۸۶۱۱۶۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

تبعات اجتماعی سیلاب، خوزستان را درگیر کرده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه تبعات اجتماعی سیلاب، خوزستان را درگیر کرده است، گفت: طرح تسهیل‌گری اجتماعی روستاهای سیل‌زده هفته آینده به صورت عملیاتی در مناطق سیل‌زده اجرا خواهد شد.

ایسنا: کریمی‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بحث تبعات اجتماعی سیلاب خوزستان را درگیر کرده است که باید جهت کاهش این تبعات تلاش شود.

وی افزود: در کنار همه مضرات اقتصادی که سیلاب به خوزستان تحمیل کرد، اکنون خشکسالی که یکی از علت‌های اصلی مهاجرت و حاشیه‌نشینی در خوزستان که در سال‌های گذشته بود، برطرف شده است. نگرانی بابت روند حاشیه‌نشینی در خوزستان با سیلاب برطرف خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که روند بازگشت روستاییان به منازل خود که بیشترین درگیری با سیلاب را داشتند، انجام شود. قشری که درگیر سیلاب شده، قشر مولد جامعه بوده است که شیوه و سبک زندگی آنها با زندگی شهری متفاوت است. همه هم و غم ما در حوزه اجتماعی این بود که روند بازگشت هر چه سریع‌تر انجام شود.

کریمی‌کیا با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در مناطق سیل‌زده، بیان کرد: طرح تسهیل‌گری اجتماعی روستاهای سیل‌زده از روزهای گذشته آغاز شده و ارزیابی پس از وقوع سیلاب در مناطق روستایی انجام شده است. در این طرح مختصات روستاها و اتفاقاتی که در زمان سیل در روستاها رخ داده و اینکه اهالی روستاها به کدام کمپ‌ها منتقل شده‌اند، آماده شده است.

وی عنوان کرد: هدف کلی طرح تسهیل‌گری اجتماعی روستاهای سیل‌زده این است که با کمک نیروهای محلی و روستاییان، منطقه به حالت عادی برگردد و امکانات روستاها جهت زیست عادی روستاییان فراهم شود. این طرح در چهار سطح اجرا خواهد شد. کارهای این طرح تا جمعه نهایی و از شنبه به صورت عملیاتی در مناطق سیل‌زده و روستاها اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که بسیار اهمیت دارد، بحث بهداشت محیط مناطق سیل‌زده است که در این راستا تقریباً یک هزار نفر از جوانان داوطلب که در اردوهای جهادی حضور دارند، در مرحله بازتوانی نیز در کنار ما هستند. این افراد را به مراکز بهداشتی ارجاع داده‌ایم تا جهت فراهم کردن شرایط بهداشتی روستاها اقدام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب به عراق و سوریه ندین

    • بدون نام

      وقت اذان هست از کوچک ترین تا پیشکسوتان برترین؛ التماس دعا و میخوام برای همه دعا کنند تا از این مشکلات خلاص و برن سر خانه وکاشانه و برگردن به چرخه زندگی سخت هست ولی باید تحمل کرد و درست میشه به یاری حق

    • SST

      عیب کار مملکت ما اینه که هیچ مدیری چه زمان مدیریت و چه زمان خلع یا جابجایی پست ؛؛ هیچگاه پاسخگوی عملکرد خود نیست.... یعنی هیچ نهاد قانونی نیست که مسئولی را ملزم به پاسخگویی عملکرد خود کند....و این یک فاجعه ملی است متاسفانه..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج