۸۶۰۸۰۱
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

۷ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است.

خبرگزاری فارس: یازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: بهبود وضعیت این دریاچه کار مهم و تعیین‌کننده‌ای بود و با وجود همه محدودیت‌ها این روند نباید با کندی مواجه شود.

اسحاق جهانگیری از دبیرخانه کارگروه و سازمان برنامه و بودجه خواست راهکارهایی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت استمرار طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تدوین و تدابیری بیندیشند تا اجرای این طرح‌ها در سال ۹۸ نیز تداوم داشته باشد.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده، گفت: طرح نجات دریاچه ارومیه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و بهبود وضعیت این دریاچه موجب امید و نشاط مردم این منطقه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست گزارشی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و اقداماتی که سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی در راستای احیای این دریاچه انجام داده‌اند، ارائه کرد.

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۸۰ سانتی‌متر است، افزود: حجم آب دریاچه نیز ۴.۶ میلیارد مترمکعب است که نسبت به مهر ماه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: البته این بهبود نسبی به معنی احیای دریاچه ارومیه نیست و برای رسیدن به حجم میانگین ۱۴ میلیارد مترمکعب، پروژه‌های احیا باید با قدرت ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی و تاثیر آن بر بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نیز کم‌وبیش شاهد چنین بارش‌هایی بوده‌ایم، اما این بارش‌ها به دلیل اینکه تبدیل به روان‌آب نمی‌شد به پیکره دریاچه راه پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: با اقدامات انجام یافته در جهت لای‌روبی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب حاصل از نزولات جوی به دریاچه ارومیه منتقل شده و موجب بهبودی وضعیت این دریاچه شده است.

پورمحمدی بر تسریع در اجرای پروژه‌های انتقال آب رودخانه زاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تبریز و ارومیه تأکید کرد و گفت: با پیشرفت این پروژه‌ها و ادامه بارش‌ها، امیدواری برای احیای کامل دریاچه ارومیه افزایش می‌یابد.

تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز گزارشی از برنامه عملیاتی طرح نجات این دریاچه در سال ۹۸ ارائه کرد و با اشاره به اینکه وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر به تراز مطلوبی رسیده، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و اقدامات صورت گرفته، خوشبختانه روند دریاچه به سمت احیا ادامه دارد.

وی، تامین آب از منابع جدید برای دریاچه ارومیه، تسهیل ورود روان‌آب‌های حوضه به دریاچه و صرفه‌جویی در مصارف آب در حوضه آبریز دریاچه را از جمله برنامه‌های پیش رو برای نجات این دریاچه برشمرد و افزود: در سال ۹۸ مدیریت برداشت از منابع آب توسط وزارت نیرو و کاهش مصرف از سوی وزارت جهاد کشاورزی در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه دنبال خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه راهکارهایی را برای تامین منابع مالی جهت استمرار طرح‌های احیای این دریاچه تدوین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استاد کلانتری توهم گرفتی فکر کردی که این طرحهای پر هزینه و جیب دوستان پر کن جنابعالی تالابها و دریاچه ارومیه را نجات داده است. واقعا متاسفم که فرد بی سوادی چون شما مسئول محیط زیست ایران هست. قحط الرجال هست! !!! تا به کی قرار است که پست های اجرایی را بر پایه روابط به افراد بی سواد بدهند. یا امام زمان خودتان این مملکت را نجات دهید.

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        میشه یکی بگه این 7هزار میلیارد کجا و چگونه هزینه شده؟؟!!!
        اگه بارندگی های اخیر نبود وضعیت دریاچه چی بود؟
        واقعا از اینکه من بعنوان یک کلم مشغول شنیدن گزارشات شما هستم و درعین حال تحسین میکنم ، بعنوان یک دلار 4200 تومنی هم میگم شما نمی ارزید !!!!! شما همون بهتر که ...بخورید،

    • بدون نام

      چه بخور بخوری بشه

    • A. R. B

      7000میلیارد تومن برای اینکه خشکش کنید؟؟؟؟!!!! چون آبگیری دریاچه ارومیه بر اثر بارش رحمت الهی بوده نه کار و مهندسی سازمان محیط زیست.
      خدایا تو این کشور چه خبره؟ چقدر اینا بیت المال و حق مردم رو بالا میکشن. مگه چکار کردن که 7000 میلیارد تومان هزینه شده.؟پس سازمان بازرسی چکاره است؟ جناب دادستان اینم یه دغدغه مردم هست. شما که بخاطر شادی چند تا بچه مدرسه ای اینقدر برافروخته میشید و میفرمائید فساد و اختلاس رو معرفی کنید، بفرمایید اینم یه پرونده پرو پیمون فساد. لطفا رسیدگی کنید

    • امید

      اروپاییای نوچه امریکا چی رو دادن ک الان می خوان تحرم کنن

    • علیرضا

      بودجه دریاچه ارومیه را دوبرابر کنید ، تا به همه برسه .

    • بدون نام

      دروغ بزرگ اقای محترم یه لیست بدید هفت هزار میلیارد تومن را در کجای وچگونه خرج احیا دریاچه ارومیه کردید یه بیلان بدید اختلاس های خودتان را پای دریاچه ارومیه ننویسید لطفا مردم احمق نیستند همه چی را میدونید دیگه نمیتونید ملت را فریب دهید

    • کامران تهرانی

      احیای دریاچه ارومیه پول نمیخواد، آب میخواد.

    • خلیلی قوشچی

      جالبه بارون امسال کار کرد آقایون پول خرج کردن
      واقعا این بی برنامگی و دزدیها تمومی نداره

    • مرتضی

      دریاچه ارویه را فقط بارندگی‌های اخیر نجات داد ، اقای محترم ، نه عملکرد شما ، عملکرد شما ها فقط بر پایه اختلاس و فریب مردمه ، در هیچ زمینه ای کار مثبت انجام نداده اید ، چون هیچ یک از شماها نه سواد و معلومات دارید و نه اراده‌ای برای پیشرفت کشور و بهبود وضعیت مردم ، از اینهمه دروغ و تقلب خجالت بکشید

    • بدون نام

      لطفا این ۷ هزار میلیارد را هزینه معیشت مردم کنید نه دریاچه ارومیه ...مشکل دریاچه با بارش باران حل خواهد شد .

    • ایرانی

      یعنی بااین پول براحتی وباهزینه کردبرای هرسرپرست خانواربی خانمان بمبلغ100میلیون تومن میشه 700.000هزارسرپرست خانواربامیانگین خانواده 4نفری 2.88.000 هزارنفروصاحب خونه کرد.باشماهام احمقهایی که میخوایداین مبلغ عظیم روتواین اوضاع بدتحریمهاورکوداقتصادی خرج اب انقدرشوری کنیدکه تموم هنرش شوری خارج ازحدابشه.

    • بدون نام

      بله دیگه بودجه رو بالا بکشید بعد بگین دریاچه رو احیا کردیم . حالت بگین ببینیم با کدوم آب دریاچه رو احیا کردین چرا اسم نعمت اللهی و آسمانی رو بودجه ۷۰۰۰ میلیاردی میزارین ؟ شماها بودجه ندارین پروژهای خوابیده رو بلند کنین چطور این پول رو برای یک دریاچه خشکیده صرف کردین اونم تو این موقعیت به هم ریخته اقتصادی مملکت . بسه دیگه خودتونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج