جاباما
۸۶۱۳۶۱
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

دویچه‌وله: اروپا همچنان به برجام پایبند است

شبکه خبری دویچه وله آلمان روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدام دیروز ایران برای به توقف بخشی از تعهدات خود در توافق هسته ای ایران (برجام) به منزله خروج از آن نیست و اروپا هم همچنان بدان پایبند است.

خبرگزاری ایرنا: شبکه خبری دویچه وله آلمان روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدام دیروز ایران برای به توقف بخشی از تعهدات خود در توافق هسته ای ایران (برجام) به منزله خروج از آن نیست و اروپا هم همچنان بدان پایبند است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: اگرچه میانجیگری اتحادیه اروپا میان آمریکا که اروپا را بر سر برجام تهدید می کند و ایران که دیروز یک ضرب العجل ۶۰ روزه برای از سرگیری عنی سازی اورانیوم تعیین کرد، کار آسانی نیست اما اتحادیه اروپا معتقد است که اقدام دیروز ایران نه تنها نقض برجام نیست بلکه خروج از آن نیز به حساب نمی آید.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با این شبکه افزود: اگرچه آمریکا انتظارات خودش را از اتحادیه اروپا مطرح می کند و تهدید می کند که شرکت های اروپایی را در صورت تعامل با ایران تحت پیگرد قرار می دهد و از طرف دیگر ایران نیز از این اتحادیه انتظار حمایت دارد، اما اگرچه باید گفت که نباید از اتحادیه اروپا توقع زیادی داشت اما با این وجود اتحادیه اروپا تا زمانی که ایران به برجام پایبند است، همچنان به این توافق مهم بین المللی پایبند می ماند و برای حفظ آن از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزد.

این مقام تصریح کرد: اما آنچه در اینجا مهم و تعیین کننده است، نه تهدیدات آمریکا، بلکه گزارشات نظارتی همیشگی آژانس بین المللی انرژی اتمی است که مشخص می کند ایران از برجام خارج شده است یا خیر.

وی افزود: پس باید صبر کرد و دید که در گزارشی که چند هفته آینده آژانس از فعالیت های هسته ای ایران منتشر می کند موردی از نقض تعهدات ایران از برجام گزارش می شود یا خیر، این در حالی است که ۱۴ گزارش گذشته این آژانس هیچ موردی، حتی در حد بسیار کوچک از نقض برجام از سوی ایران را گزارش نکرده است.

با این وجود هنوز مشخص نیست که اتحادیه اروپا و دیگر شرکا از جمله روسیه و چین چقدر می توانند در برابر تهدیدات پی در پی آمریکا برای قطع ارتباط با ایران همراهی کنند و از طرف دیگر رضایت دولت ایران را نیز برای پایبندی خود به برجام جلب کنند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      همان طور که اروپا به برجام پایبند است همانطور هم ما به برجام پایبند خواهیم بود!

    • aryan

      این واقعییت را بایدقبول کرد که تمام قدرتهای جهان درمقابل آمریکاضعیف هستند ومنافع ملی خودرابخاطر ایران بخطر نمی اندازند.
      پس چراایران حاضرهست بخاطر دیگرکشورها منافع ملی خود را ازبین ببرد؟چرابرای حفظ نظام وکشور سیاستهای واقعی راانجام نمیدهند؟چراهمیشه تندروها سیاستهارا اعمال میکنند؟

    • بدون نام

      اروپا مگه قبلا پایبند بود به برجام که میگه همچنان به برجام پایبند است شرکتهای اروپایی که قراردادهاشون و نصفه کاره ول کردن رفتن اروپاییها با آمریکا توافق پنهانی کردن ظاهرا بگن به برجام پایبندن و ایران و تو برجام نگه دارن

    • بدون نام

      از در عقب صندلی جلو.

    • تراب

      اروپا همچنان به برجام یکطرفه سفت ومحکم و به جد پایبند است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به همین خاطر رنو و پژو از ایران رفتن

    • محمد

      دقیقا به کجاش پایبنده؟
      لطفاً با تصویر نشون بدید.

    • بدون نام

      اروپا زیرکانه ایرانی ها را فریب میده چون میخواد ابتدا ایران راضعیف کنه تا تلافات اش کم باشه و ضربه آخر را همدستی آمریکا و اعراب و اسراییل بزنه مواظب باشیم

    • بدون نام

      اروپا هم نوکر امریکاست تو این یکسال هیچکار نکردن بجز مسخره کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج