۸۶۱۶۶۱
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش ۵۰ درصدی هزینه ساخت مسکن

رئیس کانون سراسری انبوسازان کشور با بیان اینکه آشفتگی عرضه و تقاضای مسکن باعث شده، سازندگان رغبتی برای ورود به ساخت و ساز نشان ندهند، گفت: تولید مسکن ۳۰۰ هزار واحد در سال است و هزینه ساخت ۵۰ درصد رشد کرده است.

خبرگزاری فارس: رئیس کانون سراسری انبوسازان کشور با بیان اینکه آشفتگی عرضه و تقاضای مسکن باعث شده، سازندگان رغبتی برای ورود به ساخت و ساز نشان ندهند، گفت: تولید مسکن ۳۰۰ هزار واحد در سال است و هزینه ساخت ۵۰ درصد رشد کرده است.

جمشید برزگر در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت ساخت و ساز مسکن بهتر شده است، گفت: با این شرایط آشفتگی در عرضه و تقاضا تصور نمی‌شود سازندگان رغبتی از خود برای ورود به عرصه ساخت و ساز از خود نشان دهند. متأسفانه افرادی که شغل آنها ساخت و ساز نیست، فعالیت بیشتری نسبت به سازندگان حرفه‌ای دارند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تولید مسکن سالانه ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار مسکن است و اگر ۴۰۰ هزار مسکن برنامه اقدام ملی دولت آغاز و به سرانجام برسد، تنها در سال ۹۸ به برنامه سالانه تولید مسکن نزدیک شده‌ایم، اما در کل طی سال‌های قبل از برنامه عقب هستیم.

*رشد تعداد اجاره‌نشینی در کشور

برزگر گفت: طی سالیان گذشته به دلیل کاهش عرضه مسکن و کاهش قدرت خرید تعداد اجاره‌نشینی در کشور افزایش یافته است. البته این آمار به سرشماری سال ۹۵ باز می‌گردد و اگر افزایش ۲۰ میلیون نفری برای زندگی در بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و بدمسکنی را اضافه کنیم، وضعیت اجاره مسکن وخیم تر خواهد بود.

رئیس کانون سراسری انبوسازان کشور خاطر نشان کرد: متوسط هزینه ساخت در حال حاضر ۲.۵ میلیون تومان است و هزینه قیمت ساخت نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است؛ چراکه قیمت مصالح ساختمانی و میلگرد ۴ برابر شده است و قطعا وقتی قیمت تمام‌شده افزایش یابد، بر قیمت مسکن هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: پارسال میلگرد را کیلویی ۱۵۰۰ تومان خریداری می‌کردیم و در حال حاضر به ۵ هزار تومان رسیده است .

برزگر در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به رشد قیمت مسکن، باز هم توصیه می‌کنید متقاضیان مسکن به خرید مسکن اقدام کنند، گفت: توصیه ما به متقاضیان مسکن این است که اگر قدرت خرید و نیاز دارند، مسکن خریداری کنند، چون بهترین و امن‌ترین محل سرمایه‌گذاری، ملک است؛ چراکه ملک نامرد نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مقصر دولت بوده به همراه کاسبان تحریم و به وجود اورندگان تحریم. خودشان هم باید بروند با برداشتن تحریمها درستش کنند مردم مقصر نیستند و رمقی هم ندارند که تاوان زیاده طلبی بقیه را بگردازند. ضمنا اگر اینطور است چرا میروید مسکن مجانی در سوریه قرارداد ساخت میبندید؟ پس بیخود سعی در جبران هزینه هاتان از جیب مردم نداشته باشید که ثمری ندارد. رکود اغما و مرگ بازار داخلی مسکن تمام.

    • بی نام

      از شما پول دادن ازما خریدن خدا خیرتون بده

    • KKKKKKKKKKK

      به دولت تبریک بگو که بیلیاقتی او در تجارت و بازار ارز به دنیا ثابت شد.

    • بدون نام

      شما انبوه سازا همیشه عامل بالا رفتن قیمت مسکن بودین! اگه تو اینترنت سرچ کنید میتونید سایتهایی رو پیدا کنید که هزینه تمام شده هر متر مربع ساختمان رو با توجه به تعداد طبقات، پارکینگ و... محاسبه میکنه و بروز هم هست! با متری 2 میلیون میشه یه ساختمان در حد متوسط ساخت! ولی متاسفانه آقایون انبوه ساز میگن دو و نیم میلیون! به همین سادگی نیم میلیون رو هر متر میکشن و طبیعتا قیمت تمام شده بیشتر میشه!!! حالا خودتون قضاوت کنید! یه نکته دیگه هم اینکه تو شرایطی که رکوده، قیمتا باید کم بشه و برای نوسازی هم التماس میکنن که کار گیرشون بیاد و طبیعتا با چونه زنی قیمت ساخت پایینتر هم میاد!

    • بدون نام

      پارسال برای یه پروانه ساختمانی با متراژ ۱۸۰ سه میلیون تومن خرجت میشد امسال همون پروانه با همون متراژ ۱۵ میلیونه ۵ برابر شده .اینو فقط کسانی میدونن که کننده کار هستن

    • بی نام

      جالب است. دولت قیمت سیمان، انواع فلزات، گچ، و سایر لوازم ساخت را کیلویی بالا می برد، سپس شما مطرح می کنید چرا قیمت خانه گران شده است. متأسفم برای خودمان

    • کارشناس

      کاملاً دروغه و هزینه ساخت مسکن 5 الی 10 درصد افزایش داشته که آنهم بدلیل اینکه در قبل آذر 96 قیمت مسکن به سود بسیار بالایی به فروش می رفته بنابراین اثری در هزینه کرد سازنده ها نداشته است!

    • بدون نام

      این بهانه ها نمی تواند قیمتهای تخیلی مسکن را توجیه نماید!
      حداکثر قیمت مسکن متری 50 هزار تومان است و مابقی آن سودجوئی است که با بهانه هایی مثل افزایش هزینه تولید توجیه می کنند!!!!!

    • م ش

      وقتی قیمت آهن چهار برابر میشه چطور قیمت تمام شده پنجاه درصد میشه؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلد باشی محاسبه کنی می بینی 10% هم نیست

    • بدون نام

      من تو کار ساختمانم هزینه دوبرابر شده قیمت هر متر اپارتمان ده برابر شده نفرین بررشما مسولین بی شرف بی بخار بی قیرت بی حیا دزد

    • بدون نام

      بنا به نظر کارشناسان بعلت جلو گیری از صادرات آهن قیمت تمام شده مسکن به 50%کاهش پیدا می کند مانند سیمان مفتول المنیوم وغیره ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج