۸۶۲۱۸۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

لاوروف: سامانه موشکی آمریکا، تهدید روسیه است

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ژاپنی خود به صراحت از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در این کشور آسیایی انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس:«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست با همتای ژاپنی خود به صراحت از تقویت نظامی آمریکا در ژاپن انتقاد کرد و گفت، مسکو سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در ژاپن را «تهدید مستقیم» برمی‌شمارد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی» دیپلمات ارشد روسیه این سخنان را روز جمعه پس از دیدار با «تارو کونو» همتای ژاپنی خود در مسکو بیان کرد.

لاوروف اظهار داشت: «ما به اقدام‌های خاص واشنگتن از جمله استقرار سامانه دفاع موشکی در ژاپن، تقویت حضور نظامی در منطقه و فعالیت در حوزه کنترل تسلیحاتی که البته این زمینه درحال از بین بردن همه توافق‌هاست، توجه داریم و چنین اقدام‌هایی را تهدید علیه کشور خود تلقی می‌کنیم.»

روسیه قبلا اعلام کرده بود که این سامانه‌های دفاع موشکی می‌توانند به عنوان سلاح‌های هجومی علیه روسیه عمل کرده و علیه اهدافی در خاک این کشور موشک‌های اتمی شلیک کنند.

مسکو همچنین نگران این مسئله است که واشنگتن از رادارهای قدرتمند این سامانه‌ها برای جمع آوری اطلاعات از روسیه استفاده ‌کند.

این نشست سطح بالا درحالی برگزار شد که روابط دوجانبه روسیه و ژاپن با چالش‌های متعددی از جمله اختلاف‌های عمده در مورد امضای یک معاهده صلح رسمی پس از پایان جنگ جهانی دوم روبرو است. مسکو و توکیو پس از جنگ جهانی دوم هرگز یک معاهده صلح رسمی را امضا نکرده‌اند و دو کشور بابت جزایر «کوریل» باهم اختلاف دارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن سال گذشته با مذاکرات مجدد درباره یک توافقنامه صلح براساس بیانیه بین دو کشور در سال ۱۹۹۵ میلادی توافق کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ هرگز مسکورواذیت نخواهدکرد اونم پوتین ماه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج