۸۶۱۴۷۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نیمار و امباپه نه؛ تو در فینال بازی می‌کنی

لوکاس مورا، دیشب با هت‌تریک خود تیمش تاتنهام را یک‌تنه به فینال چمپیونزلیگ رساند آنهم در حالی که تیمی که او را مازاد اعلام کرده و بیرون انداخته بود مدتها است در رقابتها حضور ندارد.

ورزش سه: لوکاس مورا، ستاره برزیلی تاتنهام که دیشب یک‌تنه و با هت‌تریک کردن در یک نیمه تیمش تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان رساند حالا دیگر مسلماً نه به پاری سن ژرمن و ستاره‌های گران‌قیمتش فکر می‌کند و نه از بابت جدا شدن اجباری از آن تیم فرانسوی ناراحت است.

مورا حالا از خوشحالی روی ابرها راه می‌رود، چه برسد به اینکه بخواهد به تیمی فکر کند که مدتها است از دور رقابت در اروپا حذف شده و امسال با آن همه ستاره گران‌قیمت جایی در میان تیمهای برتر اروپایی نداشته است.

نیمار و امباپه نه؛ تو در فینال بازی می‌کنی

زمانی که پاری سن ژرمن، باشگاه متمول فرانسوی هدف خود را قهرمانی در اروپا توصیف کرد و با امضای قراردادی نجومی با نیمار، او را به گران‌ترین فوتبالیست آن روزهای دنیا تبدیل کرد، لوکاس مورا بود که توسط مدیران PSG کنار گذاشته شد چون در پاریس فکر می‌کردند با وجود نیمار دیگر نیازی به حضور او نخواهد بود.

مورا بعد از مدتی نیمکت‌نشینی در PSG سرانجام از این تیم جدا شد تا راهی لندن شده و به باشگاه تاتنهام بپیوندد. اتفاقاتی که تنها 18 ماه پیش برای مورا افتاد و شکی نیست که آن روزها برای او بسیار ناراحت‌کننده بوده. چرا که ستاره برزیلی بعد از 5 سال حضور در پاری سن ژرمن و کسب چندین افتخار داخلی با این تیم در یکی از بهترین دوره‌های PSG در دهه‌های اخیر، می‌دید که با ورود ستاره گران‌قیمت هموطنش چطور باشگاه پاریسی او را مثل یک دستمال کهنه کنار انداخته است.

نیمار و امباپه نه؛ تو در فینال بازی می‌کنی

روزگار بر مورا سخت می‌گذشت تا اینکه در ژانویه ۲۰۱۸ مائوریسیو پوچتینو و تاتنهام به سراغ او آمدند و برای پیوستن به باشگاه لندنی دعوتش کردند. لوکاس مورا در بدو ورود به لندن در مصاحبه‌ای گفته بود:" به نظر من تاتنهام تیم خیلی خیلی قوی‌ای است. ما می‌توانیم افتخارات زیادی بدست بیاوریم. حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان، چرا که نه؟".

به نظر می‌رسد لوکاس مورا حالا در آستانه به واقعیت تبدیل کردن وعده‌ای است که آن روز به هواداران باشگاه داده. آنهم بعد از به فینال رساندن تیمش با یک هت‌تریک فوق‌العاده در یک نیمه بازی مقابل آژاکس.

اما لوکاس بعد از ورود به تاتنهام هم تا مدتی در این تیم نیمکت‌نشین بود. به نظر می‌رسید مائوریسیو پوچتینو نمی‌تواند خود را قانع کند که این ستاره برزیلی را به عنوان بازیکن فیکس به میدان بفرستد. مورا آن روزها می‌دانست که رفتار زننده باشگاه PSG با او مسلماً روی ذهنیت پوچتینو تاثیر گذاشته و او تنها با تلاش بیشتر می‌تواند سرمربی‌اش را راضی کند که اجازه حضور بیشتر در بازی‌ها را به او بدهد.

نیمار و امباپه نه؛ تو در فینال بازی می‌کنی

لوکاس مورا با نمایش‌های کم فراز و نشیب و با صبر و حوصله سرانجام موفق شد نظر مثبت پوچتینو را به خود جلب کند و بیشتر و بیشتر با پیراهن تاتنهام به میدان فرستاده شود. همین چند هفته یپش بود که مورا در لیگ برتر اولین هت‌تریک خود برای تاتنهام را ثبت کرد تا در فوتبال انگلیس نگاه‌ها را به خود جلب کند.

نیمار و امباپه نه؛ تو در فینال بازی می‌کنی

اما ستاره برزیلی تاتنهام دیشب، دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در استادیوم یوهان کرویف آمستردام را همچون صحنه‌ای برای به رخ کشیدن خود دید و با یک هت‌تریک استثنایی موفق شد تاتنهام را یک‌تنه به فینال برساند. آنهم در حالی که بعد از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه اول، آژاکس در مجموع دو بازی ۳-۰ پیش افتاده بود و حتی خوش‌بین‌ترین هواداران تاتنهام هم امید بسیار اندکی به بازگشت تیم‌شان داشتند.

نیمار و امباپه نه؛ تو در فینال بازی می‌کنی

لوکاس مورا با هت‌تریک درخشان دیشبش به پاری سن ژرمن دهن‌کجی کرد. شکی نیست که مدیران تیم پاریسی امروز انگشت حسرت به دهان گزیده و با خود می‌گویند اگر مورا را در پاریس نگه داشته بودند شاید امروز PSG بود که به جای تاتنهام خود را در فینال چمپیونزلیگ می‌دید، فینالی که پاری سن ژرمن سالها است برای رسیدن به آن ولخرجی می‌کند، ستاره‌های شناخته‌شده فوتبالی را به گران‌ترین‌های دنیا تبدیل می‌کند و انواع و اقسام کمپین‌های تبلیغاتی راه می‌اندازد ولی حتی به آن نزدیک هم نشده است.

آرش جلال منش

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پی اس مربی نداره. نیمکت گرون داشتن با بازبکنان بزرگ نیاز به یک مربی بزرگ هم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج