۸۶۱۱۲۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش یک نماینده به بازداشت خبرنگار شرق

محمد علی پور مختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر، درباره بی‌اطلاعی از وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق می‌گوید: متهم بعد از ۴۸ ساعت می‌تواند با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

ایرنا نوشت: محمد علی پور مختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر، درباره بی‌اطلاعی از وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق می‌گوید: متهم بعد از ۴۸ ساعت می‌تواند با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر، درباره بی‌اطلاعی از وضعیت خبرنگار بازداشتی روزنامه شرق می‌گوید: متهم بعد از ۴۸ ساعت می‌تواند با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

چهارشنبه هفته گذشته گروهی از کارگران، اعضای سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد، دانشجویان و فعالان کارگری به مناسبت روز کارگر و در اعتراض به وضعیت معیشتی کارگران، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. نیروی انتظامی با این تجمع برخورد کرد و تعدادی از آنان و از جمله خبرنگار روزنامه شرق بازداشت شد. روز گذشته، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان مقابل مجلس و زمان آزادی آن‌ها، گفت: بازداشت‌شدگان اکثراً آزاد شدند و در مورد سایر افراد اقدامات قانونی در شرف انجام است.

در این باره با محمدعلی پورمختار، نماینده کبودرآهنگ در مجلس، تماس گرفتیم و از او درباره این موضوع و ورود کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت‌وگو کردیم.

پورمختار در گفت‌وگو با ایران ضمن اظهار بی‌اطلاعی از موضوع بازداشت‌ها در تجمع روز کارگر گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی به این موضوع وارد نشده و در کمیسیون مطرح نشده است.

وی همچنین تأکید کرد: کسی که تخلف می‌کند، وظیفه نهادهای امنیتی است که با او برخورد کند.

پورمختار درباره اینکه محل نگهداری برخی بازداشتی‌ها، از جمله خبرنگار روزنامه شرق همچنان نامعلوم است، می‌گوید: هرچند که برای من معلوم نیست که محل نگهداری ایشان مشخص است یا نه، ولی قانون اجازه می‌دهد متهم بعد از ۴۸ ساعت با خانواده‌اش تماس بگیرد و محل نگهداری‌اش را اعلام کند.

او درباره اینکه گفته می‌شود خبرنگار روزنامه شرق اساسا در تجمع حضور نداشته و صرفا بعد از تجمع، پیگیر سرنوشت بازداشتی‌ها بوده، گفت: برخی در تجمعات نیستند، اما محرک‌اند، مسائل را رسانه‌ای می‌کنند و در اختیار ضدانقلاب و دشمن قرار می‌دهند. این‌ها ایجاد تشویش می‌کند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره رسالت خبرنگاری گفت: خبرنگار حق ندارد هر چیزی را منتقل کند. ضمن اینکه من اصلاً ایشان را نمی‌شناسم و نمی‌دانم به چه دلیل بازداشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چیشددولت میگفت تجمع قانونی داشته باشیم چه زودزدزیرش

    • بی نام

      خبرنگاران حق ندارند هر چیز را منتقل کنند اصلا"رسالت خبرنگار انتقال هر چیز نیست هر چه بعضی ها گفتند و اجازه دادن باید منتقل کند نباید باعث تشویش اذهآن عمومی شود بلکه باید باعث تشویق نمایندگان محترم شود
      (این نماینده محترم تحصیلات حقوق دارد یا خیر ایشان ظاهرا" سپاهی بودند نه حقوقدان حالا چطور در کمیسیون حقوقی مجلس هستند اطلاع رسانی فرمایید )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج