جاباما
۸۶۱۳۲۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

گورباچف، سوژه مستندساز آلمانی شد

ورنر هرتسوگ مستندساز آلمانی درباره میخاییل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی مستندی با نام «دیدار با گورباچف» ساخته است.

اعتمادآنلاین: گورباچف با اجرای سیاست‌های «گلاسنوست» و «پرسترویکا» عملاً توانست آینده اروپا را تغییر داده و به جنگ سرد پایان دهد. این فیلم در حال حاضر روی پرده سینماهای آمریکا است و در پاییز نیز در سینماهای اروپا به نمایش درخواهد آمد.

گورباچف، سوژه مستندساز آلمانی شد

هرتسوگ برای ساخت مستند گورباچف به دیدار او رفته است. ورنر هرزوگ و اندری سینگر فیلم‌ساز بریتانیایی سه جلسه طی 6 ماه با آخرین دبیرکل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی داشتند این دیدارها را ضبط کرده‌اند.

به گفته این مستندساز «مردم روسیه و غرب باید اهمیت این مرد را به رسمیت بشناسند. اقدامات باشکوهی که او انجام داد. برای نمونه کار بزرگ او در توافق با رونالد ریگان که چشمگیرترین کاهش سلاح در تاریخ بشر به شمار می‌آید.»

ورنر هرتسوگ همچنین می‌گوید: «نباید جنگ سرد تازه‌ای اتفاق بیفتد. بر این باورم که دشمن‌سازی از روسیه بزرگترین اشتباه رسانه‌ها و سیاست‌های غرب است. اگر روسیه را دشمن می‌دانید با آنها حرف بزنید.»

او درباره علاقه‌مند شدنش به گورباچف برای آغاز این کار مستند می‌گوید: «من از همان وقتی که اتحاد دو آلمان و فرو افتادن دیوار برلین محقق شد، طرفدار گورباچف شدم. چراکه او بدون خشونت و خونریزی اجازه داد تا این اتحاد محقق شود. شما پیشتر در اتحاد جماهیر شوروی می‌دیدید که تانک‌ها در خیابان‌ها راه می‌افتاند. مانند مجارستان، لهستان، چکسلواکی و آلمان شرقی. گورباچف راه جدیدی برای رسیدگی به این مشکلات تاریخی و سیاسی مهم بود.»

هرتسوگ همچنین یک فیلم روایی ژاپنی به نام «روایت عاشقانه خانوادگی، ال‌ال‌سی» را به پایان رسانده که امسال در بخش ویژه فستیوال بین‌المللی فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که ۲۲ جمهوری را به امریکا فروخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج