جاباما
۸۶۱۳۷۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مورینیو: آژاکس باید وقتی لازم است دفاعی بازی کند

ژوزه مورینیو از انعطاف‌ناپذیری سبک فوتبال آژاکس مقابل تاتنهام انتقاد کرد و گفت بازیکنان آژاکس مقابل تاتنهام طوری کار می‌کردند که انگار مقابل ویتس آرنهم بازی می‌کنند.

ورزش سه: ژوزه مورینیو می‌گوید اصرار آژاکس به وفادار ماندن به فلسفه فوتبالی خود به هر قیمتی، یکی از عواملی بوده که باعث حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا در مرحله نیمه‌نهایی شده است.

مورینیو می‌گوید آژاکس حالا باید این نیاز را احساس کند که در مواقع لازم از سبک فوتبال تهاجمی‌ای که به آن عادت دارد فاصله گرفته و برای عبور از حریفانی که با این حربه عبور از آنها ممکن نیست از رویکرد دفاعی استفاده کند.

بعد از شکست تلخ شاگردان اریک تن هاگ در یوهان کرویف آرنا که با هت‌تریک لوکاس مورا اتفاق افتاد و به حذف آژاکس از نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان انجامید، مورینیو در شبکه beIN SPORTS گفت:" فلسفه فوتبالی چیزی است که باعث می‌شود یک تیم رشد کند. یک تیم فوتبال حتما به فلسفه خاص خود نیاز دارد تا از آن به عنوان شالوده فعالیت‌هایش استفاده کند. هر تیم فوتبال به یک سبک خاص نیاز دارد که باید با توجه به کیفیت و قابلیت‌های بازیکنان طراحی شود و به خاطر وجود این فلسفه و سبک خاص باید به آژاکس تبریک گفت".

آقای خاص در ادامه صحبتهایش گفت:" اما فوتبال یک جنگ ورزشی است و در یک نبرد شما برای پیروزی به استراتژی نیاز دارید. به خصوص در بازی‌های خاص باید از روش‌هایی استفاده کنید که خلاف فلسفه شما است، فقط با یک هدف، پیروزی در نبرد و شکست دادن حریف".

مورینیو در ادامه گفت:" وقتی تیمی از حریف پیش می‌افتد اولین کاری که باید انجام بدهد حفظ تعادل و ممانعت از به هم خوردن تعادل تیمی است. این تعادل از خط دفاعی شروع می‌شود و همیشه چند بازیکن باید پشت توپ قرار داشته باشند. ولی آژاکس به فلسفه‌اش چسبید و نیمه دوم طوری بازی کرد که انگار در لیگ هلند دارد با ویتس آرنهم بازی می‌کند".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      شعر نگو تو سر مربی خوبی نبودی و نخواهید بود هیچوقت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج