جاباما
۸۶۰۴۹۵
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

لیورپول - بارسلونا؛ بدون صلاح در نبرد با هیولا

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ ورزشگاه آنفیلد میزبان دیداری حساس از دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

آی اسپورت: امشب از ساعت ۲۳:۳۰ ورزشگاه آنفیلد میزبان دیداری حساس از دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. لیورپول در دیداری که جونیت چاکر ترکیه‌ای قضاوت آن را بر عهده خواهد داشت میزبان بارسلوناست و امید دارد با فشار هوادارانش و جو خوب همیشگی آنفیلد ۳ گل خورده در نوکمپ را جبران کند، در حالی که به طور طبیعی با برد بازی رفت شانس کاتالان‌ها برای فینالیست شدن بیشتر خواهد بود.

لیورپول؛ تسلیم نمی‌شویم

سرخ‌های مرسی‌ساید این فصل شانس هم کم نیاورده‌اند، مثل گلی که در شهرآورد به عجیب‌ترین شکل ممکن وارد دروازه اورتون کردند، با این حال نمی‌توان آن‌ها را به عنوان تیمی خوش‌شانس معرفی کرد. لیورپولی‌ها از نمایش تیم‌شان در نوکمپ راضی بودند، اما رسانه‌های حامی این تیم با وجود دفاع از تاکتیک‌های یورگن کلوپ اعتراف کردند او در نهایت از والورده رودست خورده و تاکتیک‌های میزبان بود که نتیجه داد.

آخرین تیمی که در بسیاری از دقایق بازی در نوکمپ برابر میزبان کاتالونیایی صاحب توپ و میدان بود را به یاد دارید؟ اما ستاره‌های لیورپول در نوکمپ گل‌نزن‌تر از همیشه بودند و یا ناباورانه مثل محمد صلاح به تیر دروازه کوبیدند یا صخره‌ای به نام مارک آندره تراشتگن جلوی‌شان ایستادگی کرد. با این حال هرچه بود بازی رفت را به بارسا باختند و نتوانستند جلوی هنرنمایی لئو مسی را بگیرند.

حالا لیورپول به طور موازی در چند روز برای ۲ قهرمانی تلاش خواهد کرد. اول کلوپ باید تاکتیک جدیدی پیاده کند تا برابر بارسا دست‌کم تیمش ۳ گل بزند و گلی نخورد تا همه چیز به تساوی کشیده شود و سپس در هفته پایانی لیگ برتر سوای هر نتیجه‌ای که در بازی امشب رقم خورد با روحیه تلاش کنند تا طلسم طولانی قهرمانی را بشکنند. لیورپولی‌ها و هواداران‌شان هیچ‌گاه دوست ندارند از تسلیم شدن بگویند و می‌دانند در ۹۰ دقیقه پیش‌رو امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد. تاریخ لیگ قهرمانان پر از بازگشت‌های بزرگ بوده و لیورپول هم سابقه یکی از بزرگ‌ترین بازگشت‌ها را در فینال ۲۰۰۵ برابر میلان داشت.

بارسلونا؛ بزرگ‌ترین شانس سه‌گانه

حتی در بهترین روز‌های فصلِ بارسلونا هم برخی هواداران این تیم منتقدِ ارنستو والورده بودند، اما این مربی باهوش گزارش تیم آنالیزش را به خوبی در زمین برابر لیورپول پیاده کرد. والورده نیازی ندید تیمش با پاسکاری‌های مداوم خودش را خسته کند و روی دروازه حریف انگلیسی خیمه بزند. لیورپول که مثل بارسا تیمِ مالک بود توپ را در اختیار گرفت و والورده ترجیح داد تیمش با استفاده از نبوغ مهره‌های تهاجمی به خصوص لیونل مسی و هنر آن‌ها در استفاده از کمترین فضا‌ها در فرصت‌های مناسب به لیورپول ضربه بزند.

شاید والورده ترس داشت اگر تیمش مالک باشد اتفاق‌های نوکمپ دقیقاً به طور عکس رخ بدهد و لیورپولی‌ها از کندی خط دفاع بارسا استفاده کنند. بارسا این فصل به تدریج بهتر و بهتر شد و هر اتفاقی رخ بدهد تیم شایسته‌ای برای کسب سه‌گانه خواهد بود. والورده سال‌ها در اسپانیا در تیم‌هایی مربیگری کرد که کمتر فرصت قهرمان شدن به او می‌دادند، اما حالا همراه بارسلونا چند قدم کوتاه دیگر با تاریخ‌سازی فاصله دارد. سرمربی و کاپیتان پس از پیروزی ارزشمند بازی رفت از خود بی‌خود نشدند چراکه می‌دانند آنفیلد کجاست و شاید کام‌شان را تلخ کند.

هنوز هم والورده خوش‌خیالی تیمش در دیدار فصل قبل برابر رم و اجازه بازگشت به حریف را فراموش نکرده و نمی‌خواهد در مرسی‌ساید هم اتفاق‌های تلخ پارسال رخ بدهد. پس باید منتظر یک بازی حساب‌شده دیگر از بارسا باشیم. شاید یک گل فرصت بازگشت را از لیورپول بگیرد و کار کاتالان‌ها برای فینالیست شدن را راحت‌تر کند.

آخرین جدال

دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی بارسلونا با برتری ۳ بر صفر این تیم برابر لیورپول همراه شد. سوارس ابتدا دروازه تیم سابقش را باز کرد و سپس هنرنمایی مسی با ۲ گلی که زد باعث شد بارسا با برد ۳ بر صفر و اندوخته بسیار خوب راهی آنفیلد شود.

آمار بازی

۹) در ۹ نبرد اروپایی بین بارسلونا و لیورپول، عدد ۳ برای برد هر دو تیم و تساوی ثبت شده است.

۵) لیورپول و بارسلونا هم در قهرمانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا که ۵ مرتبه بوده برابر هستند و هم در نایب‌قهرمانی‌ها که ۳ مرتبه برای‌شان ثبت شده. صعودکننده فینال در این فصل از رقیب سبقت خواهد گرفت.

۳) پیش از این لیورپول ۳ مرتبه از رقابت‌های اروپایی بارسلونا را حذف کرده و در نهایت ۲ مرتبه به فینال جام یوفا و یک مرتبه به فینال لیگ قهرمانان رسیده است. این بار هم هر تیمی که رقیب را حذف کند یک پای فینال لیگ قهرمانان خواهد بود.

صفر) لیورپول نه تنها این فصل در لیگ برتر در آنفیلد شکست نخورده بلکه در لیگ قهرمانان هم چنین رکوردی را دارد.

۴) لیورپول در ۴ بازی آخرش در لیگ قهرمانان در آنفیلد گل نخورده است. آخرین گلی که دریافت کردند در نخستین بازی مرحله گروهی برابر پاری‌سن‌ژرمن بود.

۲) هر دو برد بارسلونا در لیگ قهرمانان برابر لیورپول پیش از بازی رفت این مرحله در ورزشگاه آنفیلد رقم خورده بود.

۴۱) اولین و آخرین مرتبه‌ای که لیورپول ۲ فصل متوالی فینالیست لیگ قهرمانان شد به ۴۱ سال قبل برمی‌گردد. در آن سال‌ها سرخ‌های مرسی‌ساید در هر دو فینال پیروز و قهرمان شدند.

۵۰۰) بارسلونا در بازی رفت برابر لیورپول از مرز ۵۰۰ گل زده در لیگ قهرمانان گذشت. پیش از آن‌ها فقط رئال‌مادرید به این رکورد دست پیدا کرده بود.

صفر) کاتالان‌ها تنها تیم این فصل لیگ قهرمانان اروپا هستند که هنوز شکست نخورده‌اند.

۱۲) لیونل مسی با ۱۲ گل در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان قرار گرفته و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش روبرت لواندوفسکی با ۸ گل زده است. بهترین گلزن بین تیم‌هایی که حذف نشده‌اند دوشان تادیچ ۶ گله است و با این تفاسیر باید آقای گلی مسی را تقریباً قطعی بدانیم.

مصدومان و محرومان

در بدترین زمان ممکن لیورپول با بدشانسی و مصدومیت مهره‌های کلیدی مواجه شده است. روبرتو فیرمینو و نبی کیتا قطعاً به نبرد آنفیلد نمی‌رسند، محمد صلاح شرایط نامشخصی داشت و احتمال حضورش کم بود. در نهایت کلوپ اعلام کرد او هم نمی‌تواند بازی کند. آدام لالانا هم وضعیتی مشابه با صلاح دارد. در سمت مقابل بارسلونا عثمان دمبله را از دست داده، لوئیس سوارس هم مصدومیتی دارد که البته بعید است مانع حضورش در خانه تیم سابقش شود.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، شکیری، مانه و استوریج

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، لانگله، آلبا، ویدال، راکیتیچ، بوسکتس، کوتینیو، مسی و سوارس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شانسلونا هی هی شانسلونا هی هی .طرفدراي شانسلونا جواب بدن دیگه چرا خجالت ميکشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما رئال خوبه تاپاله حتما رونالدو خوبه رونالدو که ریده

    • ناشناس....

      مسی امسال وحشی شده از دم تیغ همه رو رد میکنه ابر قدرت دنیای فوتبال

    • بدون نام

      این یارو مرض داره تخسیر خودش نیست
      نام بارسلونا به دهن خیلی ها بزرگه
      زنده باد
      بارسای کبیر

    • بدون نام

      حتما رئال خوبه تاپاله حتما رونالدو خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج