۸۶۱۸۴۸
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر خارجه عراق استیضاح می‌شود

پارلمان عراق قرار است در جلسه آتی خود، از وزیر خارجه این کشور به دلیل ادعاها درباره نفوذ عناصر حزب بعث به وزارت خارجه عراق سؤال کند.

خبرگزاری فارس: منابعی در پارلمان عراق ادعا کرده‌اند برخی از نمایندگان پارلمان این کشور قصد دارند «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق را استیضاح کنند.

شبکه الغدیر عراق شامگاه جمعه (۲۰ اردیبهشت) به نقل از این منابع گزارش داد که قرار است «فالح الخزعلی»، نماینده عضو ائتلاف الفتح این کشور در پارلمان، جلسه آینده از الحکیم در مورد نفوذ عناصر حزب البعث (حزب صدام) در وزارت خارجه، ارگان‌های وابسته به این وزارتخانه و همچنین در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های عراق سؤال خواهد کرد.

فعالیت حزب بعث بعد از فروپاشی رژیم صدام ممنوع است و عناصر و دولت عراق حق ندارد از عناصر وابسته به آن، در ادارات و مناصب استفاده کند.

منابع این شبکه عراقی گفته‌اند که نماینده مذکور در حال حاضر اقدامات قانونی طرح این استیضاح را تکمیل می‌کند و آن را به هیأت رئیسه ارجاع خواهد داد تا موعد استیضاح وزیر خارجه را علام کند.

وزارت خارجه عراق اخیرا همسر سفیر عراق در ریاض را به دنبال اظهارات وی در تمجید از نظام صدام و حزب بعث به وزارت خارجه فراخوانده است.

روزنامه العربی الجدید نیز به این خبر پرداخت و به نقل از «خلف عبدالصمد»، رئیس فراکسیون «ائتلاف دولت القانون» در پارلمان عراق نوشت که امضا برای استیضاح الحکیم جمع آوری شده است.

این روزنامه تحرکات برای این استیضاح در دولت «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق را «گسترده» خواند.

بر اساس این گزارش، یک عضو برجسته پارلمان عراق، دلایل استیضاحات را مختلف خواند و گفت که این موراد به عملکرد هر وزیر بستگی دارد و برجسته استیضاح‌ها، متعلق به وزیر خارجه، برق و نفت است.

این نماینده عراقی گفت که شماری از نمایندگان از تغییراتی که وزرا در ساختار وزارتخانه‌های متبوع خود ایجاد کرده‌اند، ناراحت‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت عراق بعد از۱۶ سال هنوز هیچگونه امکانات رفاهی رو نتونسته برای شهرونداش ایجاد کنه اکثر سیاستمدارا و صاحبان مناصب عراق فساد مالی دارند.

    • بدون نام

      لعنت به صدام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج