۸۶۱۳۷۴
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

بازتاب انتقال صیادمنش در رسانه ترکیه‌ای

انتقال مهاجم جوان استقلال به تیم ترکیه‌ای در رسانه این کشور بازتاب داشت.

ایلنا: در روزهای گذشته اخبار مختلفی در مورد فروش اللهیار صیادمنش مطرح شده و امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال هم اعلام کرد که این بازیکن در حال ترانسفر شدن است اما اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیأت مدیره استقلال به تمامی شایعات پایان داد و گفت: «صیادمنش به باشگاه فنرباغچه ترکیه فروخته شده و ۸۵۰ هزار دلار قیمت این بازیکن بوده که ما پول آن را هم کامل دریافت کردیم و در پایان فصل صیادمنش از تیم ما جدا می‌شود.»

مهاجم آبی‌پوشان در شرایطی با قراردادی ۵ ساله به ارزش ۲ میلیون دلار راهی این تیم مطرح و پرهوادار فوتبال ترکیه می‌شود که سایت «futbolarena» این کشور هم خبر پیوستن صیادمنش به فنرباغچه را بازتاب داد و نوشت: «اللهیار صیادمنش ۱۷ سال سن و یک متر و ۸۲ سانتیمتر قد دارد. او اکنون برای استقلال تهران بازی می‌کند و پیش از این سابقه بازی برای تیم جوانان سایپا را داشته است.

او در این فصل برای استقلال ۱۷ بازی انجام داد و ۸۲۱ دقیقه به میدان رفته است. او در این بازی‌ها ۲ گل زده و ۲ پاس گل داده است. این مهاجم جوان ایرانی پیش از این از سوی نشریه گاردین انگلیس جزو ۶۰ بازیکن جوان با استعداد انتخاب شده بود. او از تابستان به فنرباغچه خواهد پیوست.»

در حال حاضر وحید امیری و سید مجید حسینی، دو بازیکن ملی‌پوش فوتبال ایران در تیم ترابزون اسپور حضور دارند و در سوپرلیگ ترکیه مشغول بازی هستند. حسینی در ۲۲ بازی هزار و ۷۶۷ دقیقه برای این تیم بازی کرده و بازیکن ثابت تیم است ولی امیری در ۱۹ بازی ۶۱۸ دقیقه به میدان رفته و بیشتر به عنوان بازیکن جانشین بازی می‌کند که در این بازی‌ها یک گل هم به کایزری اسپور زده است. با این حال، پیوستن صیادمنش به فنرباغچه باعث شد تا بازیکنانی که در ترکیه فوتبال بازی کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین لژیونر ایران در فنرباغچه

اللهیار اولین بازیکن ایرانی نیست که حضور در فنرباغچه را تجربه می‌کند و بیش از یک قرن پیش، زنده یاد حسین صدقیانی ملقب به پدر فوتبال ایران و معروف به «حسین افندی» به عنوان اولین بازیکن ایرانی به این تیم پیوست و نام خود را به عنوان اولین لژیونر فوتبال ایران به ثبت رساند. صدقیانی که بنیانگذار تیم ملی فوتبال و نخستین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران (۵۱-۱۹۴۱) است، ۱۰ دی ۱۲۸۱ در سلماس به دنیا آمد.

در آن دوران، پدر بازرگان او، بنای مهاجرت را با خانواده گذاشت و به استانبول سفر کرد و حسین که در فوتبال استعداد خوبی نشان داده بود، در نوجوانی به فنرباغچه پیوست. صدقیانی تا ۱۸ سالگی در استانبول بود. او ۳ فصل در فنرباغچه بازی کرد. سپس به ایران بازگشت و ۵ سال در باشگاه فردوسی مشهد بازی کرد و دوباره به اروپا بازگشت. او سپس ۳ فصل در شارلروا بلژیک و یک فصل دیگر (۴-۱۳۰۳) در فنرباغچه بازی کرد.

صدقیانی در ۲۶ سالگی برای تحصیلات به دانشگاه تراویل چارلری اتریش وارد شد و حضور در راپیدوین را هم تجربه کرد. او که در زمان بازیگری مهاجم بود، در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، به عنوان سرپرست روی نیمکت تیم ملی نشست و در سال ۱۳۶۱ در سن ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

ناصر صادقی در گالاتاسرای

شاید خیلی از فوتبالدوستان «ناصر صادقی» را به عنوان مدیر برنامه‌ها یا مترجم مصطفی دنیزلی بشناسند اما قدیمی‌های فوتبال تهران خوب او را به یاد دارند. بازیکن تیم‌های راه‌آهن و پاس که در اواخر دهه۶۰ و در روزهایی که ستارگان فوتبال ایران برای ادامه فوتبال راهی تیم‌های متمول قطری می‌شدند، به دیگر کشور همسایه یعنی ترکیه رفت تا فوتبال خود را در تیم مطرح، بزرگ و پرطرفدار این کشور یعنی گالاتاسرای دنبال کند.

در آن موقع، دنیزلی سال آخر بازیگری خود را در گالا سپری می‌کرد. آقامصطفی بعد از آن، مربی این تیم شد و صادقی هم زیر نظر او بازی می‌کرد. دوستی آنها با هم ادامه پیدا کرد تا سال۸۱ که صادقی زمینه حضور این مربی مطرح اروپایی را در پاس و بعد هم پرسپولیس فراهم کرد.

انتقال جنجالی طارمی و رضاییان

انتقال بازیکنان ایرانی به ترکیه پس از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دوباره رایج شد. رضا شاهرودی در سال ۹۸ به آلتای‌اسپور رفت و خیلی زود به مشکل برخورد و از آنجا به صورت قرضی به چین رفت. محمد خاکپور هم پس از جام جهانی ۹۸ راهی وان‌اسپور ترکیه شد ولی بعد از ۱۳ بازی، به ایران بازگشت و پیراهن بهمن را پوشید.

انتقال‌های بعدی سهراب بختیاری‌زاده و محمد مؤمنی بودند که به ارزروم‌اسپور رفتند و بعد از یک سال به ایران بازگشتند؛ البته سهراب با حضور فیکس در خط دفاع تیمش، با ۲۰ بازی و یک گل زده، بیشترین تعداد بازی در سوپرلیگ ترکیه را به نام خودش ثبت کرد.

حامد کاویانپور هم در سال ۲۰۰۶ به کایزری اسپور پیوست ولی تست دوپینگ او در ترکیه مثبت اعلام شد و تا مدت‌ها انتقال بازیکنان ایرانی به فوتبال این کشور متوقف شد. مهدی طارمی و رامین رضاییان بازیکنانی بودند که در پایان لیگ شانزدهم پرسپولیس را ترک و ریزه‌اسپور را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کردند ولی خیلی زود پشیمان شدند. البته بازگشت طارمی از ترکیه محرومیت سنگین دو پنجره نقل و انتقالاتی برای پرسپولیس و محرومیت ۴ ماهه برای خودش را به همراه آورد.

رضاییان نیز یک ماه دوام آورد و به پرسپولیس بازگشت. سجاد شهباززاده بازیکن بعدی‌ای بود که در سال ۲۰۱۶ راهی ترکیه شد و به آلانیا اسپور پیوست اما پس از طی فصلی تقریباً ناموفق و تنها با ۴ بازی و یک گل قرارداد خود را فسخ کرد. پیام صادقیان هم در سال ۲۰۱۷، ترکیه را به‌عنوان مقصد بعدی فوتبال خود انتخاب کرد و فصل گذشته در عثمانلی اسپور بازی کرد. عثمانلی در پایان فصل سقوط کرد و صادقیان هم به ایران بازگشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره جون عمت شما هشتصدو پنجاه هزار دلار گرفتی :)) این اراجیفو میگن که هر چقدر دلشون خواست تو نقل و انتقالات ریخت و پاش کن بعد هم بگن از پول صیادمنش بوده مثل پارسال که کل خرجشونو گفتن از پول مجید حسینی بوده :)) البته طرفدارای کیسه چون شلمغزن باور میکنن :))

      پاسخ ها

      • استقلال ایران

        خشکل خانم برای ضرب زدن به استقلال هم کار میکنن امسال صیادمنش گرفتن پارسال مجید حسینی بهترین دفاع استقلال چرا پرسپولیس یکی از دفاع شو نمفرشه مث شجاع یا سید جلال ،پرسپولیس ستون تیم اش همیشه حفظ میکنه ولی استقلال بهترین بازیکنانش میفرشه تیام کاوه رضایی امید نورافکن جباروف امید ابراهیمی مجید حسینی
        در جریانی که روحانی سر مسله طارمی شخصا دخالت کرد
        #فوتبال پاک هم ارزوست#

      • بدون نام

        بی شرف هایی که تیام وابراهیمی روبه بهانه دلارازاستقلال فراری دادن فقط فصد تخریب ایتقلال روداستن ننگ به دشمنان استقلال وفتح اله راده...

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره ضمن اینکه قیمت صیادمنش در ترانسفورمارکت ۱۰۰هزاردلار تایین شده و ترکها هم اهل ریخت و پاش نیستن بازیکنای خوب برزیلی رو با ۲۰۰ ۳۰۰ تا میخرن

    • بدون نام

      چلغوزایی که میگن تیام و جباروفو فراری دادن... گند اینم دراومد که پول نقد بردین ترکیه که بهشون بدین ولی عالیجناب شفرتون بالا کشید که دمشم گرم :))) پس پول بوده نقد هم بوده پس خواهشا کم اراجیف بگین کیسه های دوزاری :))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج