۸۶۱۱۹۷
۷ نظر
۵۰۱۳
۷ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش بازار ایران به اولتیماتوم رییس جمهور

حسن روحانی امروز در حالی برنامه جدید ایران در قبال برجام را تشریح کرد که اغلب بازارهای مهم ایران واکنش به اتفاقات اخیر را از روز گذشته آغاز کرده بودند.

خبرآنلاین: با اعلام تسلیم نامه رییس جمهوری به سفرای چهار کشور حاضر در برجام ،بازارها دستخوش تغییراتی در آخرین ساعات کاری روز گذشته شدند.

امروز اما با تاکید رییس جمهوری بر ماندگاری ایران در برجام و اعلام مهلت شصت روزه به طرف های توافق با ایران بازارها شرایطی دیگر را تجربه کردند.

روحانی امروز اعلام کرد: «سیاست ما این بود.تعهد دربرابر تعهد، تحریم در برابر تحریم و تصمیم در برابر تصمیم.» طبق این تصمیم، ایران در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایتِ محدویت های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین نمی داند.

به کشورهای باقی مانده در برجام شصت روز فرصت داده می شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را عملیاتی نمایند.

چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.»

ارز در فاز انتظار خرید

بازار ارز که در روزهای گذشته نشان داد آماده دورگرفتن است، امروز از نردبان قیمت ها پایین خزید و به ماندگاری در محدوده قیمتی ۱۵ هزار و صد تومان رضایت داد.این قیمت در حالی بر تابلوی صرافی ها،در میانه روز نشست که پیش از آن دلالان قیمت ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان را برای دلار اعلام می کردند.

با این حال قیمت دلار در صرافی ها نیز ۱۴ هزار و ۹۹۰ تومان بود و هر چند امروز با رشد قیمت دلار در صرافی ها آغاز شد اما این رشد تداوم نیافت .

نوسان اندک در بازار سکه

بازار طلا و سکه نیز امروز در فشار رشد بهای طلا در بازارهای جهانی از یک سو و افزایش قیمت دلار از سوی دیگر با نوسانی اندک روبرو بود.موج افزایش قیمت که در میانه روز بالا گرفته بود،فرونشست و در نتیجه قیمت ها اندکی بالاتر از روز قبل ایستاد .

امروز هجدهم اردیبهشت، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه بود و این قیمت ها به معنای افزایش نسبی در بازار طلا و سکه است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۶۸ هزار و ۳۹۴ تومان قیمت داشت.برخی گزارش ها نشان می دهد قیمت ها تا ۴۷۲ هزار تومان نیز بالا رفت .

بورس سبز پوشید

بورس اما امروز سیگنال مثبت را به سخنان رییس جمهور ‌و مهلت شصت روزه ایران نشان داد و از پس کاهش یا به عبارت دیگر ریزش شاخص در روزهای گذشته،امروز سبزپوش شد تا امیدواری ها به آینده افزایش یابد.

پس از ریزش‌ ۱۶ هزار واحدی شاخص کل طی سه روز گذشته و سقوط نماگر بورس از کانال ۲۲۴ هزار واحد به ۲۰۸ هزار واحد، امروز روند معاملات برگشت و شاخص مسیر صعودی در پیش گرفت و با رشد سه هزار واحدی معادل ۱.۵ درصد به کار خود پایان داد.

بسیاری از فعالان بازار معتقدند ایران در شصت روز آینده شاهد اتفاقات مثبتی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید علی

      لعنت به دزدان وغارتگران وخوک صفتان که پا بر روی حنجره مردم گذاشته اند

    • جعفری تاریخ ۱۸/۲/۱۳۹۸

      اگرازاول این گونه وجدی برخورد کرده بودین وزکشور باین حال روز نبود بازهم میگم بامریکا واروپا دل نبندین کارخودتون انجام بدین

    • الف دال

      مثبت از نظر کی وچی دلالان یا مردم دست تنگ

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      چرا قیمت ارز و سکه و طلا و.... در دولت غربگرای اصلاحطلب چندین برابر زمان احمدی نژاد شده ؟!!!؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مرتضی علی

      آقای روحانی اگر شما فقط قادر بودید جلوی دزدی و مافیا بازی در درون دولت خود را کنترل کنید این تحریم ها به این سرعت مردم ایران را بدبخت نمی کرد

      پاسخ ها

      • حیات داودی

        جدی میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج