۸۶۲۲۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

زندانیان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زندانیان به زودی از طریق تفاهم نامه‌ای که ایجاد شده تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

خبرگزاری مهر: طاهر موهبتی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بیمه سلامت ایران ۴۰ میلیون بیمه شده تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع بیمه شدگان ۸۵ درصد بیمه رایگان هستند و هیچ وجهی بابت بیمه پرداخت نمی‌کنند، افزود: بیش از دو هزار و ۴۰۰ قلم دارو نیز تحت پوشش خدمات سازمان بیمه سلامت وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه از مجموع داروها ۵۳ قلم دارو در طب گیاهان دارویی تحت پوشش قرار دارد، گفت: ۷۰ هزار بیمار خاص در سازمان بیمه سلامت وجود دارد که حدود ۶۵۰ نفر در خراسان جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت بیمه شده در صندوق بیمه روستایی با ۲۲ میلیون نفر است، عنوان کرد: کمترین جمعیت بیمه شده نیز در حوزه بیمه ایرانیان قرار دارد.

موهبتی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت با ۴۴ هزار ارائه دهنده خدمت در کشور قرارداد دارد که در خراسان جنوبی نیز با ۳۰۵ بیمارستان، کلینیک، پزشک و دندانپزشک قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال به صورت میانگین ۱۹۵ میلیون بار مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت بیمه سلامت داریم، بیان کرد: تا کنون دو میلیون نفر بین بیمه سلامت و تأمین اجتماعی رفع هم پوشانی شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه پایگاه بیمه شدگان درمان کشور در بیمه سلامت باید ایجاد شود، اظهار داشت: زیرساخت‌های فنی این پایگاه تا حدود شش ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ایجاد این پایگاه تمام اطلاعات بیمه شدگان در یک جا جمع آوری می‌شود و هم پوشانی ایجاد نمی‌شود، افزود: در حوزه هدفمند کردن بیمه رایگان اقدامات خوبی انجام شده و توسط کمیته امداد نیازمندان شناسایی می‌شوند و بر اساس دهک‌ها از یارانه بیمه رایگان بهره مند خواهند شد.

موهبتی با بیان اینکه حذف دفترچه در کلیه بیمارستان‌های دولتی انجام شده و امیدواریم ۳۰ درصد شهرهای کشور در سال جاری تحت پوشش نسخه‌های الکترونیک قرار گیرند، گفت: سعی بر این است که تا پایان سال جاری نسخه‌های الکترونیک را برای ۵۰۰ بیمارستان دولتی عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه زندانی‌ها نیز به زودی از طریق تفاهم نامه‌ای که ایجاد شده تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ دفتر پیشخوان کشور در حوزه بیمه سلامت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر طرح نسخه‌های الکترونیک ۶۰ بیمارستان اجرا شده است، افزود: در حال حاضر هیچ معذوریت و محدودیتی برای بیمه مردم وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج