۸۶۱۷۸۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

والدین برای تربیت کودک، جنسیت را در نظر بگیرند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: والدین برای تربیت کودکان‌شان، «جنسیت» و تفاوت‌های روحی و جسمی دختران و پسران را در نظر بگیرند.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: والدین برای تربیت کودکان‌شان، «جنسیت» و تفاوت‌های روحی و جسمی دختران و پسران را در نظر بگیرند.

سلمان حسینی در گفت‌وگویی با بیان این‌که تربیت کودکان، مجموعه‌ای از روش‌های مثبت برای تعلیم یا پرورش افراد به شیوه‌های مثبت و خلاقانه است، اظهار کرد: با به کار بردن شیوه‌های مختلف تربیت به کودکان می‌آموزیم که چه رفتاری مثبت و چه رفتاری منفی است و یا به عبارتی به آن‌ها می‌آموزیم که چه‌طور رفتار کنند تا مطابق با عرف جامعه و خانواده باشد.

این مسئول ادامه داد: در واقع والدین برای این‌که فرزندانی سالم داشته باشند، باید اصول و شیوه‌های تربیتی از جمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های جرات‌مندی، شیوه‌های مقابله با انتقاد، مراحل ابراز رفتار جرات‌مندانه و تفاوت جرات‌مندی با پرخاشگری و کم‌رویی را بدانند و در صورت نیاز، از مراجعه به مشاور ابایی نداشته باشند.

این مسئول با تاکید بر این‌که تربیت کودک، مجموعه قواعدی است که روش‌های تنبیهی و تشویقی را توامان شامل می‌شود، ادامه داد: در اصول تربیتی کودکان باید به طور کامل با حد و حدود و خط قرمزها آشنا باشیم و به وضوح بدانیم که چه کارهایی پذیرفته و کدام یک غیرقابل قبول است؛ در واقع والدین با تعیین حد و حدود برای فرزندشان مشخص می‌کنند که از وی چه انتظاری دارند و محدوده آزادی عمل او تا چه حد است.

وی تصریح کرد: توجه، ترکیبی از تایید کلامی و غیرکلامی است و اعضای خانواده باید از طریق گفتار و رفتار، به یکدیگر اطمینان خاطر بدهند که برای همدیگر مهم و دوست‌داشتنی هستند. این قانون فقط شامل حال کودکان نمی‌شود، بلکه در مورد والدین کودک صادق است. متاسفانه والدین در بسیاری موارد به دلیل نادیده گرفتن تفاوت‌های موجود بین دختران و پسران، زمینه را فراهم می‌کنند تا فرزندشان در رفتارهای جنسیتی خود دچار مشکل شود.

حسینی تاکید کرد: والدین باید این دیدگاه را که تمایلات و خواسته‌های کودک دختر با کودک پسر هیچ تفاوتی ندارد کنار بگذارند و شیوه‌های تربیتی مناسب با جنسیت کودک را انجام دهند؛ در واقع هر اقدام و روش تربیتی باید متناسب با اوضاع و احوال و شرایط مربوط از جمله شرایط زندگی و خصوصیات شخصیتی تعریف و به کار برده شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان به یک نوع شیوه تربیتی متناسب با فردیت و شخصیت کودکان دست یافت، استفاده از رهنمون‌های مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج