جاباما
۸۶۱۱۹۲
۲۱ نظر
۵۰۱۰
۲۱ نظر
۵۰۱۰
پ

دستور وزیر برای رصد روزانه قیمت کالاهای اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور داد که ضمن رصد وضعیت قیمت و موجودی ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف، گزارشی از آن را ارائه کند.

خبرگزاری مهر: رضا رحمانی در جلسه بررسی و ساماندهی بازار که با حضور اعضای هیأت مدیره اتاق اصناف برگزار شد، با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و هر کسی برای مقابله با گرانی همراهی نکند با دشمن همکاری کرده است، گفت: حضور اصناف در نظارت بر بازار باید جدی باشد، اینکه تکرار کنیم اکثراً بازاری‌ها انسان‌های خوبی هستند، مشکلی حل نمی‌شود و باید با متخلفین هر چقدر هم تعدادشان اندک باشد، برخورد کرد.

وی با اشاره به دستورش به معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارائه تحلیل منطقی از وضعیت سه ماه آتی بازار، افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان باید با ایجاد ساختار، حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف را روزانه رصد و وضعیت قیمت و موجودی بازار و شرکت‌ها را کنترل کند و از تولید تا عرضه محصولات را تحت پوشش نظارت و کنترل خود درآورد.

رحمانی همچنین از معاونین خود خواست که چرایی افزایش قیمت کالاهایی همچون ماکارونی، تن ماهی، برنج و… را بررسی و گزارش آن را ارائه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی اظهارنظرها که منجر به التهاب در بازار می‌شود، افزود: برخی از مسؤولان اتحادیه‌ها موضع مسئولانه ای نمی‌گیرند و در مصاحبه‌ها وضعیت را بر خلاف واقعیت جلوه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اتاق‌های اصناف باید محکم‌تر از قبل پای کار بیایند، گفت: باید کنترل عمده فروشی‌ها مورد توجه قرار گیرد و ساختار نظارت نیز در میان مدت از حالت سنتی به نوین تغییر یابد، در عین حال امروز نیاز داریم که نظارت را جدی تر از گذشته داشته باشیم.

رحمانی تاکید کرد: فضاسازی‌ها نشان می‌دهد که جنگ روانی پیشاپیش جنگ اقتصادی حرکت می‌کند و برخی با فضاسازی بازار را بهم می‌ریزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقازادهاي عزيزتون تو ويلاهاي لوايان جمع ميشن و ميگن امروز چه اقلامي رو تو بازار امروز منوپول كنيم
      بس كنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا راضی به زحمت نیستیم به خدا .
        شرمنده می‌شیم اینطوری .
        رصد بازار خسته تون می‌کنه
        ما مردم خدا شاهده خودمون هر روز رصد می‌کنیم شما چرا زحمت می‌افتید ‌.
        جلسه ، میوه ، شیرینی رو ادامه می‌دادید کافی بود .

    • بدون نام

      هدفشون ازاین کاربیهوده چیه

    • hamed

      راضی ب زحمت نبودیم بخدا

    • علی

      لعنتی ها قیمت روی جلد رو کارخونه بالا می بره شما دنبال پرتقال فروشید قشنگ معلومه که دست خود وزارتیها درکاره تا فشار بر مردم بیشتر بشه وگر نه جلوی گرونفروشی کارخونه ها رو می گرفتن قند یه شبه از ۲۵به ۴۵ افزایش قیمتدرست می گنه اونوقت شما دارید رصد می کنید که چی بشه حتمارصو می کنید که این پولای باد اورده رو چطوری جمع کنید!!!!

    • بدون نام

      بدون رصد هم عزیزین

    • بدون نام

      رصد بشه که چی بشه

    • هرکیباشهفرقیداره

      بامرام..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای وزیر ..با دستور رصد روزانه جهت کنترل قیمتها کاری از پیش نمی ورد.لطفا خودتان با پای خودتان شخصا بطور روزانه عازم بازار شده وقیمتها را خودتان لحطه ای رصد وکنترل کنید که گرانفروشی نشود.!!!!

    • بدون نام

      با تشکر فراوان از وزیر محترم صنعت و مسولان زیر مجموعه بخاطر کنترل شدید قیمتها . قیمت مواد خوراکی ساعت به ساعت افزایش پیدا میکنه . فکر کنم نظارت این عزیزان بر مبنای افزایش است تا کاهش و با اصنافی که قیمتها را کاهش میدن شدیدا برخورد میکنن

    • بدون نام

      دیره دیگه دیره

    • بدون نام

      ی سوال کشوری با اینهمه ثروت خدادادی چرا باید مردم با فلاکت زندگی کنن . ثروت مندترین کشور دنیا هستیم و اختلاف طبقاتی هم در دنیا رتبه اول را داریم . علی برکت الله

    • بدون نام

      فقط خواهش میکنم شما روی کالاها قیمت گذاری نکنید به این دلیل که نسبت به جیب و توانایی خودتان براورد قیمت انجام میدهید مثلا دو روز پیش یه جنسی که در مغازه ۱۵ هزارتومن فروش میرفت شما اعلام کردید کیلویی ۲۵ هزار تومن یعنی ۱۰ هزارتومان گرانتر از بازار..الان یادم نیست چی بود که خریدم و شما گرانتر قیمت زدید

    • بی نام

      جنگ روانی بنویسید
      مدیران روانی بخوانید

    • بدون نام

      چه جوری شما رای اعتماد گرفتین موندیم توش؟؟!!

    • بدون نام

      بعضی ها از طریق فضای مجازی خط میدهند وبازار را دستشان گرفته اند پیدا کردنشون سخت نیست.

    • بدون نام

      برید بمیرید با این عملکردتان

    • بدون نام

      ملت با گوشت وپوست واستخون در حال رصد کردنه، شما زحمت نکش

    • بدون نام

      آقای وزیر شما که ادعا میکنید اصناف و سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت ها رو رصد بکند متاسفانه از دولت دوم احمدی نژاد نکبت همین اصناف و سازمان حمایت از مصرف کننده خود باعث و بانی گرونی قیمتها بوده شما واقعا اگر راست میگویی این واحد اصناف و سازمان حمایت از مصرف کننده رو از بین ببرید

    • بدون نام

      بیشتر مردم از دولت بی تدبیر اصلاحطلبان ناامید شدند ؟؟!!؟؟؟!!؟؟؟!!!؟؟!!؟؟!!

    • بدون نام

      اقای وزیر شوخی نکن از فردا رصد کن خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج