوری که تمام لبه‌های دوایر سیب زمینی کاملا با روغن پوشیده شود. حالا آن‌ها را بصورت یک لایه توی سینی فر بچینید، بین آن‌ها یک سانتی متر فضا بگذارید. روی آن‌ها نمک بپاشید.

۴. سیب زمینی‌ها را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه برشته کنید، اواسط پخت آن‌ها را برگردانید، پختن را تا زمانی ادامه دهید که روی آن‌ها لکه‌های قهوه‌ای طلایی ظاهر شود. اگر کمی بیشتر آن‌ها را بپزید لبه‌های آن برشته‌تر می‌شود.

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

۵. در حین پختن سیب زمینی‌ها، مواد رویی را آماده کنید. در یک غذاساز بزرگ، سیر و ریحان را با هم رنده کنید تا زمانی که ریز شوند. گوجه‌ها را اضافه کنید و یک دور گوجه‌ها را با مخلوط کن رنده کنید تا به صورت نگینی در بیایند. تیغه را جدا کرده و کاسه مخلوط کن را بردارید. آب لیمو، سرکه بالزامیک و نمک را داخل مواد داخل مواد توی کاسه بریزید. بگذارید تا مواد به خورد هم بروند.

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

۶. ۵ دقیقه قبل از آماده شده سیب زمینیها، آووکادو‌ها را برش زده داخل مخلوط گوجه بریزید. آن را مزه کنید و در صورت نیاز کمی نمک بریزید. مخلوط ظاهری آبدار خواهد داشت، اما دقیقا باید این شکلی باشد.

۷. بعد از درآوردن سیب زمینی‌ها از فر، مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید. ۱/۲ قاشق چایخوری مخلوط گوجه و آووکادو را با چنگال بردارید تا آب آن از داخل چنگال به داخل کاسه بریزید. سپس مواد داخل چنگال را وسط دایره سیب زمینی بریزید و این کار را برای همه سیب زمینی‌های برشته تکرار کنید.

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

۸. به هنگام خارج کردن سیب زمینی‌ها از داخل فر، فورا آن‌ها را با مواد سرو کنید. من به محض خارج کردن سیب زمینی از داخل فر روی آن‌ها مواد میزنم تا گرم باشند، اما شما می‌توانید قبل از افزودن مواد رویی آن‌ها را داخل بشقاب بگذارید. اگر سیب زمینی‌ها زیاد بمانند حالت ترد آن‌ها از بین رفته و نرم می‌شوند بنابراین من توصیه نمی‌کنم بیش از ۱۰ دقیقه از زمان خروج از فر در فضای اتاق بمانند. اگر مقداری از مواد مخلوط رویی اضافه ماند می‌توانید از آن برای داخل ساندویچ استفاده کنید.

بروشتای سیب زمینی تنوری با سبزیجات رنگی

منبع: ohsheglows

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید روغن هسته انگور، بالزامیک و آواکادو نداشتم نتونستم درست کنم،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج