۸۶۱۷۲۳
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

تمایل ژاپن به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا

ژاپن با در نظر گرفتن اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفت که خواهان به کار گیری روابط دیرینه ژاپن با ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور، ژاپن می‌تواند میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

خبرگزاری ایسنا: ژاپن با در نظر گرفتن اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفت که خواهان به کار گیری روابط دیرینه ژاپن با ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور، ژاپن می‌تواند میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

به نقل از روزنامه ژاپن‌تایمز، دولت ژاپن امیدوار است که بتواند در راستای حفظ توافق هسته‌ای ایران میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

یاسوتوشی نیشیمورا، معاون دبیر کابینه ژاپن روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری به دنبال تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود اظهار کرد: "ما به این توجه داریم که ایران در حال خارج شدن از توافق هسته‌ای است".

وی با در نظر گرفتن این موضوع فت: " ما قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنیم".

همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ژاپن با ادعای این که " هر دو طرف به دنبال مذاکره هستند" درباره نقش ژاپن برای میانجیگری گفت که "محدودیتی وجود دارد اما ژاپن می‌تواند نقشی داشته باشد".

به گزارش ایسنا، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

دونالد ترامپ به دنبال این اقدام متقابل ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود مطرح کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ این است که آنها با من تماس بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      اگه مسلمانین اگه قرآن رو قبول دارین مذاکره کنین
      این لجبازی ها کمر مردم رو شکست
      چقدر خانواده از هم پاشید خدا یهو برتون داره که مردم رو ذره ذره برداشتین

      پاسخ ها

      • علی

        ذلیل تر بشیم

      • رضا

        من تعجب میکنم چرا شما اینجوری صحبت میکنید وقتی ناو هواپیما بر میفرسته اگه گوچکترین نرمشی ایران نشون بده از برجام بسیار بسیار صعیف تری دستمان میاد

      • بدون نام

        با آمریکایی که به توافقات خود عمل نمیکند مذاکره بیفایده است.اگر مذاکره انجام شود فقط خواسته های آمریکا انجام میشود و وقتی نوبت به خودش رسید توافق را پاره میکند.آمریکا فریبکار بزرگ است مذاکره با آن یعنی فریب خوردن صدباره ی ما.

    • بدون نام

      ملت و ترامپ و ژاپن و عمان و دنیا تمایل به گفتگو هستن اما یسری سودجو بیشرف بی همه چیز تمایل ندارن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرعزت کشورحفط شود مذاکره عیبی ندارد کارشناس

      • فتاهی

        اگع مزاکره نکردید مطمعا باش جای شما توی ایران نیست مردم هم احمق نیستند به پای شما بی شرف بسوزن از این به بعد خودشون تصمیم میگیرن

      • فتاهی

        اگع مزاکره نکردید مطمعا باش جای شما توی ایران نیست مردم هم احمق نیستند به پای شما بی شرف بسوزن از این به بعد خودشون تصمیم میگیرن

      • بدون نام

        آخه چرا فکر نکرده مطلب میزاری نتیجه گفتگو با ترامپ چیه؟ یه توافق که دو طرف امضا کنن. مگه آمریکا به اون توافق پایبنده؟

    • M

      اگه رهبران ما واقعا راست میگن بیان راجع به مذاکره با امریکا یه همه پرسی بذارن ببینند واقعا نظر مردم چیه

    • بدون نام

      سلام. سخن من با کسانی هست که افتادن به التماس . امریکا از ایران میخواد کلیه تاسیسات هسته ای که میلیادها دلار هزینه ان شده کنار بگذاریم .

    • hm

      هیچ کشوروملت عاقلی باکشوری بدقول وعهدشکن وخارج شدن ازتعهدهای بین المللی دوباره مذاکره نمی کند.چرا چون هیچ تضمینی نیست.که دوباره عهدشکنی کندو دوباره باز مذاکره وعهدشکنی دو باره!!

    • شمالی ریکا

      همه داریم زجر میکشیم درست همه داریم سختی میکشیم اونم درست ولی یبار برای همیشه باس ایستاد اتفاقا از وقتی که مذاکرات شروع شد اوضاع بدتر شد جواب های هویه منم کارگرم و ... اما یکم دگ تحمل کنیم بهتره تا ...

    • بدون نام

      ر
      تمایل مذاکره باامریکایعنی مساوی باننگ وتسلیم وسرفروداوردن درمقابل ظلم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج