۸۶۰۵۹۳
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

وزارت علوم مدارک تقلبی افراد را باطل می‌کند

وزیر علوم گفت: برخی مراکز پژوهشی در گذشته، مدارک تقلبی و بدون آزمون به افراد دادند که پرونده تک تک آنها در حال بررسی است و در صورت اثبات، مدرک آنها باطل می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر علوم گفت: برخی مراکز پژوهشی در گذشته، مدارک تقلبی و بدون آزمون به افراد دادند که پرونده تک تک آنها در حال بررسی است و در صورت اثبات، مدرک آنها باطل می‌شود.

دکتر منصور غلامی درباره رویکرد وزارت علوم در برخورد با پایان‌نامه فروشی گفت: در بحث مقابله با پایان‌نامه فروشی اقدامات خوبی انجام گرفته و با کمک نیروی انتظامی و قوه قضائیه با تعدادی از دفاتری که اقدام به تولید مقاله و پایان‌نامه می‌کردند، برخورد قضائی صورت گرفت و وسایل آنها ضبط شد.

وزیر علوم افزود: پلمپ ۲۵ واحد در این راستا قدم اولیه بوده و خوشبختانه هماهنگی‌هایی که در طول این مدت انجام گرفته، اثر کرده و این برخورد اول می‌تواند گام‌های بعدی را هم به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین برخی مراکز پژوهشی در گذشته مدارک الکی و تقلبی و بدون آزمون به افراد دادند که پرونده تک تک آنها در حال بررسی است و مدرک آنها را باطل می‌کنیم.

بخشنامه‌های مکرر به دانشگاه‌ها برای جلوگیری از تقلب علمی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به دانشگاه‌ها بخشنامه‌های مکرر شده و به مجرد کشف هرگونه تخلف، تمام امتیازهای کسب شده از آن مدرک اعم از مقاله و پایان‌نامه حذف می‌شود.

وی توضیح داد: به دانشگاه‌ها ابلاغ شده حتماً اساتید باید کنترل و نظارت زیادی بر روی کار دانشجویان و نیز کنترل دانشگاه بر تولیدات علمی دانشجویان داشته باشند تا خدای ناکرده تقلب علمی در دانشگاه‌ها دیده نشود نگیرد و اگر موردی وجود داشته باشد، باید در وهله اول خود دانشگاه‌ها برخورد کنند.

"استاد کم" و "دانشجوی زیاد" از عوامل رواج پایان‌نامه فروشی

غلامی در پاسخ به این سوال که آیا این فرهنگ در مراکز علمی آکادمیک وجود دارد، گفت: به هر حال مساله تقلب علمی تاکنون وجود داشته؛ یکی از موضوعات مهم دخیل در این روند آن بوده که بسیاری از دانشگاه‌های با توان کم، تعداد زیادی دانشجو می‌گرفتند و از آنجا که به دانشجویان تسلط نداشتند، آنها نیز پایان‌نامه سفارش می‌دادند و گرفتار این تورهای کاسب‌کارانه می‌شدند.

وزیر علوم ادامه داد: ظرفیت بیش از توان گروه‌های آموزشی به این معنا که استاد کم و ورودی دانشجو بالا است؛ همین امر باعث شد تعدادی از دانشجویان از زیر نظارت استاد خارج شده و دست به دامن این و آن برای تدوین پایان‌نامه شوند؛ در صورتی که اگر استاد نظارت دقیق داشته باشد، این اتفاق نمی‌افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا مدارک مسئولین وزرا و وکلارو هم بازبینی کنید هرچند که کاملا درجریانید که مدرکهای کدومشون جعلیه و یا ناحق

    • بدون نام

      جناب تا الان پس چکار میکردید ...چرا تا الان باطل نکردید

    • دکترای جعل

      ای بابا ، دیگه کسی نمیمونه !

    • بدون نام

      ینی مدرک یَکی یَکی شون باطل میشه، یَکی یَکی شون خداشاهده

    • بدون نام

      خیلی هم عالی....ولی باید مدرک دو سوم مسئولین را باطل کنین...

    • بدون نام

      کسانی هستند که مدرک تحصیلی آنها ششم ابتدایی قبل از انقلاب بوده است وبا پارتی بازی مدرک فوق دیپلم گرفته گرفته و باحقو ق با لا باز نشسته شده اند چگونه این افراد را شناسایی می کنید که حق دیگران که درس خوانده اند از بین نرود

    • بدون نام

      یاعلی ازدم شروع کن باطل کردند اگه مدرکشون درست بودحال وروزمااین نبد

    • بدون نام

      خیلی از این اقایان بدون کنکور رفتن دانشگاه سر کلاس هم نرفتن اخرش هم روی ورقه اسم وشغلشان را نوشتند یا استاد رو تهدید کردند ونمره گرفتنن تز وپایان تامه هم که با پولخورد جیب اقایان خریداری شده اگر راست میگید ازشون یک امتحان ساده بکتید بینید سواد دارند یانه

    • بدون نام

      اکثرنمایندگان ومسئولین درطول دوره تحصیل مدرسه نرفتند ولی مدرک کارشناسی دارند...

    • بدون نام

      اینجوری که نصف مسولیت ما بیکار می شند که !!!!

    • رسول

      ترا خدا این مدارک جعلی ونقل بی را پیگیری کنید کسانی که زجر کشیده و تحصیل کرده اند حقوق شان پایمال نشه خصوصا در رشته حقوق که با مدرک جعلی وکالت می‌کنند و پول کلانی به دست می آورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج