۸۶۱۹۱۶
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

سپاهان و استقلال در انتظار لغزش پرسپولیس

هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب با انجام هشت مسابقه به‌صورت همزمان برگزار و پرونده‌اش در دقایق پایانی ۲۱ اردیبهشت بسته می‌شود.

فرهیختگان: هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب با انجام هشت مسابقه به‌صورت همزمان برگزار و پرونده‌اش در دقایق پایانی ۲۱ اردیبهشت بسته می‌شود. در این هفته ممکن است تکلیف قهرمان لیگ مشخص شود و حتی این امکان وجود دارد که سقوط دومین تیم به لیگ آزادگان هم قطعیت پیدا کند؛ البته احتمال کشیده شدن همه‌چیز به هفته سی‌ام هم وجود دارد.

پرسپولیس-ماشین‌سازی تبریز

مهاجری برای پرسپولیس پیام‌آور قهرمانی است. در لیگ شانزدهم پرسپولیس با پیروزی برابر پدیده جشن قهرمانی گرفت. فصل بعد با برد این تیم در مشهد قهرمانی‌اش مسجل شد و حالا مهاجری در قامت سرمربی ماشین‌سازی به تهران آمده است. پیروزی سرخ‌پوشان تهرانی برابر سبزقبایان تبریزی و نبردن سپاهان در مشهد، حکم به هت‌تریک قهرمانی شاگردان برانکو در فاصله یک‌هفته تا پایان لیگ را می‌دهد. در بازی رفت پرسپولیس موفق شد با تک‌گل شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۹۳ به برتری برسد.

با این حال سرخ‌پوشان تهرانی در برهه کنونی شرایط ایده‌آلی ندارند. آنها در پنج مسابقه اخیر خود در لیگ و لیگ قهرمانان بردی نداشته‌اند و به‌تازگی با آسیا هم بدرود گفته‌اند. البته پرسپولیس و هوادارانش باید به این مساله دلخوش باشند که حریف‌شان وضعیتی به‌مراتب آشفته‌تر دارد. ماشین‌سازی آخرین برد خود را در هفته بیست‌ودوم مقابل پارس‌جنوبی جشن گرفت و پس از آن در ۶ مسابقه به پیروزی دست پیدا نکرد تا حالا یکی از معدود تیم‌هایی باشد که در سال ۹۸ بردی به دست نیاورده است.

علیرضا بیرانوند، مهم‌ترین غایب پرسپولیس در این دیدار است. گلر ملی‌پوش پرسپولیس محروم است و به‌جای او رادوشوویچ درون دروازه خواهد ایستاد. حسین ماهینی و محمد انصاری هم به دلیل آسیب‌دیدگی توان همراهی تیم‌شان را ندارند. در سوی مقابل یوسف سیدی به‌دلیل مصدومیت بازی با تیم صدرنشین را از دست داده است. برانکو در سه تقابل پیشین خود مقابل تیم های تبریزی در این فصل به دو تساوی و یک برد رسیده است.

در سوی مقابل ماشین‌سازی در سه رویارویی با سرخابی‌های پایتخت تا به اینجا دو باخت و یک تساوی به نامش ثبت شده است؛ آنها هیچ گلی وارد دروازه دو تیم پرطرفدار پایتخت نکرده‌اند. چهار تساوی و سه باخت حاصل تقابل‌های مهاجری در برابر پرسپولیس و برانکو بوده است. باید دید این سرمربی خوش‌اخلاق که پیش از این به‌عنوان یک خبرنگار استقلالی در رسانه مشغول به کار بوده می‌تواند به داد تیم محبوبش برسد یا خیر.

پدیده شهر خودرو- سپاهان

دیگر بازی حساس این هفته در ورزشگاه امام‌رضای مشهد به انجام می‌رسد. پدیده میزبان سپاهان است؛ دو تیم مدعی کسب سهمیه با این تفاوت که طلایی‌پوشان هنوز شانس قهرمانی دارند و درصورت کسب پیروزی این شانس قطعا برایشان باقی خواهد ماند. شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌توانند دلخوش به یک معجزه هم باشند. اینکه آنها پدیده را در خانه‌اش از پیش رو بردارند و امیدوار به پیروزی ماشین‌سازی در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس باشند تا به این ترتیب به‌خاطر تفاضل گل بهتر در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌ها راهی صدر جدول شوند.

با این حال کار پرافتخارترین تیم لیگ برتر اصلا ساده نیست. آنها مقابل تیمی صف‌آرایی می‌کنند که به‌تازگی استقلال را در همین ورزشگاه زمین‌گیر کرد و حکم برکناری شفر را به امضا رساند. تیم یحیی در دو بازی اخیر خود دو برد داشته و هیچ گلی هم نخورده است. آنها در ۶ دیدار اخیر خود فقط یک شکست داشته‌اند و برای کسب سهمیه باید سپاهان را از پیش رو بردارند تا از این تیم سبقت بگیرند. نماینده استان خراسان روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی دارد و البته خودشان هم اطلاع دارند که رسیدن به این مهم برای آنها تقریبا غیرممکن است.

صنعت نفت-استقلال تهران

سومین آزمون فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال می‌تواند دشوارترین آنها هم باشد. او برای اولین‌بار در استادیومی به غیر از آزادی تیمش را رهبری خواهد کرد آن‌هم مقابل تیمی که برای اولین‌بار در تاریخ حضورش در لیگ برتر توانسته چهار برد پیاپی را کسب کند. صنعت نفت آبادان تازه با پائولو سرجیو موتورش روشن شده است. آنها بعد از ۹ هفته بدون برد، از هفته بیست‌وپنجم استارت پیروزی‌های خود را زدند و از سد تیم‌های پارس‌جنوبی جم، فولاد، نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران گذشتند و موفق به زدن ۱۰ گل شدند.

در این چهار مسابقه ستاره اصلی آبادانی‌ها جاناتان بالوتلی بود. در سوی مقابل استقلال با فرهاد مجیدی دو بازی داشته که حاصل آن یک برد و یک تساوی بوده است. آنها چند شب قبل حذف‌شان از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حتمی شد اما حالا تمام هم و غم‌شان رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان است و البته نیم‌نگاهی هم به قهرمانی خواهند داشت. فاصله آبی‌ها با صدر جدول چهار امتیاز است و باید امیدوار باشند پرسپولیس در دو دیدار باقی‌مانده خود به برد نرسد و سپاهان هم کمتر از آنها امتیاز جمع کند تا قهرمان شوند.

همام طارق و فرشید اسماعیلی غایبان قطعی استقلال در سفر به آبادان هستند و حضور محسن کریمی و الهیار صیادمنش هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در سوی مقابل وفا هخامنش به‌دلیل اخراج در بازی قبل نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. بازی رفت دو تیم با برتری سه بر صفر استقلال تمام شد. آنها در تاریخ لیگ برتر ۱۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که هشت برد برای آبی‌ها و هفت پیروزی برای برزیل آبادان به ثبت رسیده است. آبی‌ها در دو رویارویی اخیر هفت گل زده‌اند و گلی دریافت نکرده‌اند. خود فرهاد مجیدی هم با چهار گل بهترین گلزن تیمش مقابل طلایی‌پوشان بوده است.

سپیدرود رشت - نساجی مازندران

این شاید آخرین شانس سپیدرود برای حفظ خود جهت ماندن در لیگ هجدهم است. شاگردان نادر دست‌نشان که پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان را در دقیقه ۹۹ از دست دادند حالا در آخرین بازی خانگی این فصل خود باید رودرروی نساجی قائمشهر قرار بگیرند. شاگردان نادر دست‌نشان برای جبران فاصله یک‌امتیازی با مسجدسلیمانی‌ها محکوم به برد مقابل نساجی هستند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه مساوی دو-دو خاتمه پیدا کرد. در آن بازی هدایت سپیدرود برعهده علی کریمی بود و نکونام هم مرد اول نیمکت نساجی به حساب می‌آمد. نساجی در هفت بازی خارج از خانه اخیر خود بردی نداشته و آخرین پیروزی آنها مقابل پیکان در تهران رقم خورد. وقتی که جواد نکونام سرمربی تیم بود و جلالی هدایت پیکان را برعهده داشت.

پیکان- نفت مسجدسلیمان

دیگر تیمی که خطر سقوط را حس می‌کند نفت مسجدسلیمان است. شاگردان فیروز کریمی بعد از توقف مقابل سپیدرود حالا برای باقی‌ماندن در رده چهاردهم باید از سد میزبان خود پیکان بگذرند. آنها اگر موفق به انجام این کار شوند و سپیدرود از پس نساجی برنیاید؛ ماندن‌شان در لیگ برتر قطعی خواهد شد. دیدار رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر نفت به اتمام رسید ولی حالا هر دو تیم سرمربی‌شان تغییر کرده است.

تراکتورسازی-پارس‌جنوبی

آخرین بازی خانگی تراکتورسازی در این فصل مقابل پارس‌جنوبی خواهد بود. تیم جورج لیکنز در چهار دیدار اخیر خود به بردی نرسیده است. آنها هم‌اکنون با ۵۰ امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی هستند و تنها خواسته‌شان کسب سهمیه آسیایی است. آنها در بازی رفت هم با یک گل از سد پارس گذشته بودند و حالا باید بعد از تقوی با سرمربی بلژیکی خود چنین کاری را انجام دهند.

نماینده جم هم دو هفته سخت را پیش روی خود دارد. وضعیت آنها در جدول با خطر خاصی مواجه نیست ولی آنها می‌توانند در قهرمانی و کسب سهمیه لیگ تاثیر داشته باشند؛ چراکه در هفته پایانی میزبان پرسپولیس خواهند بود.

ذوب‌آهن- فولاد و استقلال خوزستان- سایپا

دو بازی کم‌اهمیت هفته که تاثیری در مناطق حساس جدول ندارند. فولاد، ذوب و سایپا برای کسب بهترین رتبه تک‌رقمی ممکن یعنی عنوان ششمی می‌جنگند و استقلال خوزستان هم آخرین میزبانی خود را در لیگ برتر خواهد داشت، آن‌هم در ورزشگاه اختصاصی فولاد. تیم علیرضا منصوریان بازهم در آسیا نباخت و نشان داد چقدر سخت شکست می‌خورد. آنها این‌بار میزبان فولاد پرنوسان افشین قطبی هستند. در سوی مقابل سایپا هم در دومین هفته بدون علی دایی به اهواز رفته تا جلوی تیم از پیش سقوط کرده استقلال خوزستان به اولین برد خود دست پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zoro

      به همین خیال باشین بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

    • mehdi

      به امید خدا ودعای استقلالیها و سپاهانیها و تراکتوریها که کم هم نیستن لنگ میبازه و یه تیم دیگه قهرمان میشه البته اگه وزارت لنگی و .... بذارن

    • عاشق پرسپولیس

      بخورآش به همین خیال باش خخخ

    • طرفدار وحشی لنگم

      بیخود امیدوار نباشید .به لطف وزیر و فدراسیون امشب سومین قهرمانی مافیاییمون رو امشب جشن میگیریم تا پسر وزیر امشب دوباره شاد بشه

    • عاشق پرسپولیس

      عمری نشستن به انتظارماکه قهرمانیم بادل وجان نشستیم دردل جاااااااام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج