۸۶۱۹۳۴
۷ نظر
۵۲۴۹
۷ نظر
۵۲۴۹
پ

اخراج مجری به خاطر شوخی با خانواده سلطنتی

مجری قدیمی رادیو در شبکه بی‌بی‌سی به خاطر شوخی با خانواده سلطنتی از کار برکنار شد.

روزنامه جوان: دنی بیکر با ۳۰ سال سابقه کار در بی‌بی‌سی که از جمله مشهور‌ترین مجریان و گویندگان رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی بود، صرفاً به خاطر انتشار عکسی در صفحه مجازی‌اش اخراج شد.

به دنبال تولد فرزند نوه ملکه انگلیس، بیکر در صفحه اجتماعی‌اش عکسی را منتشر کرده بود. این عکس که نوعی شوخی با تولد عضو جدید خانواده سلطنتی انگلیس بود برای بی‌بی‌سی غیرقابل تحمل بود و به همین بهانه به سه دهه همکاری با بیکر پایان داد.

بی‌بی‌سی که خود را مدافع آزادی بیان معرفی می‌کند، در توجیه اخراج مجری با سابقه‌اش، اقدام بیکر را نقض قوانین این شبکه اعلام کرده است. بی‌بی‌سی معتقد است اقدام دنی بیکر توهین به خاندان سلطنتی و اقدامی نژادپرستانه بوده است. بیکر در توئیتی «آرچی» نوه جدید خاندان سلطنتی انگلیس را با شامپانزه مقایسه کرده بود. آرچی فرزند هری و مگان است. اما بیکر با موذیانه خواندن رفتار بی‌بی‌سی، اتهام رفتار نژادپرستانه را رد کرده است.

رسانه‌های انگلیسی تلاش کرده‌اند اخراج مجری بی‌بی‌سی را به حملات نژادپرستانه به مادر وی که یک دو رگه رنگین‌پوست است مرتبط سازند. بیکر بعد از مدتی، توئیت منتشرشده‌اش درباره عضو جدید خانواده سلطنتی را حذف کرد، اما بی‌بی‌سی حاضر نشده است تا در تصمیم به اخراج این گوینده تجدیدنظر کند! همکاران بیکر می‌گویند که وی مجبور شده است توئیت منتشرشده‌اش را پاک و به خاطر انتشار آن عذرخواهی کند.

بی‌بی‌سی بودجه دولتی دریافت می‌کند و به عنوان رسانه وابسته به خاندان سلطنتی در انگلیس بار‌ها در ویژه‌برنامه‌هایی به تمجید و تعریف از خانواده سطلنتی این کشور پرداخته است. این رسانه که مدعی رفتار حرفه‌ای است، مراسم ازدواج نوه‌های ملکه الیزابت را به صورت زنده پخش کرده و هفته پیش نیز همزمان با تولد فرزند نوه ملکه این کشور، با قطع برنامه‌های عادی خود، اقدام به پخش مستقیم لحظه به لحظه رخداد‌های مرتبط با این تولد کرد! اقدامی که انتقاد‌های زیادی را در پی داشته است. رفتار بی‌بی‌سی در اختصاص زمان ویژه به رخداد‌های عادی زندگی خاندان سلطنتی این کشور، بار‌ها اعتراض‌های مخاطبان این رسانه را در پی داشته است.

رفتار محافظه‌کارانه رسانه وابسته به حکومت انگلیس در برابر آزادی‌های فردی کارکنانش، نشانه‌ای از میزان صداقت این رسانه در ادعای آزادی بیان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بی‌بی‌سی بد،قبول، شما که خوبید و آزادی بیان هم دارید و اون تصویر هم به زعم شما مشکلی نداشته و بی‌بی‌سی زیاده روی کرده،چرا توی خبرتون اون تصویر را کار نکردید؟ نکنه خانواده‌ی سلطنتی انگلیس توی اینجا هم به همون اندازه‌ی انگلیس نفوذ دارن!!!

      پاسخ ها

      • حمید

        دمت گرم آقا رضا

    • گـل یــاس

      برخلاف صدا و سیمای ما که کاملا مستقل!!!! عمل میکنه!!

    • حمید زرتشت

      این خبر برای مردم اروپا و آمریکا جالبه وگرنه خودمون صدها مورد مشابهش رو چه در صدا و سیما و چه در تمام ادارات سراغ داریم. چرا از این همه ممنوع التصویر و ممنوع الصدا و ممنوع القلم و صدها ممنوع دیگه نمینویسید؟

    • بدون نام

      این شوخی نبود . توهین بود . آگه همچین چیزی تو ایران آتفاق میفتاد ، فورا اعدام اش میکردن

    • ناشناس

      اول خودتونو نقد کنید بعد دیگران، هرچند من از خاندان سلطنتی بدم میاد اما اینجا بدتر از اونجاس..حامد همایون رفته سر قبر هایده، ممنوع الصدا و تصویر شده، یعنی علاقه به خواننده هم باید طبق میل بعضی ها باشه...آزادی یعنی این

    • بدون نام

      تازه بی بی سی با بیکر قطع همکاری کرده و ربطی به خانواده سلطنتی هم نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج