۸۶۰۶۹۴
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

پایه‌های لرزان حکومت رحمتی در استقلال

اینکه شکست استقلال مقابل پرسپولیس ناشی از فرمان خودسرانه‌ای بود که رحمتی در شهرآورد به فرشید اسماعیلی داد و او را مامور به ثمر رساندن پنالتی کرد هنوز هم مورد تایید خیلی‌ها نیست به این دلیل که مخالفان، در نهایت شفر را مسئول اول و آخر تصمیم‌گیری‌ها در استقلال می‌دانند.

ایران ورزشی: اینکه شکست استقلال مقابل پرسپولیس ناشی از فرمان خودسرانه‌ای بود که رحمتی در شهرآورد به فرشید اسماعیلی داد و او را مامور به ثمر رساندن پنالتی کرد هنوز هم مورد تایید خیلی‌ها نیست به این دلیل که مخالفان، در نهایت شفر را مسئول اول و آخر تصمیم‌گیری‌ها در استقلال می‌دانند. اما اگر می‌بینیم رحمتی به همین بهانه که چندان هم در شکست استقلال سندیت ندارد، از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد و دیگر نتوانست برای استقلال بازی کند، این تصمیم را باید ناشی از رفتارهای گذشته او دانست که حالا حتی فرهاد مجیدی را هم بر آن داشته تا در مقابل برخی بی‌نظمی‌هایش ایستادگی کند.

یکی از رفتارهایی که همواره رحمتی در مواجهه با انضباط درون تیمی استقلال داشت، غیبت‌های مکرر در تمرین‌های روزهای بعد از بازی بود. این ماجرا بیشتر در زمان مربیگری منصوریان و مظلومی از دروازه‌بان استقلال سر می‌زد و به خاطر داریم که آقای شماره یک بارها خودسرانه در تمرین‌ها شرکت نکرد. در زمان مربیگری شفر البته رحمتی همواره روی مسیر احترام به قوانین تمرینی بود اما بعد از مدت‌ها دوباره او را در قامت همان دروازه‌بان بی‌تفاوت به تمرین‌های بعد از بازی دیدیم.

شاید تصور می‌شد فرهاد مجیدی به دلیل اینکه خود نیز در استقلال حکم سرمربیگری قطعی نگرفته در مواجهه با رفتار تکراری رحمتی سیاست سکوت اختیار کند تا ۳ بازی باقی مانده نیز تمام شود و او با کمترین تنش به پایان فصل برسد اما از ظواهر پیدا است که فرهاد با توپ پر آمده و حتی در برابر یکی از همبازی‌های قدیمی خودش تصمیمی غیرمنتظره می‌گیرد و او را به دلیل غیبت غیر موجه با جریمه مالی مواجه می‌کند.

این جریمه مالی نشانه‌هایی از سخت‌گیری مجیدی در دوران کاری‌اش است اما در اصل چنین تصمیمی را باید مقدمه‌ای برای کنار گذاشتن مهدی رحمتی از استقلال دانست. دروازه‌بانی که در هفته‌های اخیر جایگاه خودش در ترکیب اصلی را هم از دست داده و بعید است که در تفکرات سرمربی آینده استقلال باشد. حال اگر نام سرمربی استقلال مجیدی باشد، یا مجیدی و یک مربی خارجی و حتی امیر قلعه‌نویی؛ در ۳ حالت رحمتی در استقلال فصل بعد جایی نخواهد داشت و پایه‌های حکومت چندساله این دروازه‌بان در استقلال عمیقا سست و متزلزل شده است.

رحمتی البته در طی سال‌هایی که در ترکیب استقلال حضور داشت به لحاظ فنی دروازه‌بان بی‌نظیری بود. او را حتی بعد از احمدرضا عابدزاده می‌شود بهترین دروازه‌بان ۲۰سال اخیر فوتبال ایران نامید. رحمتی به لحاظ فنی یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود و اگر آن حاشیه‌ها میان او و کی‌روش به وجود نمی‌آمد چه بسا در جدول بیشترین بازی ملی عدد دست‌نیافتنی را صاحب می‌شد کما اینکه با وجود حذفش از تیم ملی همچنان به لحاظ تعداد بازی در راس همه دروازه‌بان‌های تاریخ تیم ملی قرار دارد.

با این حال ماجرای او با استقلال ممکن است با آنچه پیش‌بینی می‌شد متفاوت‌تر پیش برود. شاید این ذهنیت وجود داشت که رحمتی با استقلال دراوج خداحافظی می‌کند اما تمام نشانه‌ها و خبرهایی که از استقلال به گوش می‌رسد دلالت بر کنار گذاشتن این دروازه‌بان برای فصل آتی دارد و تصمیم اخیر در جریمه کردن او نیز نشان‌دهنده اجرای روش‌های تازه در مقابل برخی قانون‌شکنی‌های این دروازه‌بان دارد. رحمتی شاید تصور می‌کرد همچون گذشته در مقابل غیبت‌های او بعد از بازی‌های استقلال اغماض می‌شود اما مجیدی تصمیمی گرفت که شاید برای مهدی رحمتی هم بسیار شوک برانگیز بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیدمهدی رحمتی(عقاب آسیا)

      فقط میتونم بگم برای باشگاه استقلال متاسفم.سیدمهدی هم هرجابره بهتر ازاستقلاله.چون استقلال لیاقت داشتن ایشونونداره.

      پاسخ ها

      • افشین غریبی

        رحمتی تو خروج از دروازه از ضعیف ترین دروازه‌بان‌های لیگ هست که یه ایراد بزرگ محسوب میشه و توجه زیادی هم به حاشیه داره که نظم تیم رو خراب میکنه

      • بدون نام

        ذرت

      • بدون نام

        مافیا گنده تر از خودش پیدا شده که دوپینگی هم هست

    • بدون نام

      کاش هرچه زودتر شرش کم شه

    • رضا

      چه دروازه‌بانی که 1 خروج بلد نیست؟ فقط بلده توپ 1 متر اینورتر و اونورترشو بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه تواز دروازه بانی چی میدونی که اظهار فضل میکنی .؟
        بنظر اکثریت قریب باتفاق کارشناسان قابل قبول فوتبال ما سید مهدی رحمتی یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ فوتبال ماست حالا مسئولین استقلال قدرشو نمیدونند ویا بلد نیستندازش چجوری استفاده کنند اون از بی لیاقتی اوناست.

    • بدون نام

      امپراطری پنگوئن را نادیده گرفتید و واقعیت را برعکس جلوه دادید و انداختید گردن مربی قبلی کیسه !!!!؟ دیروز رحمتی بود دوتا گل صددرصد میخورد چون حس تکون خوردن را....پیر شده ، فرهاد مجیدی عاقل هست چقدر گرفته ایران ورزشی که رحمتی را از پنالتی تبریه کنه ؟ !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به کوری چشم بدخواهان رحمتی،با وجود سن بالا هنوز بهترین گلر ایرانه،مجیدی و شفر هم چوب بازی ندادن به رحمتی رو خوردن،بازی پدیده اگه رحمتی بود ان گل و نمیخورد،بازی الدوحیل هم ان گل و نمیخورد،ان تک به نک هم دقیق مثل ژاوی که خودش زد تو دستای بیرانوند

      • بدون نام

        منقارشمارم دیدیم، کل دروازه بانهای ایران دوزارین

    • بدون نام

      رضا
      بدون شک لنگ شیافی هستی و هیچ چیز از فوتبال نمیفهمی،رحمتی با اختلاف بسیار بالا بهترین گلر ایرانه،چطور کسی که کمتربن گل خورده رو داره بیسترین کلینشبت شما میگی هیچی نمیدونه

    • بدون نام

      هر اومدنی یه رفتنی هم داره.

    • بدون نام

      بره به درکستان و اونجا یه شکرستان بزنه

    • مرتضی قرمز

      بهترین دروازه بان بعدازعابدزاده؟کوتاه بیاین توروخدا یک اماربدم.بیشترین باخت دردربی بیشترین گل خورده دردربی ها ضعیف ترین نتایج استقلال ازجمله شکست ۶بر۱ به العین وخوردن ۴ گل ازپرسپولیس تاحالا درهیچ جام معتبری دروازه بان تیم ملی نبوده بازم بگم یابسه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • سیدمهدی رحمتی(عقاب آسیا)

        چه ربطی داره اون روزکه استقلال 6تاگل ازالعین خورددفاع ضعیف کارکردبعدشم حتی خودکارشناسان هم گفتنداگه سیدمهدی نبود استقلالدوبرابرگل میخورد.سایربازیهای روهم که شما میگی مثلابازی باالسدبعدازتعویض اشتباه شفراون اتفاق افتاد.درضمن خیلی جاهارحمتی جوربازی بداستقلال روکشیده مثلا مهارپنالتی درپلی آف باالسد که منجربه صعوداستقلال شدوپنالتی های بسیاری که سیدمهارکرده.سیدمهدی تکه همه ی استقلالیهاهم ایشون رودوست دارن یه عده سعی دارن ایشون روخراب کنن.وگرنه به عقیده من وخیلی های دیگه سیدمامیتونه توی دروازه استقلال بایسته،چون استقلال بدون مهدی رحمتی مزه نداره.ان شاء الله سال دیگه قلعه نوعی سرمربی استقلال خواهدبودوشاهدحضورثابت عقاب آسیادردرون دروازه استقلال خواهیم بود.

      • سیدمهدی رحمتی (عقاب آسیا)

        درضمن77بازی ملی رحمتی وحضوردر18دوره لیگ برتروبیشترین کلین شیت درلیگ وهم چنین کلین شیتهای سیددرتیم ملی نشان دهنده ی شایستگی های سیدهست.اون چهارتایی روهم که ازپرسپولیس خورد اگه یه دروازه بان دیگه بودشک نکنیدبیشترمیخورد.که سیدمهدی یک پنالتی هم دراون بازی مهارکرد.بعدشم حذف این استقلال درجام حذفی برابرسایپا هم به علت عدم حضوررحمتی بود چون مطمئنااگه ایشون بودمیتونست بامهارپنالتی استقلال روبه مرحله بعدببره.افتخارات سیدمهدی رحمتی هم خیلی زیاده کافیه سرچ کنیدتواینترنت تاخودتون بفهمیدسیدما درجه یکه.بایدقدرشوبدونیم.

      • بدون نام

        مرتضی قرمز
        لنگی اولا عابدزاده پرورش یافته مکتب استقلاله و هیچ وقت شیافپولیسی نیست فقط بخاطر بی لیاقتی مدیران استقلال و کفتار صفتی مدیران لنگ اومد شیافپولیس،لنگی دم از امار میزنی!؟؟؟خیلی جالبه امار که میگی همش زیر اربابتی،به کوری چشم شما لنگیا رحمتی بهترینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج