جاباما
۸۶۲۰۸۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ملک‌الشعرای بریتانیا مشخص شد

سایمون آرمیتاژ، شاعر نامدار بریتانیایی و برنده ده‌ها جایزه معتبر به عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا برگزیده شد.

ایسنا: سایمون آرمیتاژ، شاعر نامدار بریتانیایی و برنده ده‌ها جایزه معتبر به عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا برگزیده شد.

ملک‌الشعرای بریتانیا مشخص شد

به گزارش گاردین، «سایمون آرمیتاژ» که شاعر اهل یورک‌شایر غربی است و ‌طی تماس تلفنی از سوی «ترزا می از انتخاب خود به عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا باخبر شده است می‌گوید، ‌زمانی که والدینش از این خبر مطلع شده‌اند اشک شوق ریخته‌اند.

عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا» بالاترین مقام ادبی بریتانیا محسوب می‌شود که از قرن هفدهم میلادی،‌ زمانی که بن جانسون» به دلیل خدماتش به دربار سلطنتی از شاه جیمز اول مقرری دریافت کرد، شکل گرفت. آرمیتاژ از این پس هرساله مبلغ ۵۷۵۰ پوند دریافت خواهد کرد. این لقب تا ابد به او تعلق نخواهد داشت چرا که دیگر صاحبان پیشین این عنوان همچون کارول آن دافی و اندرو موشن» به مدت ۱۰ سال صاحب این عنوان بودند.

آرمیتاژ می‌گوید زمانی که این عنوان به او پیشنهاد شده برای پذیرش آن لحظه‌ای تردید به خود راه نداده است. او می‌افزاید: «با این‌که پذیرش این عنوان مسئولیت بزرگی به دنبال خواهد داشت، اما اگر ۳۰ سال گذشته از من پرسیده می‌شد برای آینده چه اهدافی را در نظر دارم این اتفاق حتما در لیست اهدافم قرار می‌گرفت.»

آرمیتاژ می‌گوید امیدوار است از این موقعیت برای بهبود وضعیت بحران تغیرات اقلیمی استفاده کند. او بیان می‌کند: «به نظر من این وظیفه‌ همه‌ ما در هر موقعیتی از وادی هنر است که به این معضل بپردازیم.»

عنوان ملک‌الشعرای بریتانیا» هیچ‌گونه الزام رسمی به دنبال ندارد و فرد انتخاب‌شده حق اختیار دارد که شعری ملی یا سلطنتی بسراید یا خیر.

این شاعر از سال ۱۹۸۹ با انتشار اولین مجموعه خود به نام «‌زوم»‌ راهش را به جهان ادبیات باز کرد. آرمیتاژ را می‌توان به عنوان جانشین تد هیوز در ادبیات معاصر محسوب کرد. امروزه با وجود ۲۸ مجموعه شعر که به نام این شاعر به چاپ رسیده است،‌ او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های ادبی بریتانیا شناخته می‌شود.

آرمیتاژ پیش‌تر در سال ۲۰۰۹، زمانی که مدت زمان مالکیت اندرو موشن» برای عنوان ملک‌الشعرا به پایان رسیده بود، یکی از گزینه‌های اصلی این سمت محسوب می‌شد،‌ اما مسئولان دافی را به عنوان ملک‌شعرای آن سال برگزیدند که این انتخاب او را به اولین ملک‌الشعرای زن بریتانیا بدل کرد.

انتخاب جایگزین دافی از نوامبر سال گذشته آغاز شد. گمان می‌رود نام ایمتیاز دارکر، دالجیت ناگرا و آلیس آسوالد در لیست نامزدهای نهایی این عنوان قرار گرفته باشد.

سایمون آرمیتاژ در سال ۲۰۱۵ نیز به عنوان پروفسور شعر آکسفورد انتخاب شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج