جاباما
۸۶۱۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

بازتاب جهانی پیام روحانی به اروپایی‌ها

سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری درباره تصمیمات جدید ایران درخصوص کاهش برخی تعهدات برجامی ایران ؛ بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی داشت .

خبرگزاری ایرنا: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در سخنانی که به صورت زنده و مستقیم از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد ؛ اساس برجام را یک تصمیم ملی و راهبردی و نه فردی و جناحی دانست و از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت ۶۰ روز خبرداد.

رویترز :

خبرگزاری انگلیسی رویترز در بازتاب سخنان مهم رییس جمهوری ایران گزارش داد: ایران به قدرت های جهان اعلام کرد که اجرای برخی از تعهداتش در قبال برجام را از امروز متوقف می کند.

رویترز به نقل از رییس جمهوری ایران افزود که جمهوری اسلامی سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه را در جریان تصمیم اش برای توقف اجرای برخی تعهدات برجامی گذاشته است.

رویترز عنوان کرد: نامه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به سفرای این کشورها ارسال شد و در آن عنوان شد که ایران به رغم خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای، همچنان نسبت به برجام متعهد است.

آسوشیتدپرس:

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری فوری از سخنان رییس جمهوری نوشت : روحانی گفت که غنی سازی با درصد خلوص بیشتر اورانیوم درصورتیکه ظرف شصت روز شرایط جدید توافق هسته ای حاصل نشود از سر گرفته خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه:

خبرگزاری فرانسه نیز در خبری از بازتاب سخنان رییس جمهوری ایران نوشت : ایران تهدید کرد که 'ظرف ۶۰ روز' تدابیر بیشتری در توافق هسته ای اجرا خواهد کرد.

این خبرگزاری در گزارش خود خاطر نشان کرد : ایران محدودیت غنی سازی اورانیوم و ذخایر آب سنگین را متوقف ساخت.

فاکس نیوز:

شبکه تلویزیونی ' فاکس نیوز ' که از آن به عنوان نزدیکترین رسانه به دونالد ترامپ یاد می شود نیز در گزارشی فوری از بازتاب سخنان اقای روحانی گزارش داد : رئیس جمهوری ایران گفت که این کشور مازاد اورانیوم غنی شده را به جای فروش که در توافق هسته ای آمده، حفظ خواهد کرد.

بی بی سی:

شبکه خبری بی بی سی انگلیسی نیز گزارش داد : ایران یک سال بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای بین المللی سال ۲۰۱۵ از «بخش هایی از تعهدات خود» تحت این توافق خارج می شود.

این شبکه خبری افزود: «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به دیگر قدرت های اصلی خبر داد که ایران همچنان به تعهدات خود پایبند است. وی از اشاره دقیق به این که ایران چه تعهداتی را اجرا نخواهد کرد، خودداری کرد.

بی بی سی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از اجرا نشدن برجام نوشت: با این حال، به گفته بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تعهداتش در قبال توافق به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت هسته ای ایران پایبند بوده است.

این رسانه انگلیسی افزود: سابقه تنش ها در روابط بین ایران و آمریکا به انقلاب سال ۵۷ باز می گردد که به سرنگونی شاه (مخلوع) که تحت حمایت غرب بود و ایجاد حکومتی ضد آمریکایی منجر شد.

بی بی سی افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ویژه از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۶ موضع سختگیرانه ای علیه ایران اتخاذ کرده است. دولت آمریکا فشارها را با دواقدام مهم در ماه آوریل افزایش داد: لغو معافیت از تحریم ها برای پنج کشور خریدار نفت ایران از جمله چین، هند و ترکیه و قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی امریکا اوایل این هفته گفت که آمریکا ناو هواپیمابر خود را به خاورمیانه ارسال کرده است. این تصمیم به دنبال مجموعه ای از نشانه ها و هشدارهای مشکل ساز و تنش آمیز اتخاذ شده است.
بی بی سی در گزارش خود آوره است : ایران در واکنش به اقدام آمریکا در لغو معافیت ها، تهدیدهاش برای بستن تنگه هرمز به عنوان آبراهی مهم برای صادرات نفت تکرار کرد. اما قبلا چنین اقدامی را بکار نبسته است و کارشناسان این اقدام ایران را بعید می دانند.

یورو نیوز:

'یورو نیوز' نیز در این باره نوشت: ایران 60 روز دیگر به کشورهای امضاء کننده معاهده هسته ای برجام برای اجرای وعده های خود در بخش نفت و بانکی مهلت داد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران توضیح داد که بعد از 60 روز، اگر هیچ کاری انجام نشود، کشورش دیگر این موافقتنامه را اجرایی نخواهد کرد و بار دیگر غنی سازی اورانیوم را آغاز خواهد کرد.

او در عین حال گفت که این اورانیوم غنی شده و آب سنگین به کشورهای دیگر به فروش نخواهد رسید.

حسن روحانی گفت که 'او برای مذاکرات هسته ای جدید آماده است' و در پیام به پنج کشور، 'اگر بخواهند پرونده ایران را به شورای امنیت برگردانند با 'پاسخ قاطع' ایران روبه‌ رو خواهند شد.

شبکه خبری ' آر ته ' فرانسه:

در این ارتباط، شبکه خبری 'آر ته' فرانسه هم گزارش داد : تهران اعلام کرد که به طور کامل از برجام خارج نخواهد شد.
به نوشته آر ته، ایران به سفیران خارجی (در تهران) اطلاع داده است که تصمیم گرفته است برخی از تعهدات مربوط به معاهده هسته ای را لغو کند .

ایران به سفیران انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه اطلاع داد که تصمیم به توقف اجرای «تعهدات خاص» در چارچوب توافقنامه هسته ای سال ۲۰۱۵ دارد.

تهران اعلام کرد که از این توافق به طور کامل خارج نخواهد شد.

روزنامه فرانسوی تلگرام:

روزنامه فرانسوی زبان تلگرام نیز در خبری فوری در بازتاب سخنان رییس جمهوری ایران اعلام کرد: ایران تصمیم گرفته است برخی تعهدات خود در توافق هسته ای برجام را متوقف کند.

این خبر تکمیل می شود ...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نامممم

      با این برجامتون بدبخت ترمون کردین،

    • بدون نام

      مرزها رو باز کنید تا پناهنده ها به سمت اروپا حرکت کنند.یالا یالا

    • بدون نام

      اروپا اصلا روحانیو آدم حساب نمیکنه

    • بدون نام

      مدیران دانا=== شرافت و سر بلندی ایران و ایرانی

      پاسخ ها

      • آدولف هیتلر

        کشتی ما رو با اون مساوی ای
        مدیر دانا که هیچ ا اصلا یه شهروند عادی دانا داریم تو کشور همه میخاند حق عم و بخورند یه جوری یه چیزی به جیب بزنند

      • بدون نام

        های هیتلر

      • بدون نام

        آدلف === مرد سرگردان

    • بدون نام

      ....ومابدبخترمیشویم و آقایون عین خیالشون نخواهد بود.

    • بدون نام

      ....ومابدبخترمیشویم و آقایون عین خیالشون نخواهد بود.

    • الیاس

      آقای روحانی عهد نامه اولی هنوز مهرش خشک نشده پاره موبایلش کردند شما دنبال یک عهد نامه و توافق دیگه ای هستید.دست مریزاد دارید.کمر ملت هنوز خوب زیر این فشار خرد نشده پس فشار رو بیشتر کنید.جناب آقای رئیس جمهور توافق سر چی؟! حالا نوبت آنهاست که پایبند توافق قبلی باشند توافق جدید ارزشی ندارد وقتی قبلی عملی نشد لطفا ...جناب رئیس جمهور خدمت شما عرض کردم لطفا...دست از فاز روشنفکری دست بردارید و وطن پرست باشید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاة

    • بدون نام

      الان روحانی سوژه اروپاشده کلاهی سرش گذاشتن ابوموسی اشعری هم اینجورمذاکره کرد

    • بدون نام

      ببین چندروز قبل فروش اب سنگین واورانیوم تحریم شد پس حرف تازه ای نبود

    • ممد ساقی

      ما می تونیم به جای فروش نفت با فروش مواد مخدر هم درآمد سرشاری رو کسب کنیم ، هم تحریم ها رو بی اثر کنیم و هم اروپایی ها رو معتاد و بدبخت کنیم

    • سید موسوی

      ۶۰ روز زیاد نیست اخه؟؟؟
      ۲۰ روز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیست روز کم نیست؟


        چهل روز خیرشو ببینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج