۸۶۱۱۴۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ریچارد نفیو: انتظار تصمیم تهران را داشتیم

«ریچارد نفیو» طراح تحریم ‌ها علیه ایران و تیم پشتیبان‌ آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران روز چهارشنبه در باره تصمیم اخیر تهران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی نوشت: هر چند این تصمیم خوب نبود، اما بهتر از آن چیزی است که نگرانش بودم و صادقانه بگویم که انتظار این تصمیم را داشتیم.

خبرگزاری ایرنا: «ریچارد نفیو» طراح تحریم ‌ها علیه ایران و تیم پشتیبان‌ آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران روز چهارشنبه در باره تصمیم اخیر تهران مبنی بر کاهش تعهدات برجامی نوشت: هر چند این تصمیم خوب نبود، اما بهتر از آن چیزی است که نگرانش بودم و صادقانه بگویم که انتظار این تصمیم را داشتیم.

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به مناسبت ۱۸ اردیبهشت ماه سالروز خروج غیرقانونی واشنگتن از توافق برجام و زیرپا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، در نشست هیات دولت گفت؛ ما به سران پنج کشور اعلام کردیم که از دو اقدامی که تاکنون انجام می دادیم، صرف نظر خواهیم کرد. این اقدام ها در واقع به بیان ساده دو فروش بود؛ یعنی هر وقت مواد غنی شده ما به ۳۰۰ کیلوگرم می رسید، اضافه آن را به کشوری دیگر می فروختیم و در عوض آن کیک زرد می گرفتیم اما از امروز این فروش متوقف می شود.

عضو بلندپایه انستیو بروکلین در ادامه این رشته توئیت افزود: تصمیم ایران در باره آب سنگین، با توجه به تغییراتی که تاکنون در رآکتور (آب سنگین) اراک اجرا شده است، کمترین تاثیر فوری را دارد.

پژوهشگر ارشد دانشگاه کلمبیای آمریکا افزود: تصمیم ایران در باره اورانیوم غنی شده از اهمیت بیشتری برخوردار است و تاثیری منفی هر چند نه برای یک دوره بر زمان های فرار هسته ای (چهارچوب زمانی تخمینی مورد نیاز برای تولید اورانیوم غنی شده مناسب برای ساخت سلاح هسته ای) خواهد داشت.

به نوشته نفیو؛ اما نکته مهم تر، مهلت ۶۰ روزه ایران (به دیگر اعضای پیمان هسته ای) است که به معنی اوجگیری (تنش ها) است که من و بسیاری از دیگر (صاحب نظران) پیش از این در باره آن هشدار داده بودیم. زیرا تاکنون هیچیک از طرف ها (ایران و آمریکا) هیچ تمایلی به عقب نشینی نشان نداده اند و هر دوطرف (تهران و واشنگتن) اقداماتی برای دشوارتر کردن امکان سازش خواهند کرد.

نفیو افزود: البته مسلم است که هر دوطرف ممکن است منطقی شوند، اما ایالات متحده راه طولانی تری در پیش و همچنین تمایل کمتری به مراجعه به منطق دارد. من حتما امیدوارم که مخالفان برجام نیز امروز خشنود شده باشند.اگرچه تردید دارم که اینگونه باشد .

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت ۶۰ روز خبر داد و گفت: اگر آنها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز برمی گردیم ولی اگر در پایان ۶۰ روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدمعنایی

      دروودبرریس جمهورماکه تصمیم گرفت اورانیوم غنی شده واب سنگین رانفروشد.انشاالله بزودی بمب اتم بسازیم که دنیاازایران حساب ببرد وتعظیم کند.زنده باد ایران

    • محمدمعنایی

      دروودبرریس جمهورماکه تصمیم گرفت اورانیوم غنی شده واب سنگین رانفروشد.انشاالله بزودی بمب اتم بسازیم که دنیاازایران حساب ببرد وتعظیم کند.زنده باد ایران

    • بختیاروند

      کاربسیار خوبی میکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج