۸۶۱۵۱۳
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

هشدار در خصوص بارش‌های شدید در البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از صبح روز جمعه ۲۰ اردیبهشت به استان البرز گفت: با توجه به رفتار محلی و نقطه‌ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از صبح روز جمعه ۲۰ اردیبهشت به استان البرز گفت: با توجه به رفتار محلی و نقطه‌ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.

مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر گذر امواج خرد مقیاس با دامنه کوتاه از سطوح میانی در منطقه و محلی و نقطه‌ای بودن اثر آن، وزش باد گاهی شدید همراه با گرد و خاک، رگبار، رعد و برق، پاره‌ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

مهرور افزود: به علت کوتاه بودن زمان فعالیت این سامانه به تناوب از اوایل وقت جمعه ۲۰ اردیبهشت تا عصر همان روز، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی در پاره‌ای نقاط استان پیش بینی می‌شود به همین دلیل از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به رفتار محلی و نقطه‌ای این سامانه، آبگرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، اختلال در تردد معابر شهری و ریزش سنگ مورد انتظار است.

مهرور تصریح کرد: باید آمادگی اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تأثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید می‌شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت تا رفع شرایط اضطراری ضرورت دارد.

مهرور، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست و بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، حفظ آمادگی شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت، آب منطقه‌ای و بر حضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان و شهرداری‌ها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شاءالله که باران وسیل فراوان ببارد وتمام رود خانه ها پر از آب شود سدهای خالی پر شود ومردم خوشحال شوند وسوار قایق شوند

    • بدون نام

      باران برکت خداست جوری بیاید که استان البرز سیران شود ومردم لذت آن را باشنا کردن لمس کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا را شکر سدهای ایران همگی سرریز شده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج