جاباما
۸۶۱۶۴۷
۱۷ نظر
۵۰۱۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
پ

دلیل منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد

دبیر انجمن برنج کشور گفت: در هفته‌های اخیر بارها نسبت به تخلفاتی که در بازار برنج در حال رخ دادن است به سازمان‌های ناظر هشدار داده‌ایم، اما تا امروز هیچ واکنش موثری از آن‌ها دیده نشده است.

خبرگزاری ایلنا: جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه محصولی که اکنون به بازار عرضه می‌شود، مربوط به سال۹۷ است،‌ اظهار کرد: هر ساله در استان‌های شمالی با آغاز فصل برداشت در مردادماه قیمت برنج کاهش و با پایان یافتن آن به تدریج تا فصل برداشت بعدی، روند افزایشی به خود می‌گرفت.

وی ادامه داد: روند افزایش قیمت برنج در استان‌های مبدا تولید آن چنان کند بود که معمولا تفاوت زیادی بین نرخ برنج در این استان‌ها و شهرهای بزرگ مصرف کننده مانند تهران مشاهد می‌شد.

علیزاده شایق با تاکید بر اینکه در یک هفته پیش، قیمت برنج در استان‌های شمالی تا ۳۵ درصد افزایش داشته است، افزود: این افزایش نرخ در استان‌های شمالی در حالی است که برنج موجود در انبارها با قیمت نازل در فصل برداشت از کشاورزان خریداری شده است.

وی بهانه دلالان برای افزایش قیمت برنج را افزایش قیمت سایر کالاهای مصرفی و هزینه تولید در سالجاری عنوان کرد.

به گفته علیزاده شایق، هیچ دلیل منطقی برای افزایش قیمت برنج در مبدا تولید وجود ندارد چراکه محصولی که در سال ۹۷ تولید شده باید با نرخ همان سال به فروش برسد.

دبیر انجمن برنج کشور همچنین از رواج تخلفی جدید در عرضه برنج‌های داخلی خبر داد و گفت: در گذشته گاهی شاهد اختلاط برنج‌های درجه یک با ۲ تا ۳ درصدی خرده برنج‌های رقم پر محصول یا برنج‌های خارجی بوده‌ایم، اما اکنون برخی برای سودجویی بیشتر اقدام به اختلاط ۷ تا ۸ درصدی برنج‌های کم کیفیت با برنج‌های درجه می‌کنند که تنها در هنگام پخت قابل تشخیص است.

علیزاده شایق در پایان گفت: در هفته‌های اخیر بارها نسبت به تخلفاتی که در بازار برنج در حال رخ دادن است به سازمان‌های ناظر هشدار داده‌ایم، اما تا امروز هیچ واکنش موثری از آن‌ها دیده نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدام ناظر ...کدام مسئول.کجا حضور داشتن که ایتجا دومیش باشه

    • بدون نام

      مگر برای چیزای دیگه تا حالا دلیل منطقی داشتید؟انبه که تولید جنوبه کیلویی 60000 شده.شکر 9000.برنج شمال انگار از خارج میاد 20000.بعدقیمت گوشت خارجی یک سوم گوشت گوسفندای خودمونه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و دلیل منطقی برای افزایش قیمت دیگر کالاها وجود دارد. !!!!!

    • شهروند

      والا دلیل منطقی واسه افزایش قیمت هیچی وجود نداره اما اگه اینجوری راحتین خب برنجم گرون کنین...نکه نکردین..والا!!!!!

    • بدون نام

      ظرف دو روز برنج ۱۷ هزار تومانی هاشمی شده ۲۰ تومان
      دمسیاه ۲۰ شده ۲۴
      طرف برنجهای خرید قبلشو داره ۴ هزار تومان میبره بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا من خودم گیلانی هستم وکشاورز سه ماه قبل ازعید بهترین ودرجه یک هاشمی روبامنت فروختم 15000تومان کیلویی الان توکرج هست کیلویی 28000تومان همون برنج

    • وحید

      اخه با شرفها دنبال کدوم دلیل هستیدهمه

    • علی

      مگر چیزهای دیگر گران شد دلیل منطقی داشت که این یکی داشته باشد مملکتو کلا دلالها دارند مدیریت میکنند

    • بدون نام

      حرف مفت نزن

      تو این مملکت چه چیز منطقی وجود داره ..

      چه برسه به قیمتها

    • کهنه سرباز وطن

      اگر دولت هر وقت آمد برنجی که از اول شهریور ۹۷ از کشاورزان مازندران بقیمت ۹۸۰۰۰ریال خریده بود و انبار کرده است با قیمت ۱۲ هزارتومان فروخت آنوقت باید توقع داشته باشند تاجر آن برنج رو بقیمت ارزان بفروشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من گیلانی هستمو کشاورز قبل ازعید به زور فروختم 16تومن کیلویی الان توکرج همون هاشمی هست کیلویی 28تومن دلال نامرد چقدرمیخوره مگه دردوبلای کشاورز بخوره تودلتون

    • بدون نام

      کدام کالا دلیل منطقی داشت که این داشته باشه.یه دلیل کلی داره آنهم بی تدبیری مسئولین هست وعدم نظارت

    • بدون نام

      ولی برای پراید دارد

    • بدون نام

      کدام دلیل منطقی مگر من کارگر چقدر به حقوقم افزوده شده که تاوان این همه گرانی را بدهم وثروت مندان را ثروتمند تر کرده اید دولت محترم این است عدالت که درست کره اید برای مردم تمام تولید کنندگان از خودرو گرفته تا مایحتاج مصرفی خوراکی مردم رحم به هم وطن خودشان نمیکنند اینها دشمن اصلی اقتصاد ایران هستند از مجلس ودولت میخواهیم دیگر جلو گرانیها را بگیرند تا ملت راحت زندگی کنند

    • بدون نام

      آخه برای کدام جنس ها گران شد دلیل منطقی داشتید شما مدیریت را نفهمید وفقط چرت وپرت میگید لااقل نظریه ندید والا مردم نمکند لالید فقط حرف مفت با پول بیت المال .....

    • بدون نام

      آقا من کشاورزم .... بخدا هزینه های کشت امسال سی برابر‌شده ...وحشتناک.... به همین قرآن قسم از ما مفت میخرن یعنی کیلویی ۵ تومن تا ۸ تومن و بشما میفروشن ۲۵ تومن ... زحمتشون فقط گرفتن دوتا کارگره تا از شمال‌ بار کامیون کنند و بیارن تو فروشگاههاشون چند برابر بشما بفروشن

    • بدون نام

      چهل ساله منطق باماخداحافظی کرده دنبالش نگرد !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج