۸۶۲۰۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرز خسروی یک ماه قبل از اربعین باز می‌شود

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: امسال با توجه به مذاکرات صورت گرفته، قرار است مرز خسروی یک‌ماه قبل از اربعین بازگشایی شود تا امکانات مورد نیاز استقرار یافته و ‌زیرساخت‌ها برای تردد زائران فراهم شود.

خبرگزاری فارس: چند سالی است که اعلام می‌شود، مرز خسروی برای تردد زوار اربعین حسینی آماده می‌شود.

احداث و روکش آسفالت راه‌ها، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز زوار، ایجاد روشنایی مسیرهای تردد زوار، احداث چندین پارکینگ با ظرفیت بیش از ۱۵۰ خودرو از جمله زیرساخت‌های ایجاد شده سال گذشته در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی برای تردد راحت و امن مسافران و زائرانی بود که برای تردد از این مرز حتی ویزا هم گرفته بودند، اما با مراجعه به این مرز و معطلی، باز هم با درهای بسته با این عنوان «هنوز بسترهای لازم در کشور عراق برای تردد زوار اربعین انجام نشده است» مواجه شدند.

مشکل اصلی در مرز خسروی برخی نگرانی‌های امنیتی سال‌های گذشته در آن سوی مرز در خاک عراق بوده که از نظر مقامات نظامی و امنیتی ایران این نگرانی حالا برطرف شده است؛ امسال مسؤولان تصمیم گرفته‌اند همه چیز را مهیا کنند تا در آینده نزدیک مرز خسروی به‌طور کلی بازگشایی شود تا در دقیقه آخر همانند سال گذشته، غافلگیر نشوند.

بنا به اعلام مسؤولان ستاد مرکز اربعین حسینی، دولت عراق هم تاکنون بیش از ۹۵ درصد برای بازگشایی این مرز اعلام آمادگی کرده است.

فرماندار قصرشیرین بهترین مرز را برای تردد زوار مرز خسروی می‌داند و می‌گوید، پایانه خیلی خوب این مرز در سطح منطقه بی‌نظیر است.

مرادعلی تاتار به وجود ۱۴ هتل و مسافرخانه در این شهرستان اشاره و بیان کرد: اعضای کمیته امنیت ملی و نمایندگان استان از همین مرز برای زیارت عتبات عالیات تشریف برند.

فرهاد تجری، نماینده مردم گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه خبر از بازگشایی این مرز داد.

تجری اظهار داشت: به حول و قوه‌ الهی طی چند روز آینده بازگشایی این مرز برای تردد زوار، نهایی خواهد شد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز در این خصوص می‌گوید، سال گذشته با وجود آمادگی ایران، مرز خسروی بازگشایی نشد و زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه‌ وارد خاک عراق شدند.

شهریار حیدری ادامه داد: امسال با توجه به مذاکرات صورت گرفته قرار است مرز خسروی یک‌ ماه قبل از اربعین بازگشایی شود تا امکانات مورد نیاز استقرار یافته و ‌زیرساخت‌ها برای تردد زائران فراهم شود.

برای قصرشیرین و حتی استان کرمانشاه بازگشایی این مرز از نظر اقتصادی بسیار مهم است، کارکنان ده‌ها هتل و صاحبان هزاران کسب و کار مختلف منتظر هستند این مرز با خارج شدن از بن‌بست به دروازه پررونق برای مرزنشینان تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج