۸۶۱۶۱۰
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

آخرین میراث کی‌روش برای فوتبال ایران

قانون معافیت سربازی در تیم‌های ورزشی که بر اثر فشارهای کارلوس کی‌روش سرانجام سال قبل به تصویب رسید اما شامل بازیکنان سال قبل نشد، حالا به مرحله اجرا در آمده است.

دنیای ورزش تورنتو نوشت: قانون معافیت سربازی در تیم‌های ورزشی که بر اثر فشارهای کارلوس کی‌روش سرانجام سال قبل به تصویب رسید اما شامل بازیکنان سال قبل نشد، حالا به مرحله اجرا در آمده است.

اگر به دلیل ترس از ممنوع الخروج شدن سه ملی‌پوش، سبب شد پرواز تیم ملی قبل از سفر به امارات برای جام ملتهای آسیا چند ساعتی در کیش توقف کند اما بازیکنان جرات نکنند از هواپیما بیرون بیایند، حالا از امسال دیگر باشگاه‌ها به سادگی می‌توانند به ساخت بازیکنان پایه بپردازند. مثل کره جنوبی که سربازی شرطش برای ورزشکاران حرفه‌ای بعد از ۲۸ سال است.

با اجرایی شدن قانونی که دعوای کی روش و پیگیری فدراسیون تاج با ستاد کل نیروهای مسلح ، قانونی تصویب شد که بر آن اساس بازیکنان حرفه ای بعد از ۲۸ سال و ملی‌پوشان بعد از سی سال باید به خدمت اعزام شوند. این قانون اینگونه اصلاح شد که تیم های حرفه ای هم حق جذب بازیکنان سرباز را ندارند. ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به تیم‌های نظامی اعلام کرده اگر قصد فعالیت حرفه‌ای دارند باید خودشان هزینه های شان را تامین کنند.

این اتفاق باعث شده دو باشگاه مقاومت در فوتسال قید تیمداری را بزنند و تیم‌هایی مثل فجرسپاسی هم با بحران جذب سرباز حرفه ای برای بازی فوتبال مواجه باشند. درست مثل مشکلی که نیروی زمینی پیدا خواهد کرد. این قانون اما مجالی بزرگ است برای تیم‌هایی مثل آکادمی کیا، ذوب آهن، فولاد، سپاهان و دیگرانی که بنایشان بر ساخت استعدادهاست.

تا قبل از این قانون، بازیکن سازی صرفه نداشت چون باشگاه‌ها بازیکن می ساختند و بعد از ۱۸ سالگی این بچه ها هر لحظه می توانستند سرباز شوند و دو سال از تیم اصلی‌شان خارج. امکان ترانسفرشان دشوار می‌شد و شرایط برای سرمایه گذاری روی بازیکن‌سازی تقریبا غیر ممکن می شد اما حالا با آن دعواهای کی‌روش و پیگیری فدراسیون فوتبال ، نه فقط در فوتبال که در همه رشته های ورزشی عرصه برای جوانان با استعداد باز شده تا بدون دغدغه خدمت سربازی بدرخشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالخالق عشقی

      عالی میباشد

    • عبدالخالق عشقی

      بسیارعالی میباشد

    • جمشیدی

      خخخخخخخخ

    • بدون نام

      هرچیزی رو الکی ربط بدین به دلال موزامبیکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارزش جواب هم نداری

    • انتقاد سازنده

      این اتفاق باید میوفتاد و اگر نیوفتاده بخاطر بی عرضگی فدراسیون و شما جراید بوده که انجام نشده . فدراسیون که تکلیفش معلومه . یه عده چپیدن اون جا پشت میزها و حتی با قانون بازنشستگی هم بیرون نمیرن . ولی شما روزنامه ها بودید که بایست فشار میاوردین تا این اتفاق بیوفته نه اینکه یه خارجی بیاد و صرفا بخاطر اینکه کار خودش راه بیوفته انجام بده . منتهی شماها کلا نشون دادین دادین که فقط برای خارجی ها خوش رقصی میکنین و هیچ تمایلی به بازتاب مشکلات اجتماعی ندارین . خوشم میاد که کیروش حال همتونو گرفت و رفت شکایت کرد . این یعنی یه دهن کجی به فدراسیون ، فردوسی پور و شما جراید متملق. بخورین . نوش جون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قربونت برم الان جراید به چیزی اعتراض کنن اصلاح میشه؟؟؟این حرفهات رو با مثال اثبات کن.کینه مشکلی حل نمیکنه این قانون جزئی از شناسنامه کیروش هست.مسلما میخوسته کارش راه بیافته و عرضه داشته که تونسته ولی باقی وجود و برش اون رو نداشتن. مسئله شما نفرت که نمیتونی واقعیت رو ببینی وگرنه باید اینرو تشخیص بدی که اگر پول هرکسی رو ندی میره شکایت میکنه و حق طبیعی هرکسی که پولش رو بخواد.

    • بدون نام

      کیروش برای فوتبال ایران زیاد بود حیف از کیروش که از یه مشت طرفدار بی شعور و بیتربیت پرسپولیس توهین شنید و از طرف وزیر نالایق ورزش اخراج شد

    • علی

      حالا کو تا ارزش کیروش را بفهمید.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج