۸۶۱۹۹۶
۲۲ نظر
۵۰۱۱
۲۲ نظر
۵۰۱۱
پ

کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم تمایلی برای دریافت وام مسکن ندارند، گفت: قدرت اقتصادی مردم به حدی کاهش پیدا کرده است که مردم برای خرید خانه سراغ دریافت وام نمی‏‌روند.

وب سایت خبر فوری: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم تمایلی برای دریافت وام مسکن ندارند، گفت: قدرت اقتصادی مردم به حدی کاهش پیدا کرده است که مردم برای خرید خانه سراغ دریافت وام نمی‏‌روند.

قدرت خرید مردم برای تامین نیازهای اولیه و روزمره‎ای که دارند در طی یکسال اخیر و باتوجه به وضعیت اقتصادی که در کشور حاکم است به شدت کاهش پیدا کرده است از این رو در این میان تهیه و خرید مسکن یکی از دغدغه‎های اصلی مردم و به خصوص جوان‎ترها محسوب می‎شود به گونه‎ای که خرید خانه برای بسیاری از مردم تبدیل به رویا شده است.

طرح مسکن مهر محمود احمدی‎نژاد در دولت نهم و دهم آرزوی خانه‎دارشدن بسیاری از مردم به خصوص اقشار کم‎درآمد را محقق کرد اما قرار گرفتن این خانه‎ها در نقاط دور از دسترس و بدون استاندارهای لازم داد مردمی را که در این خانه‎های سکونت کردند درآرود. روندی که سبب شد تا با شروع کار دولت روحانی، عباس اخوندی وزیر مسکن انتقاد جدی را از طرح مسکن مهر احمدی‎نژاد بیان کند تا بسیاری از افرادی که در اولویت دریافت این خانه‎ها بودند به دلیل عدم تکمیل خانه‎هایشان در وضعیت بلاتکلیف بمانند. اما در وضعیت فعلی دغدغه خرید خانه تنها به مسکن مهری‎ها تعلق ندارد و به واسطه افزایش قیمت‎هایی که طی یکی دوسال اخیر در کشور ایجاد شده است قیمت میسکن نیز به صورت نجومی شدت یافت روندی که خرید خانه و حتی اجاره آن را برای بسیاری از مردم با مشکل روبه‎رو کرده است.

آنچه مشخص است و باید به آن اشاره کرد این است که دولت تا به امروز رویکرد دقیق و مشخصی را برای خانه‎دار شدن مردم مطرح نکرده است .به این بهانه در گفت و گو با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی علل وضعیت حاکم در بازار مسکن را مورد بررسی قرار دادیم.

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره وضعیت نابسامان بازار مسکن اظهار کرد: وضعیتی که امروز در بازار خانه و بسیاری از حوزه‎های دیگر حاکم است نشات گرفته از وضعیت اقتصادی است که در کشورمان وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه وجود دلالان و سوء‌مدیریت‎هایی که در حوزه کلان اقتصادی کشورمان وجود دارد سبب شده است که مردم امروز در تامین نیازهای اولیه خود یعنی مسکن، خوراک و پوشاک دچار مشکل شوند روندی که ادامه آن مشکلات بیشتری را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت روحانی از ابتدا برنامه مشخصی را برای حوزه مسکن نداشته است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با مشاهده دغدغه‎هایی که از سوی مردم در حیطه خرید خانه مطرح شد در جهت افزایش وام مسکن اقدام کرد، اما متاسفانه این رویکرد نیز به دلیل فرآیند قانونی که در پروسه دریافت وام، بازپرداخت آن و همچنین قیمت‎های نجومی املاک وجود دارد مورد استقبال مردم واقع نشده است.

کبیری خاطرنشان کرد: بدون شک تا زمانی که ثبات قیمت‎ها در کشور برقرار نشود و قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکند قطعا نمی‎توان به ایجاد رونق و خرید و فروش در بازار مسکن امیدوار بود ،بنابراین برای بهبود اوضاع در این بستر باید اقدامات ویژه‎ای از سوی دولت صورت گیرد که متاسفانه صراحتا باید گفت دولت در این راستا در منفعل‎ترین حالت ممکن است و تا زمانی که قوه‎مجریه دراین راستا اقدام عملی را انجام ندهد بعید به نظر می‎رسد که ما شاهد افزایش قدرت خرید مردم در حیطه مسکن باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار است در شرایط فعلی باتوجه به اینکه بخشی از پروژه‎های مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است دولت در جهت تکمیل مابقی خانه‎های مردم وارد عمل شود تا حداقل برخی از مردم بتوانند از نعمت خانه‎دار شدن بهره ببرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر رویکردهایی که بدون شک باید در حوزه مسکن به آن توجه شود و تدبیری جدی برای مقابله با آن اتخاذ شود برخورد با دلالان عرصه مسکن است که به مانند سایر حوزه‎ها در این بخش نیز متاسفانه حضور دارند و در جهت بالا و پایین کرن قیمت‎ها نقش مهمی دارند از این رو انتظار است که دولت به همراهی قوه‎قضائیه درجهت شناسایی و بازداشت این افراد و دستگیری آنها وارد عمل شوند چرا که با برخورد با این دست از افراد بدون شک التهاباتی را که در بازار مسکن وجود دارد کاهش می‎دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      این حرفها را برای چی میزنه ؟ راه حل که نداره. همه مسئولین خوابند. خودشون که مشکل ندارند گ.. بابای مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت زمین قیمت کم ب مرد م بدمشکل دیگه وجود نداره این قیمت است که نمی‌توان خرید راحت رامکن

    • بدون نام

      کاهش خرید چیه ملت دیگه نمیتونن اجاره هم کنن باید برن چادر بزنن......لعنتیها یه عده مافیا ساخت وساز دارن قیمتها رو بالا میبرنن ملت باید هزینشو بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوار باشید این بنگاههای املاک جمع بشه. طرف ماست رو بلد نیست دوغ کنه بنگاه میزنه. رفیق خودم دماغشو نمیتونه بالا بکشه داره املاکی باز میکنه

    • بدون نام

      کاهش قدرت خرید مردم در همه موارد نه مسکن

      پاسخ ها

      • محمد ج

        سلام درشهر و محل سکونت دارند روی سند ازدواج یک زمین مسکونی واگز کندمسکن درست میشود زمین که نمی خواهم ازخارج واردشو د....

    • بدون نام

      هر چی سرمون میاد حقمونه

      پاسخ ها

      • محمدج

        چرا درشهر کمتر جمعیت خانه قیمت کمتر دارند چرا که زمین مسکونی قیمت کمتر دارند پس چرا درشهر زمین مسکونی قیمت کمتر به مردم نمیده کار مسکن شروع میشه

    • بدون نام

      انشاالله به زودی همه مافیاییها سرنگون میشن قیمت ارز و طلا و خودرو و مسکن به یک صدم الان سقوط میکنه. شک نکنید.

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد که لااقل بعضی از مردم را صاحب خانه کرد این آخوندی یک نفر را هم صاحب خانه نکرده وفقط از احمدی نژاد که به فکر مردم بود انتقاد می کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد کیه بابا
        یک متوهم دیوانه

    • بدون نام

      از افتخارات دولت محترم تدبیر و امید این بود که یک خونه هم نساختن
      شاید مَسکن رو مُسکِن میخونن! یا شایدم دارن کانکس درست میکنن واسه ملت! نمیدونم والا باید از آ شیخ حسن آقا پرسید

    • sahar

      کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن> علی برکت الله

    • بدون نام

      اینها نتیجه اعتماد مردم ساده لوح به وعده های پوچ اصلاحطلبان اعتدالگرا هستند !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • علی(عشق استقلال)

        حالا اصول گرایان چه گلی به سر مملکت زدن؟!از آب گل آلود میخای ماهی بگیری

    • بدون نام

      خرید خانه پیشکش،ما توان رهن واجاره اش موندبن..مسولان کب میخوان بدادبرسن

    • بدون نام

      راست میگین مقصر خود ما مردم هستیم.که همه چیز گرون میکنین.فردا میان میگن ما بجز مردم کسی نداریم..چقدر مردم گول میخورند.وای..............

    • شهاب

      برادران را به صبر و تقوا توصیه می کنم. نصرت الهی خواهد رسید
      اینجا ام القرا اسلام است. در ماه نزول قران و تنزل ملائکه و روح عزیز امیدوار به رحمت الله چشم به راه نزول باران رحمت و برکتش میمانیم.
      و از کادر خارج می شویم . علی برکت الله

    • بدون نام

      خداوندظلمتان را به خودتان برگرداند الهی امین این نفرین تمام بندگان خداست که تابحال مستاجرن در این مملکت به سختی زندگی می کنند

    • بدون نام

      این ملت سزاوار ظلم بیشتری هستن چون از گران فروش حمایت می کنند قصه خودرو رادیدیت این ملت چکارها که نکردن حالا هم قصه مسکن را داریم بعد هم قصه های دیگر ........

    • بدون نام

      دلال یعنی انگل وزالوی جامعه تا موقعی که این بلای خانمانسوزباشدروزگارما همین هست درضمن ما مسلمانها اهل دلالی هستیم کافران نه اهل دلا لی نه احتکار نه کم فروشی نه......؟!

    • بدون نام

      من بنگاه املاک دارم دوسوم قیمت مسکن به قیمت کاذب زمین بستگی دارد اگر ءدولت زورش به گرانی مصالح ساختمانی نمیرسد حداقل زورش به گران بودن زمین که میرسد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج