جاباما
۸۶۱۰
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

ايده‌هايی از جاستين و كلين

دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

اگر سال‌ها پيش ديوارهاي خانه‌تان را نقاشي كرده‌ايد بايد بگوييم زمان آن رسيده تا به فكر رسيدگي مجدد به وضعيت و ظاهر ديوارها باشيد. از گذشته تاكنون در زمينه نقاشي و كاغذ‌ديواري تحولي عظيم رخ داده است و اگر در گذشته تنوع در نوع نقاشي ديوار تنها به مات و براق بودن رنگ‌ها محدود مي‌شد، امروزه هم در نوع رنگ‌آميزي و رنگ‌هاي موجود و هم در كاغذ‌ديواري‌هاي موجود در بازار تنوع بسيار وجود دارد و مي‌توانيد آنچه را كه دنبالش هستيد و مناسب براي خانه خود مي‌دانيد بيابيد.

دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

اگر سال‌ها پيش ديوارهاي خانه‌تان را نقاشي كرده‌ايد بايد بگوييم زمان آن رسيده تا به فكر رسيدگي مجدد به وضعيت و ظاهر ديوارها باشيد. از گذشته تاكنون در زمينه نقاشي و كاغذ‌ديواري تحولي عظيم رخ داده است و اگر در گذشته تنوع در نوع نقاشي ديوار تنها به مات و براق بودن رنگ‌ها محدود مي‌شد، امروزه هم در نوع رنگ‌آميزي و رنگ‌هاي موجود و هم در كاغذ‌ديواري‌هاي موجود در بازار تنوع بسيار وجود دارد و مي‌توانيد آنچه را كه دنبالش هستيد و مناسب براي خانه خود مي‌دانيد بيابيد.

امروزه نه‌تنها رنگ‌ها و كاغذ ديواري‌ها تنوع زيادي دارند، بلكه در نحوه اجراي آنها نيز تنوع بسيار زيادي هست. در كنار تصميم‌گيري در خصوص نوع رنگ يا كاغذ‌ديواري، بايد درباره شيوه اجراي آن نيز تصميم بگيريد. طراحي صحيح و خوب استخوان‌بندي خانه بسيار مهم است. زماني‌كه كسي از استخوان‌بندي بنا و ساختمان خانه سخن مي‌گويد در بيشتر موارد منظورش ساختار و مطمئن بودن از كيفيت عناصر موجود، پيش از هر اقدام ديگري است. اما زماني‌كه در دكوراسيون خانه صحبت از استخوان‌بندي مي‌شود، منظور ايجاد يك زمينه ايده‌آل و خوب براي دكوراسيون است كه البته دكوراسيون ديوارها مهم‌ترين جزء در طراحي زمينه دكوراسيون به شمار مي‌رود و پس از آن كف‌پوش و مبلمان و اكسسوري، ديگر عناصر استخوان‌بندي دكوراسيون را تشكيل مي‌دهند. در اين مطلب قصد داريم درباره شيوه انتخاب و تصميم‌گيري براي نقاشي و كاغذ‌ديواري ديوارها و اينكه از كجا بايد شروع كنيد برايتان صحبت كنيم و در خصوص متدها و روش‌هاي موجود نكاتي را براي شما بازگو كنيم.


دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

از كجا بايد شروع كرد؟

وقت گذاشتن براي پيدا كردن يك رنگ يا كاغذ‌ديواري مرغوب و دلخواه، خيلي بهتر از اين است كه ساعت‌ها وقت خود را براي نقاشي و كاغذ ديواري خانه بگذاريد و سپس از نتيجه كار راضي نباشيد و مشاهده كنيد كه رنگ يا كاغذ‌ديواري روي ديوار خيلي زود آسيب ببيند يا رضايت‌بخش نباشد.

چهار مرحله مهم و كليدي براي شروع به ترتيب عبارت است از:

برنامه‌ريزي قبلي: اول تصميم بگيريد كه چه مي‌خواهيد و دوست داريد به چه حال‌وهوا و جلوه كلي در دكوراسيون خانه برسيد.

انتخاب رنگ يا رنگ‌ها: به رنگ‌بندي اصلي دكوراسيون خود كه شامل رنگ زمينه و استخوان‌بندي دكوراسيون است فكر كنيد و تصميم بگيريد.

عناصر بزرگ دكوراسيون: بسته به نوع فضا، به انتخاب وسايل بزرگ لازم براي آن فضا از قبيل تخت‌خواب، كاناپه، ميز و... بپردازيد.

لايه‌بندي تدريجي: در اين مرحله به اضافه كردن جزئيات، اكسسوري و آثار هنري براي تكميل دكوراسيون اقدام كنيد.

تغيير رنگ‌آميزي و دكوراسيون ديوارها موثرترين اقدام براي تغيير جلوه كلي دكوراسيون است و مي‌تواند بيشترين تاثير را در اين راستا داشته باشد؛ بنابراين مهم است كه اين كار را اصولي و كاملا بدون ايراد انجام دهيد. خبر مسرت‌بخش در اين زمينه اين است كه انجام اين كار به‌صورت خوب و موثر بسيار راحت است و همچنين مي‌تواند براي شما بسيار مقرون به‌صرفه باشد. همچنين هميشه به‌خاطر داشته باشيد كه آماده‌سازي خوب و كامل بسيار اهميت دارد و كار عجله‌اي و بدون آمادگي لازم، سبب ايجاد دردسرهاي زياد براي شما مي‌شود. براي رسيدن به بهترين نتيجه به آرامي و با حوصله به جلو برويد.


دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

گزينه‌هاي نقاشي

رنگ‌ها بسته به نوع توليدشان به انواع مختلفي طبقه‌بندي مي‌شوند كه هر يك ويژگي‌هاي خاص خود را دارند. در گذشته رنگ‌هاي بر پايه روغن از بهترين و پراستفاده‌ترين رنگ‌ها براي نقاشي ديوارها بودند اما امروزه رنگ‌هاي بر پايه آب (لاتكس) و همچنين رنگ‌هاي اكرليك بيشتر استفاده مي‌شوند و به دليل برخي از ويژگي‌هايشان از قبيل زود خشك شدن و سازگاري با محيط زيست، بيشتر از رنگ‌هاي بر پايه روغن مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در ادامه مطلب به معرفي انواع رنگ‌هاي رايج و موجود در فروشگاه‌هاي عرضه رنگ مي‌پردازيم و اطلاعاتي را در خصوص هر كدام از آنها در اختيار شما قرار مي‌دهيم:

رنگ‌هاي آستر يا زمينه: شما قصد رنگ‌آميزي هر نوع سطحي را كه داشته باشيد (اعم از چوب، ديوارگچي، فلز يا آجري)، رنگ آستري مخصوص آن سطح موجود است كه بايد براي زيرسازي از آن استفاده كنيد. در حقيقت نقاشي ديوار و هر سطح ديگري بدون زيرسازي مناسب، نتيجه‌اي ضعيف و نا‌مناسب در پي دارد. زيرسازي در سطح عبارت است از نظافت سطح و قراردادن لايه‌هاي رنگ آستر كه سبب مي‌شود لايه‌هاي اصلي رنگ بهتر روي سطح بنشيند و زيباتر جلوه كند.

اكريليك: رنگ‌هاي اكريليك براي پروژه‌هاي كوچك و رنگ‌آميزي سطوح كوچك و جزئياتي چون دستگيره درها يا چهارچوب در و پنجره‌ها مناسب و ايده‌آل هستند، زيرا اين نوع رنگ بر پاي آب است و قلم‌مو و غلتكي كه مورد استفاده قرار گرفته است به‌راحتي زير شير آب تميز مي‌شود.

لاتكس: رنگ لاتكس يكي از بهترين گزينه‌ها براي رنگ‌آميزي ديوار است و در هر رنگي كه تصورش را مي‌كنيد موجود است. اين رنگ نيز بر پايه آب است و قلم‌مو و غلتك آغشته به آن به‌راحتي با آب شسته و پاك مي‌شود.

رنگ بر پايه روغن : اين نوع رنگ همان‌طور كه از نامش مشخص است بر پايه روغن ساخته مي‌شود و در گذشته بيشتر از امروز استفاده مي‌شد. ابزاري كه با كمك آن ديوار را با رنگ بر پايه روغن نقاشي مي‌كنيد از قبيل قلم‌مو و غلتك به سختي پاك مي‌شود و نياز به مواد حلال مخصوص دارد.

رنگ‌هاي اسپري: رنگ‌هاي اسپري معمولا بر پايه روغن هستند و از نظر رنگ‌بندي محدوديت دارند. استفاده از اين نوع رنگ بسيار ساده است و مانند انواع ديگر رنگ‌ها نياز به زيرسازي خاصي براي سطح نيست. معمولا از اين نوع رنگ براي نقاشي قسمت‌هاي سخت و منحني استفاده مي‌شود.


دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

انواع نقاشي

امروزه علاوه بر نوع رنگي كه انتخاب مي‌كنيد، بايد به‌نوع پياده كردن آن بر ديوار نيز فكر كنيد. در ادامه انواع مختلف رنگ‌آميزي را برايتان نام برده و در مورد آنها به اختصار توضيح مي‌دهيم:

تخت و صاف: اين نوع رنگ‌آميزي، سطحي صاف و مات را ايجاد مي‌كند كه بهترين جلوه براي ديوار است. (معمولا با رنگ‌هاي لاتكس به‌وجود مي‌آيد) مهم‌ترين نكته و مزيت اين نوع رنگ‌آميزي اين است كه مي‌تواند نقوص و عيوب سطح را بپوشاند و پنهان كند.

پوست تخم‌مرغي: مات بودن اين نوع رنگ‌آميزي تا حدي از نوع تخت و صاف كمتر است، اما باز هم ظاهري براق ندارد. تكنيك پوست تخم‌مرغي بهترين روش براي رنگ‌آميزي ديوارهاي فضاهاي پر رفت ‌و آمد است كه زود به زود نياز به تميز كردن دارند.

چرك: اين نوع رنگ‌آميزي گزينه بسيار مناسبي براي ديوارهاي سرويس بهدشتي، آشپزخانه و اتاق كودك ‌است كه نياز بيشتري به راحت تميز شدن و براقي كمتر دارد.

نيمه براق: اين نوع رنگ‌آميزي براي نقاشي چهارچوب در و پنجره و ابزارها مناسب است. نگهداري و مراقبت از سطوحي كه به اين صورت رنگ‌آميزي شده بسيار ساده است.

براق: نيازي به توضيح اضافه نيست زيرا از نامش مشخص است. اين نوع رنگ‌آميزي كاملا از مد افتاده است و توصيه نمي‌شود.


دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

نكات مهم در خصوص نقاشي از ديدگاه جاستين و كلين

زير‌سازي يك مرحله كليدي است. سمباده، سمباده و باز هم سمباده براي آماده‌سازي سطح فراموش نشود.

براي سطوح ناصاف و داراي پستي و بلندي از رنگ‌آميزي مات استفاده كنيد و رنگ‌آميزي نيمه براق را تنها براي موارد جزئي بگذاريد.

از پرسيدن سوالات مكرر در مورد رنگ‌ها قبل از خريد و هزينه كرن از مسئول فروشگاه خجالت نكشيد.

از تصميم‌گيري و انتخاب رنگ از روي نمونه‌هاي كوچك خودداري كنيد و حتما نمونه رنگ را روي كاغذي بزرگ ببينيد و آن را به خانه بياوريد و جلوه آن را در خانه و در نورپردازي موجود مشاهده كنيد؛ پس از اطمينان رنگ مورد نظرتان را انتخاب كنيد.

قلم‌مويي مرغوب و باكيفيت بخريد. اگر انواع ارزان را بخريد مطمئن باشيد كه خيلي زود بايد يك قلم‌موي ديگر بخريد و دو بار هزينه كنيد.

زماني كه چوب را رنگ مي‌كنيد، اجازه دهيد تا قلم‌مو طبق گره‌هاي چوب پيش برود تا بهترين نتيجه حاصل شود.

براي تميز كردن قلم‌مو و غلتك از تميزكننده‌ها و حلال‌هاي مرتبط استفاده كنيد.

مقداري رنگ براي لكه‌گيري سطح در آينده كنار بگذاريد.


دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

كاغذ ‌ديواري

انتخاب كاغذ‌‌ديواري براي پوشش ديوار به مراتب سخت‌تر از انتخاب رنگ ساده است، زيرا تنوع كاغذ ديواري‌هاي موجود، از نظر رنگ و طرح و همچنين جنس بسيار زياد است. توصيه مي‌كنيم قبل از انتخاب نهايي از انواع كاغذ‌ديواري‌هاي موجود ديدن كنيد تا بتوانيد بهترين و متناسب‌ترين گزينه را انتخاب كنيد.


دوئل كاغذ ديواري با نقاشی


نكات مهم در خصوص كاغذ‌ديواري:

دو بار فكر كنيد و يك بار بخريد. اين شعار هميشگي ماست. در صورت امكان نمونه‌اي از كاغذي ديواري‌هاي انتخابي را به خانه بياوريد و در مورد جلوه آنها در خانه تصميم‌گيري كنيد و در صورت اطمينان دست به انتخاب بزنيد.

براي اينكه دچار دردسر كم آمدن كاغذ ديواري نشويد، يك رول بيشتر از تخميني كه زده‌ايد بخريد و با فروشنده توافق كنيد كه در صورت باز نكردن رول اضافي بتوانيد آن را پس بدهيد.

براي ديوارهاي فضاي هال و فضاهاي پر رفت و آمد ديگر، از كاغذ‌ديواري‌هاي طرح‌دار و قابل شست‌وشو استفاده كنيد تا لكه و كثيفي را ديرتر نشان دهد و زود تميز شود.

در انتخاب مقياس طرح كاغذ‌ديواري دقت كنيد. طرح‌هاي بزرگ براي فضا‌هاي وسيع مناسب هستند زيرا تكرار اين طرح‌ها مي‌تواند فضاي كوچك را كوچك‌تر جلوه دهد.

براي نصب كاغذ ديواري از چسب مخصوص و مرغوب براي اين كار استفاده كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دوئل كاغذ ديواري با نقاشی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج