جاباما
۸۶۱۸۴۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا بنیامین حذف شد؟ گلزار از آنتن می‌رود؟

یک متن در صفحه اجتماعی مدیر روابط عمومی سیما که ایسنا آن را بازنشر داده ، شاید رسمی ترین مانیفست رسانه ملی و مرتضی میرباقری در صدا و سیما در نحوه استفاده از سلبریتی‌ها در برنامه‌هاست. حالا با خواندن این متن می‌شود فهمید دلیل حذف بنیامین چه بوده. اینکه ارزش افزوده امثال گلزار را در برنامه‌های‌شان نگه می‌دارد و خود معاونت سیما هم دقیق دریافتی مجری‌های سلبریتی را نمی‌داند و نگران است!

خبرآنلاین: یک روز پس از انتشار گزارش روزنامه جام جم درباره ممنوعیت فعالیت‌ سلبریتی‌ها در حوزه‌های غیر تخصصی، ایسنا متنی را از حمید خواجه‌نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما منتشر کرده که نشان می‌دهد، میرباقری تصمیم گرفته یا به او گفته شده که باید واژه‌هایی که درباره ممنوعیت حضور سلبریتی‌ها به او نسبت داده شده است را تلطیف کند.

این متن به اشاره ایسنا در صفحه اجتماعی خواجه وند منتشر شده است.

میرباقری برنامه ماه ماه را تعطیل کرد چون قرار بود با حضور بنیامین بهادری روی آنتن برود. این خبر فارس بود که پس از انتقادات اخیر منتشر شد و کیهان به شدت ازآن استقبال کردو در نهایت هم جام جم گزارش نوشت که سلبریتی‌ها فقط در حوزه تخصصی حق فعالیت دارند.

درحالی که این برنامه‌های مشارکتی اخیر سیما که هزینه‌های‌شان را اسپانسرها می‌پردازند، به شدت تحت تاثیر حضور سلبریتی ها هستند و حالا حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی سیما درباره ضوابط اجرای تلویزیونی سلبریتی ها، گفته است:«پیش از این نیز ضوابطی تدوین و اجرایی شده است اما پس از اتفاق تازه در این حوزه، دستور دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما در خصوص اعمال آن با حساسیت و جدیت بیشتر است.»

او با بیان این که به صورت مطلق نمی‌توان حضور سلبریتی ‌ها را مثبت و یا منفی ارزیابی کرد، ادامه داد:«همان‌طور که حضور بعضی چهره‌ها در چند برنامه تلویزیونی موفق و با استقبال مخاطب همراه بوده، اما در مواردی هم این حضور، تجربه‌ای ناموفق بوده و منجر به تعطیلی برنامه شده است؛ پس نباید به این مقوله نگاه صفر و یکی داشت.»

چرا بنیامین ماه ماه را اجرا نکرد؟

اما اگر سیاست سیما حذف همه مجریان سلبریتی نیست؟ چرا این برخورد با بنیامین ، آن هم پای اجرای برنامه صورت گرفت؟ خواجه وند پاسخ داده است:«مورد اخیر در برنامه رمضانی یک شبکه هم اولین و آخرین مورد نیست؛ کما این که پیش‌تر هم در برخی گروه‌های برنامه‌ساز شبکه‌ها پیشنهاد استفاده از چهره‌هایی در مقام اجرا مطرح شده بود که مورد تأیید قرار نگرفت و منتفی شد.جایگاه خطیری که یک سلبریتی می‌خواهد به عنوان مجری رسانه ملی در مقابل مخاطبان میلیونی قرار بگیرد، از اولویت‌های این ضوابط است و آنچه مورد تاکید معاون سیما است، استفاده از چهره‌هایی با تجارب و سابقه حضور موفق در تلویزیون و آشنا با ضوابط قاب جادویی و نیز متناسب بودن با کارکرد آن برنامه بنا بر ضرورت است.»

به روایت ساده معنی این بخش از حرف‌های این مقام مسئول معاونت سیما می‌شود:«حضور بنیامین در مهمترین برنامه ساعت افطار مناسب نبود.» یعنی دقیقا همان انتقاد تندی که کیهان به اجرای بهادری داشت. اینکه یک خواننده پاپ چرا باید سر افطار میزبان روزه داران باشد.برای همین هم هست که خواجه وند گفته:«سلبریتی باید مورد پذیرش مخاطب واقع شود و در نهایت بیننده و مجری بتوانند در آن برنامه تعامل برقرار کنند.»

امثال گلزار از تلویزیون می‌روند؟ نه!

ما موضوع اهمیت اسپانسر برای برنامه‌های سیما از طریق این ستاره ها زمانی مشخص می‌شود که بخش دیگری از حرف‌های خواجه وند در مصاحبه یادشده مورد توجه قرار گیرد. جایی که او از ارزش افزوده سلبریتی‌ها می‌گوید:«از نگاه سازمانی اولویت با داشته‌ها و سرمایه‌های رسانه است. تلویزیون مجریان بسیاری دارد که متعهد و موفق و آشنا به اصول حرفه‌ای در برنامه‌ها حضور دارند و برنامه‌هایی پرمخاطب و برند را اداره می‌کنند پس باید نیاز منطقی به حضور چهره جدید احساس شود.»

او درحالی که مدام گفته می‌شود سلبریتی‌ها دستمزدهای عجیب می‌گیرند و مدام تلویزیونی‌ها تکذیبش می‌کنند، درباره دستمزدهای این سلبریتی‌ها هم توصیه‌ای سخن گفته .

یعنی به صورت غیر مستقیم تاکیدش بر این بوده که درباره دستمزدها ، خودشان هم حساسیت دیگران را دارند:«همچنین میزان دستمزد متعادل و معقول سلبریتی‌ها از دیگر ضوابط است که مورد حساسیت شبکه‌ها و برنامه سازان است تا در هزینه‌کرد بیت‌المال دقت شود و همچنین نظارت کافی صورت گیرد تا از سوی حامی برنامه نیز پرداخت‌هایی غیررسمی و بی‌ضابطه صورت نگیرد.

البته گاه صحبت از ارقامی خارج از عرف سازمان در رسانه‌ها به میان آمده که دستور اکید معاون سیما برای تشدید اعمال این ضوابط برای جلوگیری از این حواشی است تا با اجرای دقیق آن پس از این معدود تخلفاتی را که در ماه‌های گذشته رخ داده، شاهد نباشیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانیم

      یکی نیست بگه مدیر مسول کیهان چقدر حقوق ماهانشه میتونه مرغ وگوشت بخره فکرکنم بالا۵۰۰میلیون درآمدشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج