جاباما
۸۶۱۵۷۷
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

فوت شهروند اسفراینی در معدن سرب

رئیس اورژانس فوریت‌های پزشکی اسفراین از فوت یک شهروند اسفراینی در معدن سرب و روی آلبلاغ این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اورژانس فوریت‌های پزشکی اسفراین از فوت یک شهروند اسفراینی در معدن سرب و روی آلبلاغ این شهرستان خبر داد.

امین کشوری با اشاره به اینکه در ساعت ۱۴:۳۰ عصر امروز حادثه فروریختن معدن و مصدوم شدن دو شهروند اسفراینی گزارش شد، گفت: یک آمبولانس به محل اعزام و تکنسین‌ها برای پیگیری مصدوم‌ها پای پیاده به محل رفتند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال مصدومان با هلی کوپتر هلال احمر تماس گرفته شد، افزود: متأسفانه یکی از مصدومان که ۳۸ سال سن داشت در صحنه فوت شد و مصدوم دیگر نیز از محل متواری شد و نیروی اورژانس او را نیافنتد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نسبت به احتمال ریزش حفره‌های ایجاد شده در معدن سرب و روی اسفراین به علت برداشت‌های غیر مجاز هشدار داد.

روز گذشته رضا فیروزه در گفت و گویی با اشاره به وجود معدن بسیار خوب سرب و روی در شهرستان اسفراین اظهار کرده بود: این معدن در منطقه حفاظت شده ساری گل قرار دارد، به همین علت سازمان صمت استان نتواسته این معدن را به ثبت برساند و همین امر موجب شده تا برداشت‌های غیرمجاز زیادی توسط افراد محلی و غیر بومی از آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته از این معدن در یکی دو هفته گذشته مشاهده شده که به علت برداشت‌های غیرمجاز صورت گرفته، حفره‌هایی توسط برداشت کنندگان در کوه‌های این معدن، ایجاد شده که این حفره‌ها بسیار خطرناک هستند و احتمال ریزش آن و مرگ و میر افرادی که در حال برداشت هستند، وجود دارد.

فیروزه با تصریح به اینکه باید هر چه سریع‌تر تکلیف این معدن روشن شود، افزود: اداره کل محیط زیست خراسان شمالی یا باید حفاظت کامل و درست این معدن را عهده دار باشد و یا اینکه پیشنهاد می‌شود این معدن به سازمان صمت واگذار تا این سازمان آن را به ثبت برساند و به صورت قانونی برای برداشت مجاز و اصولی به بخش خصوصی واگذار کند.

وی در پاسخ به این سوال که واگذاری این معدن از سوی محیط زیست به سازمان صمت امری زمان بر بوده و ممکن است تا آن زمان، دیگر چیزی از معدن باقی نماند و یا اینکه اتفاق ناگواری رخ دهد؟ اظهار کرد: تا آن زمان محیط زیست می‌تواند با محافظت و کنترل صحیح، جلوی برداشت‌های غیرمجاز را بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حقیقت مبادی خروجی مواد معدنی این معدن مشخص شده و حفاظت از این معدن و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه این معدن تحت کنترل اداره کل محیط زیست است و اگر اتفاق ناگواری (همچون مسمومیت برداشت کنندگان و یا ریزش حفره‌های و مرگ و میر افراد) در آن جا رخ دهد، سازمان صمت استان هیچ مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یدرنجی

      چرا نمی گویید معدن طلاست. واقعا که !!! چه کسی برای سرب جان خود را به خطر می اندازد.

    • ابوالفضل عیدانی ابادان

      پناه برخدا

    • بدون نام

      قابل توجه بی غیرتهایی که میگن ایرانیها کار نمیکنن سخت ترین کار دنیا کار تو معدنه و همه کارگران معدن هم ایرانی ان خدا رحمتش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج