۸۶۱۸۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روسیه، بیانیه شورای امنیت درباره سوریه را وتو کرد

روسیه بیانیه چند کشور عضو شورای امنیت در مورد ادلب را به این دلیل که تحریف کننده واقعیات این استان سوری بود، رد کرد.

خبرگزاری فارس: روسیه شامگاه جمعه (۲۰ اردیبهشت) بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اوضاع در استان ادلب سوریه را وتو کرد.

«ولادیمیر ساورنکوف»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که این کشور با بیانیه شورای امنیت که به دنبال تحریف اوضاع شهر ادلب سوریه است، مخالفت کرد.

به گزارش روسیا الیوم، این مقام روس گفت: «ما اجازه تصویب این بیانیه را ندادیم و با آن موافقت کردیم. این بیانیه را بلژیک، آلمان و کویت آماده کرده بودند و اوضاع ادلب سوریه را تحریف می‌کرد».

ساورنکوف از کشورهای غربی خواست به این که گروه‌های مسلح وابسته گروه تروریستی جبهه النصره در ادلب تحت عناوین مختلف در فعالیت هستند و هرچه که می‌خواهند انجام می‌دهند، اعتراف کنند.

او گفت: «به اعضای شورای امنیت توضیح دادیم که توافق ترکیه و روسیه در سوچی که از ما می‌خواهد بدان پایبند باشیم، شامل استثناهایی در ارتباط با مبارزه با تروریسم است و اقدامات کاهش تنش مشمول مبارزه با تروریسم نیست.»

طی بیش از یک هفته گذشته، ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها و گروه‌های مسلح در شمال غرب حماه و جنوب ادلب حمله کرده و بنا به گفته مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان است، ۸۶ نفر از تروریست‌ها کشته شده‌اند.

استان ادلب سوریه بر اساس توافق سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در نشست «آستانه چهارم» موسوم به توافق «مناطق کاهش تنش»، جزء مناطق آتش‌بس است. با این حال، عملیات علیه داعش و النصره شامل این کاهش تنش نمی‌شود.

طی نشست‌هایی که بعد از توافق آستانه چهارم، در تهران و آستانه و استانبول برگزار شد، کشورهای حاضر در این نشست‌ها بر لزوم مقابله با تروریست‌ها و ایجاد منطقه عاری از سلاح جهت انتقال غیر نظامیان به آن تأکید کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج