جاباما
۸۶۱۴۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دو فینالیستی که در صعود از گروه هم مشکل داشتند

دو تیم فینالیست لیگ قهرمانان، به عنوان تیم های دوم گروه های خود به مرحله حذفی صعود کردند.

وبسایت نود: شب گذشته و در آخرین مسابقه از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شگفتی این مرحله تکمیل شد و تاتنهام با پیروزی ۳-۲ مقابل آژاکس توانست با تساوی ۳-۳ و با قانون گل زده بیشتر در خانه حریف برای اولین بار در تاریخ خود به فینال جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان راه یابد.

رقیب تاتنهام در فینال ۱۱ خرداد واندا متروپولیتانو، لیورپولی است که با سابقه ۵ قهرمانی اروپایی، برای نهمین بار پای به فینال ها گذاشته و دومین حضور متوالی خود در فینال لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. اما نکته جالب این دو تیم فینالیست، صعود سخت آن ها از مرحله گروهی همین فصل بوده است؛ صعودهایی که کمتر کسی را امیدوار به درخشش این دو تیم در مرحله حذفی کرده بود.

تاتنهام در گروه دوم در کنار بارسلونا، اینترمیلان و پی‌اس‌وی آیندهوون قرار گرفته بود. اسپرز که از ۵ بازی ابتدایی تنها ۷ امتیاز کسب کرده بود، در بازی آخر قرار بود در مقابل بارسلونای صدرنشین به میدان برود. اینترمیلان ۷ امتیازی نیز در جوزپه مه‌آتزا میزبان آیندهوون بود. با توجه به نتایج رودرروی بهتر تاتنهام در مقایسه با اینتر، اینتر برای صعود باید نتیجه ای بهتر از تاتنهام می‌گرفت که کاری بعید به نظر نمی‌رسید.

دو فینالیستی که در صعود از گروه هم مشکل داشتند

بازی نیوکمپ در نیمه اول با تک گل عثمان دمبله به سود بارسلونا به پایان رسید اما اتفاق عجیب در سن سیرو رخ داده بود، جایی که آیندهوون نیمه اول را با برتری 1-0 با تک گل هروینگ لوزانو به پایان رسانده بود. در حالی که بازی نیوکمپ هنوز با برتری بارسا در جریان بود، ایکاردی در دقیقه 73 گل تساوی اینتر را به ثمر رساند تا موقتا، تیم صعود کننده اینتر نام داشته باشد. اما این پایان قصه نبود.

قهرمان شب گذشته آمستردام، لوکاس مورا، در دقیقه 85 دروازه بارسا را باز کرد، دو بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید تا تاتنهام 8 امتیازی به لطف مزیت بازی های رودررو مقابل اینترمیلان (شکست 2-1 در سن‌سیرو، پیروزی 1-0 در ومبلی) به عنوان تیم دوم پشت سر بارسلونا به مرحله حذفی برسد. داستان صعود لیورپول به مرحله حذفی اما حتی از این هم دراماتیک تر بود.

لیورپول که از 3 بازی نخست خود در گروه سوم دو برد مقابل پاریسن‌ژرمن و ستاره سرخ بلگراد و یک شکست مقابل ناپولی در کارنامه ثبت کرده بود، در شروع دور برگشت همه هواداران خود را ناامید کرد. شاگردان کلوپ در بلگراد با ارائه نمایشی ضعیف 2-0 مغلوب ستاره سرخ شدند و در ادامه در پارک دو پرنس، 2-1 به پاریسن‌ژرمن باختند تا 6 امتیاز از 5 بازی، صعود آن ها را به اما و اگر کشانده و بازی پایانی در آنفیلد مقابل ناپولی را به یک فینال تبدیل کند.

لیورپول 6 امتیازی در شرایطی مقابل ناپولی 9 امتیازی می‌ایستاد که در بازی رفت، با گل دقیقه 90 لورنزو اینسینه مغلوب پارتنوپی شده بود. ناپولی 9 امتیازی شب را به عنوان صدرنشین آغاز کرده بود اما با توجه به بازی راحت پی‌اس‌جی برابر ستاره سرخ، پیش بینی می‌شد که در پایان شب تنها یکی از دو تیم ناپولی و لیورپول به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.

محمد صلاح در دقیقه 34 گل زد و آلیسون در چندین موقعیت دروازه تیمش را بسته نگه داشت تا لیورپول بعد از برابری بازی های رودررو و تفاضل گل (هر دو تیم 2+) به خاطر گل های زده بیشتر (9 در مقابل 7) به عنوان تیم دوم و پشت سر پاریسن‌ژرمن 11 امتیازی به مرحله حذفی صعود کند.

این برای دومین بار در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپاست که هر دو تیم فینالیست، مرحله گروهی را به عنوان تیم دوم پشت سر گذاشته اند. این اتفاق پیش از این تنها یک بار و در فصل 10-2009 رخ داده بود؛ جایی که بایرن مونیخ با 10 امتیازی، به عنوان تیم دوم گروه اول بعد از بوردو و بالاتر از یوونتوس و مکابی به مرحله حذفی رسید و اینترمیلان نیز با 8 امتیاز، تیم دوم گروه ششم لقب گرفت، گروهی که به جز اینتر تیم های بارسلونا، روبین کازان و دینامو کیف را هم در خود داشت.

همانند فینالیست های 2019، دو تیم اینتر و بایرن نیز در صعود از مرحله گروهی مشکلات فراوانی را تجربه کردند. هر دو تیم هفته پایانی را به عنوان تیم های سوم آغاز کرده بودند و موفق شدند با برتری مقابل رقیب مستقیم صعود (اینتر در مقابل روبین کازان و بایرن در مقابل یوونتوس) بالاخره به مرحله حذفی برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج