۸۶۲۰۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

استقبال فرانسه از زاکربرگ با تهدید‌های جدید

همزمان با سفر روز جمعه مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک به فرانسه، رگولاتوری این کشور وی را به وضع قوانین جدید که محدودیت‌هایی را به فیس بوک تحمیل می‌کند، تهدید کرده است.

خبرگزاری مهر: فیس بوک به علت اهمال در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران و تبدیل شدن به ابزاری برای انتشار انبوه اخبار دروغ و عقاید تروریستی و افراطی به شدت مورد انتقاد دولت‌ها و کارشناسان آی تی در کشورهای مختلف قرار دارد و حالا مارک زاکربرگ مدیر عامل این شرکت به پاریس سفر کرده تا نشان دهد فیس بوک به شدت در تلاش است تا ترویج خشونت از طریق این شبکه اجتماعی را محدود کند و جلوی نفرت پراکنی از طریق آن را بگیرد.

در عین حال مقامات رگولاتوری فرانسه که چندان اعتمادی به فیس بوک ندارند، با همکاری متخصصانی که در نمایندگی‌های فیس بوک در پاریس، دوبلین و بارسلونا کار می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که این شرکت برای مقابله با اخبار جعلی و ترویج تروریسم و افراطی گری تلاش جدی نکرده است.

این مسئولان در آستانه دیدار زاکربرگ با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گزارشی منتشر کرده و خواستار تحقیقات دولت فرانسه در مورد عملکرد فیس بوک و حتی جریمه آن به علت عدم ایفای نقش مسئولانه در قبال محتوای منتشر شده در فیس بوک شده‌اند.

دولت فرانسه قصد دارد با همکاری مجلس این کشور قوانین تازه ای را در مورد شبکه‌های اجتماعی تصویب کند و برخی کشورهای اروپایی نیز گام‌های مشابهی در این زمینه برداشته‌اند. در مقابل فیس بوک وعده داده که برای یافتن راه حلی برای این مشکلات در حال همکاری با مقامات فرانسوی و مسئولان دیگر کشورهاست. به کارگیری هوش مصنوعی برای ردگیری و حذف محتوای نامناسب تازه‌ترین روش مورد استفاده فیس بوک اعلام شده است.

رگولاتوری فرانسه مدعی است که فیس بوک اطلاعات کافی در مورد الگوریتم‌های خود برای مقابله با این مشکلات را در اختیار آن قرار نداده است و به علت عدم شفافیت رفتار آن چاره‌ای جز مداخله مقامات سیاسی باقی نمانده است. به نظر می‌رسد رئیس جمهور فرانسه ظرف چند روز آینده در این زمینه تصمیم نهایی را بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج