۸۶۱۴۶۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پوچتینو؛ تا فینال، با گل‌زده در خانه حریف

تاتنهام برای دومین مرحله متوالی، با قانون گل زده در خانه حریف رقبای خود را شکست داد.

وبسایت نود: در دومین بازی از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته تاتنهام در ورزشگاه یوهان کرویف آمستردام مهمان آژاکس بود و در پایان موفق شد با انجام عملیات غیرممکن، با پیروزی ۳-۲ راهی فینال شود.

تاتنهام در حالی گام به آمستردام گذاشته بود که در بازی رفت با نتیجه ۱-۰ شکست خورده بود و نیمه اول را نیز با باخت ۲-۰ به رختکن رفته بود. اما در نیمه دوم همه چیز عوض شد. لوکاس مورا در دقایق ۵۵ و ۵۹ بازی را به تساوی کشاند و سرانجام در دقیقه ۹۵:۰۱ با به ثمر رساندن سومین گل، شگفتی را تکمیل کرد تا تاتنهام با تساوی ۳-۳ در مجموع دو بازی و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف، راهی فینال شود.

پوچتینو؛ تا فینال، با گل‌زده در خانه حریف

اسپرز پیش از نیمه نهایی و در مرحله یک چهارم نهایی نیز به لطف همین قانون موفق به شکست منچسترسیتی و صعود شده بود. شاگردان پوچتینو که بازی رفت را 1-0 برده بودند، در بازی برگشت و در ورزشگاه اتحاد با نتیجه 4-3 شکست خوردند اما همین 3 گل کافی بود تا تاتنهام با تساوی 4-4 هم به جمع 4 تیم پایانی راه یابد.

از فصل 04-2003 که مرحله دوم گروهی از جدول لیگ قهرمانان حذف شد و مرحله یک هشتم نهایی به رقابت ها اضافه شد (3 مرحله حذفی برای رسیدن به فینال)، پیش از تاتنهام تنها دو تیم دیگر توانسته بودند در مسیر راهیابی به فینال، در دو مرحله از 3 مرحله حذفی با قانون گل زده در خانه حریف صعود کنند.

ابتدا در همان نخستین فصل (04-2003) موناکوی دیدیه دشان در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف لوکوموتیو مسکو رفت و در بازی رفت در مسکو با نتیجه 2-1 شکست خورد. گل فرناندو مورینتس در دقیقه 69 که اختلاف را به حداقل رساند، کارایی خود را در بازی برگشت نشان داد. در بازی برگشت موناکو با تک گل دادو پرشو 1-0 برنده شد تا با تساوی 2-2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت به لطف همان تک گل به ثمر رسیده در روسیه به یک چهارم نهایی رسیده و حریف رئال مادرید شود.

شاید در هنگام قرعه کشی رئالی ها فکر نمی‌کردند که در مقابل موناکو سرنوشتی مشابه با لوکوموتیو داشته باشند اما این اتفاق دقیقا برای رئال هم رخ داد. پیروزی 4-2 رئالی ها در سانتیاگو برنابئو با برتری 3-1 موناکو در بازی برگشت خنثی شد تا موناکو به خاطر زدن آن 2 گل در برنابئو، با تساوی 5-5 هم به نیمه نهایی برسد. فرناندو مورینتس که در همان فصل به شکل قرضی از رئال جدا شده و به موناکو پیوسته بود، در هر دو بازی رفت و برگشت دروازه تیم اصلی خود را گشود تا اصلی ترین نقش را در حذف شاگردان کارلوس کی‌روش ایفا کرده باشد.

موناکو در مرحله نیمه نهایی مقتدرتر ظاهر شد و با برتری 3-1 در بازی رفت و تساوی 2-2 در استمفوردبریج، در مجموع 5-3 چلسی را شکست داد و راهی فینال شد. البته شاگردان دشان در فینال گلزن‌کرشن با شکست سنگین 3-0 مقابل پورتو به نایب قهرمانی بسنده کردند.

دومین تیمی که دو مرحله از 3 مرحله حذفی را با گل زده در خانه حریف پشت سر گذاشت و در نهایت فینالیست شد، بایرن مونیخ فصل 10-2009 بود. بایرن فن‌خال که از 5 بازی نخست مرحله گروهی تنها 7 امتیاز کسب کرده بود، در بازی پایانی مرحله گروهی باید به مصاف یوونتوس 8 امتیازی می‌رفت و برای صعود، نیاز به هر 3 امتیاز بازی تورین داشت.

یوونتوس با گل داوید ترزگه در دقیقه 19 پیش افتاد اما بایرن با پنالتی دروازه بان خود، هانس یورگ بوت بازی را به تساوی کشاند. سه گل از اولیچ، گومز و تیموشچوک برتری 4-1 بایرن را رقم زد تا شاگردان لویی فن‌خال به عنوان تیم دوم گروه اول بعد از بوردوی فرانسه صعود کرده و وارد مسیری هیجان انگیز در مرحله حذفی شوند.

بایرن در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل فیورنتینا قرار گرفت. بازی رفت در آلیانز آرنا با برتری 2-1 بایرن به پایان رسید و بازی برگشت در آرتمیو فرانکی با برتری 3-2 فیورنیتنا. بازی در مجموع 4-4 برابر شد اما بایرن به لطف دو گل فن‌بومل و روبن در فلورانس، با قانون گل زده در خانه حریف راهی یک چهارم نهایی شد.

اگر دو صعود موناکو در فصل 04-2003، حداقل تساوی های متفاوتی را داشت، داستان بایرن در فصل 10-2009 در مقابل دو حریف متفاوت با نتایجی کاملا مشابه رقم خورد. حریف بعدی بایرن منچستریونایتد بود. مثل مرحله قبل، پیروزی 2-1 در آلیانز آرنا و شکست 3-2 در اولدترافورد. البته منچستریونایتد در این زمینه کاملا بدشانس تر از فیورنتینا بود.

بازی رفت با تساوی 1-1 رو به پایان بود که اولیچ در دقیقه 92 گل برتری را به ثمر رساند. در بازی برگشت نیز منچستریونایتد تا دقیقه 41، 3-0 از بایرن پیش افتاده بود و گل اولیچ در دقیقه 43، بازی را در نیمه اول 3-1 به پایان رساند. اما اخراج رافائل در دقیقه 50 ورق را برگرداند. آرین روبن در دقیقه 74 با یک والی تماشایی دروازه فن‌درسار را فروریخت تا بایرن باز هم با تساوی 4-4 و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به نیمه نهایی برسد.

بایرن البته نیمه نهایی را در برابر لیون با اقتدار پشت سر گذاشت. بازی رفت در آلیانز آرنا با تک گل روبن به سود بایرن به پایان رسید و در بازی برگشت در ژرلان، هت‌تریک اولیچ کار را 3-0 کرد. البته باز هم مانند موناکو، بایرن در فینال ناکام بود و اسیر دبل دیگو میلیتو شد تا برنده جنگ سه گانه فصل 10-2009، اینترمیلان باشد.

اکنون و بعد از گذشت 9 سال، تاتنهام توانسته 2 مرخله از 3 مرحله حذفی را با گل زده در خانه حریف پشت سر بگذارد. البته تفاوت تاتنهام با دو تیم مورد اشاره آن است که اسپرز مرحله حذفی را با برتری قاطع برابر دورتموند آغاز کرد و در ادامه، در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی با این قانون صعود کرد. البته تاتنهام و پوچتینو امیدوار هستند که سرنوشتشان در فینال مادرید، متفاوت از دو نمونه یاد شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج