۸۶۱۹۳۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

انتقاد روزنامه جوان از همکاری قبادی با راجرز واترز

برخی رسانه‌ها از همکاری مشترک بهمن قبادی، فیلمساز ایرانی خارج از کشور، راجر واترز، آهنگساز و خواننده انگلیسی و چند هنرمند داخلی برای ساخت یک فیلم خبرداده‌اند.

روزنامه جوان: برخی رسانه‌ها از همکاری مشترک بهمن قبادی، فیلمساز ایرانی خارج از کشور، راجر واترز، آهنگساز و خواننده انگلیسی و چند هنرمند داخلی برای ساخت یک فیلم خبرداده‌اند.

انتقاد روزنامه جوان از همکاری قبادی با راجرز واترز

بهمن قبادی که چند سالی است ایران را ترک کرده و در فرانسه ساکن است، قصد دارد فیلم جدیدش را به تهیه‌کنندگی راجر واترز بسازد. در اطلاعات منتشر شده از این فیلم که گویا با موضوع موسیقی است، نام امیر آقایی بازیگر، بهمن اردلان صدابردار و حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری نیز دیده می‌شود.

بهمن قبادی با انتشار یادداشتی با عنوان «چطور کردی، من و راگر واترز پینک فلوید را با هم متحد کرد» به نحوه آشنایی با خواننده سرشناس انگلیسی اشاره می‌کند و اینکه یک بار وقتی به «بی‌بی‌سی» گوش می‌داده متوجه می‌شود که راجر واترز از فیلم‌های وی تعریف کرده و از آنجا قبادی تلاش می‌کند که با واترز ارتباط برقرار کند.

بهمن قبادی با اشاره به سفری که همراه با این خواننده انگلیسی به کردستان عراق داشته، به همکاری سینمایی با این خواننده اشاره کرده است. به گفته قبادی فیلمی که قرار است به تهیه‌کنندگی راجر واتر ساخته شود درباره یک هنرمند کرد در استانبول خواهد بود.

بهمن قبادی آخرین بار و پیش از خروج از ایران فیلم زیرزمینی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد» را ساخت. این فیلم که به موسیقی زیرزمینی در ایران می‌پرداخت به دلیل محتوای نامطلوب توقیف شد و قبادی پس از رفتن از کشور آن را در فضای مجازی منتشر کرد.

از آثاری که این فیلمساز در خارج از ایران ساخته است، فیلم ضدایرانی «فصل کرگدن» است. این فیلم با حضور مونیکا بلوچی و بهروز وثوقی، روایتی از سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دارد. در این فیلم بهمن قبادی تلاش کرده در یک عقده‌گشایی آشکار، نظام جمهوری اسلامی را مخالف هنر و هنرمندان معرفی کند. با وجود اینکه عوامل فنی این فیلم از داخل ایران انتخاب شده بودند در بازگشت به ایران بدون هیچ مواخذه‌ای برای مشارکت در یک فیلم ضدایرانی، به فعالیت عادی خود در سینما ادامه دادند. جالب است که تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری فصل کرگدن سال پیش در جشنواره فجر به عنوان فیلم اولی حضور داشت.

در مورد فیلم جدید بهمن قبادی، اما و اگرهای زیادی درباره اینکه آیا قبادی برخلاف رویه چند سال اخیر فیلم ضدایرانی نخواهد ساخت، وجود دارد. یک رسانه در نگاهی به خبر تولید فیلم جدید این کارگردان و حضور عوامل ایرانی در آن یادآور شده است: «هنوز جزئیاتی از محتوای کار جدید این کارگردان منتشر نشده، اما به احتمال فراوان چهره‌هایی، چون امیر آقایی و حسین جعفریان فیلمبردار و بهمن اردلان به فیلمنامه توجه کرده و دعوت او را پذیرفته‌اند. اینکه فیلمی ضدمنافع ملی نباشد، نکته مهمی خواهد بود که حتماً این عوامل ایرانی قبل از قبول دعوت به بازی در فیلم بهمن قبادی و کار در کنار راجر واترز نامی به آن توجه داشته‌اند.»

امیر آقایی که نامش به عنوان بازیگر فیلم بهمن قبادی مطرح شده است، پیش از این نیز قرار بود در یک سریال ساخت کشور ترکیه ایفای نقش کند. این بازیگر قرار بود جلوی دوربین کارگردان سریال «حریم سلطان» ظاهر شود و به سختی از ایده «بازیگر لژیونر» حمایت می‌کرد که در نهایت با توصیه‌های مدیران سازمان سینمایی از اقدام خود صرف نظر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیر آقائی نچسب و دوست نداشتنی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج