۸۶۱۵۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انگلیس در آستانه دستاوردی تاریخی با ۴ فینالیست

صعود احتمالی چلسی و آرسنال به فینال لیگ اروپا، انگلستان را صاحب رکوردی ویژه خواهد کرد.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل، پنجشنبه شب و در دور برگشت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ اروپا دو تیم انگلیسی آرسنال و چلسی به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

این دو تیم در شرایطی به مصاف حریفان خود خواهند رفت که با توجه به نتایج بازی رفت، روی کاغذ شانس بیشتری برای صعود به فینال دارند. آرسنال امشب در مستایا در حالی مهمان والنسیا خواهد بود که در بازی رفت ۳-۱ برنده شده و چلسی نیز با یک تساوی خارج از خانه ۱-۱، وضعیت بهتری در بازی امشب استمفوردبریج مقابل آینتراخت فرانکفورت خواهد داشت.

همه این ها در شرایطی است که با اتمام بازی های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم انگلیسی تاتنهام و لیورپول با انجام کاری غیرممکن موفق شدند بر آژاکس و بارسلونا غلبه کرده و فینال ۱۱ خرداد مادرید را به فینالی تمام انگلیسی تبدیل کنند.

انگلیس در آستانه دستاوردی تاریخی با ۴ فینالیست

پیش از این سابقه نداشته که هر 4 فینالیست دو جام معتبر اروپایی (لیگ قهرمانان/جام باشگاه ها و لیگ اروپا/جام یوفا) در یک فصل از یک کشور باشند و انگلستان در صورت صعود آرسنال و چلسی برای اولین بار در تاریخ چنین دستاوردی را تجربه خواهد کرد.

حتی صعود یکی از دو تیم آرسنال یا چلسی و حضور 3 فینالیست از 4 فینالیست این دو رقابت هم انگلیس را صاحب رکوردی ویژه خواهد کرد. در حقیقت پیش از این تنها در 3 فصل، 3 فینالیست از 4 فینالیست این دو رقابت از یک کشور بوده اند.

این اتفاق نخستین بار در سال 1980 رخ داد. فینال تمام آلمانی جام یوفا را دو تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ و آینتراخت فرانکفورت برگزار کردند که آینتراخت بعد از تساوی 3-3، با قانون گل زده در خانه حریف قهرمان اروپا شد. در فینال جام باشگاه های اروپا در مادرید نیز هامبورگ به مصاف ناتینگهام فارست رفت که البته با یک گل مغلوب رقیب انگلیسی خود شد.

در سال 1990 یوونتوس و فیورنتینا فینال تمام ایتالیایی جام یوفا را برگزار کردند که یووه بعد از برتری 3-1 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت قهرمانی را جشن گرفت. در همان فصل میلان نیز به فینال جام باشگاه های اروپا در وین رسید و با تک گل فرانک رایکارد، از قهرمانی خود در فصل قبل دفاع کرد.

در سال 1998 نیز اتفاق مشابهی افتاد. دو تیم ایتالیایی اینتر و لاتزیو به فینال جام یوفا در پارک دو پرنس رسیدند که شاگردان لوییجی سیمونی در اینتر با گل های زامورانو، زانتی و رونالدو شکست سنگین 3-0 را به اسون گوران اریکسون تحمیل کردند. در همان فصل یوونتوس برای سومین فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و با تک گل پردراگ میاتوویچ مغلوب رئال مادرید شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج