۸۶۲۲۰۸
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

برهانی: با پول لیگ ایران، نمی‌توان یک پراید خرید

لباس دختران والیبالیست تغییر کرد و حالا ملی‌پوشان ایران کمی خوشحال ترند. مائده برهانی یکی از ملی پوشانی بود که سال قبل به این موضوع اعتراض کرد و با پیگیری که انجام داد، کمک کرد بالاخره این تغییر اتفاق بیفتد.

ایران ورزشی: لباس تازه‌ای برای ملی پوشان والیبال طراحی شده که هم سبک‌تر است و هم به گفته ملی پوشان ایران، کمی زیباتر. مائده برهانی این تغییر را مثبت می‌داند و می‌گوید دختران با لباس بهتر، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند. البته او تحریم‌ها را بی تاثیر نمی‌داند در اینکه آنچه می‌خواستند، صد در صد انجام نشده است.

پشت خط زن تیم ملی والیبال بانوان، این روز‌ها در اردوی تیم ملی حضور دارد و برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شود. تغییر لباس تیم ملی و آماده سازی در مسیر قهرمانی آسیا، بهانه‌هایی خوبی اند برای صحبت با مائده برهانی. ملی‌پوش ۳۱ ساله و با تجربه تیم ملی والیبال.

گویا بعد از گلایه‌هایی که سال قبل مطرح کردید، بیکار نبودید تا بالاخره حرف‌تان در مورد تغییر لباس به کرسی بنشیند.

بله. وقتی خان کعبی زاده، نایب رییس بانوان فداسیون بودند، حرف ما را شنیدند و همان موقع تصمیم گرفتند در این مورد کاری انجام دهند. طرح‌های مختلف را بررسی کردند و ما هم، چون خیلی خوب نقاط ضعف و قوت لباس را می‌دانستیم، نظرات‌مان را دادیم. در نتیجه طرح که در نهایت آماده شد، تلفیقی بود از نظرات ما و مسوولان.

معمولا دختران ورزشکار از طراحی لباس‌شان گلایه دارند، اما انگار این بار رضایت شما جلب شده است.

ما چیز عجیب و غریبی نمی‌خواستیم. ازشون خواستیم که کشور‌های مسلمانی مثل مصر و اندونزی را معیار قرار بدهند. الان هم لباسی که طراحی شده، از نظر مدل، بیشتر شبیه لباس این دو کشور است. ظاهر لباس واقعا مهم است، اما لباس قبلی در شان تیم ملی نبود.

برهانی: با پول لیگ ایران، نمی‌توان یک پراید خرید

آنقدر بد بود که اعتماد به نفس بچه‌ها را حین مسابقه می‌گرفت. به هر حال مهم است که با چه ظاهری در میدان مسابقه حاضر شویم. الان برای پسر‌ها هم مهم است که چه بپوشند، چه برسد به ما (با خنده). البته گلایه‌های آقایان به جنس لباس است و بعید می‌دانم با ظاهرش مشکلی داشته باشند.

لباس فعلی کمی سبک‌تر است و این کارتان را راحت‌تر می‌کند.

لباس قبلی سه تکه بود و لباس جدید، چهار تکه. اما سبک‌تر و ورزشی‌تر است. اصلا لباس قبلی معلوم نبود، چی هست؟ معلوم نبود باهاش چند چند هستیم. البته از نظر جنس هنوز لباس ایده آل را نداریم که برایش نمی‌شد کاری کرد. تحریم هستیم و تولیدی که لباس‌ها را تولید کرده، از نظر جنس اولیه مشکل داشت و امکان تولید بلاس بهتر برایش وجود نداشت. با این شرایط ما فعلا به همین راضی هستیم تا ببینیم که سال بعد چه اتفاقی می‌افتد. همین که می‌بینیم انعطاف در مورد لباس بانوان بیشتر شده، و سختگیری‌هایی که بی فایده بود، کمتر شده؛ یعنی اوضاع بهتر است. با این لباس، ما یک تیم کاملا اسلامی هستیم که با حفظ شئونات در رقابت‌های پیش رو شرکت می‌کنیم؛ ضمن اینکه بچه‌ها هم احساس بهتری دارند.

در نیمه راه به اردو‌های تیم ملی برای قهرمانی آسیا ملحق شدید. اوضاع خودتان و سایر ملی پوشانتان چطور است؟

ما الان در اردوی چهارم هستیم که البته من و دو نفر دیگر، از اردوی سوم به تیم ملی ملحق شدیم. به نظرم نبست به پارسال همین موقع جلوتریم. ترکیب تیم ملی تلفیقی از جوانان و بازیکنان باتجربه است که این موضوع امیدوارکننده است. هر وقت چنین شرایطی داشته‌ایم، خوب بازی کرده‌ایم. با این وضعیت امیدواریم بتوانیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا به نتیجه خوبی برسیم.

نتیجه خوب از نظر شما چه نتیجه‌ای است؟

ما در آسیا رقابت می‌کنیم. جاییکه ۴ تیم اول آسیا، جزو ۱۰ تیم برتر دنیا هستند. پس کار راحتی نداریم؛

و این حرف یعنی بازهم دلخوش بودن به رده هشتم؟
نه. عملکرد خوب، یعنی اینکه نسبت به قبل تغییری داشته باشیم. وقتی چند دوره هشتم بوده‌ایم، اگر بتوانیم در دیدار پنجم - ششمی حضور داشته باشیم، یعنی موفق هستیم. در مرحله گروهی با کره و سنگاپور مواجه‌ایم. اگر بعد از صعود از این مرحله بتوانیم تیم‌هایی مثلچین تاپیه یا قزاقستان را شکست دهیم، به این معناست که یک گام به جلو رفته‌ایم. بردن تیم‌هایی که تا به حال شکست‌شان نداده‌ایم، برای ما نتیجه خوب به حساب می‌آید. فعلا برای ما خیلی زود است که از رفتن روی سکو بگوییم. اگر هم این حرف را بگوییم، یعنی غیرواقع صحبت کرده‌ایم.

هشتمی تیم ملی والیبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا انگار به یک عادت تبدیل شده و همیشه در این رابطه نقد‌های زیادی به شما شده است.

به نظرم بیشتر از اینکه شرایط تیم ملی دیده شود، از والیبال بانوان نقد‌های غیرمنطقی شده است. برای مثال پارسال ما بیشترین تعداد برد را داشتیم، اما جدول مسابقات به طرز عجیبی طراحی شده بود. ما به عنوان تیم اول از گروه‌مان صعود کردیم و در مرحله بعد به تیم اول گروه بعد، یعنی چین خوردیم. اتفاق بسیار عجیبی که باعث شد ما در این مرحله شکست بخوریم. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم، اما باید کمبود‌ها هم دیده شود و در نهایت نقدی که صورت می‌گیرد، با در نظر گرفتن همه این جوانب باشد. نبود بازی تدارکاتی و. بماند. ما لیگ پویا نداریم و بازیکنان ۵ - ۶ ماه از سال، در پایین‌ترین سطح ممکن از والیبال بازی می‌کنند.

مسئله‌ای که همیشه درباره‌اش صحبت شده و اتفاق خاصی نیفتاده.

دقیقا. در این رابطه هم باید به عوامل مختلف نگاه کرد. مشکلات اقتصادی، تیم‌ها را اذیت می‌کند و امکان سرمایه گذاری خوب وجود ندارد. همین می‌شود که سطح همه چیز پایین می‌آید. الان ۳۲ بازیکن در اردوی تیم ملی حضور دارند که همگی بابت قراردادهایشان از تیم‌های باشگاهی به واسطه حضورشان در لیگ‌های قبل طلبکارند.

سقف و کف قرارداد‌ها چقدر است؟

میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان. پولی که دیگر نمی‌توان باهاش یک پراید خرید. قبلا بچه‌ها از مبلغ قراردادشان یک ماشین شخصی مدل پایین می‌خریدند. اما الان اگر بتوانند پول‌هایشان را بگیرند، فقط می‌توانند ابتدایی‌ترین خرج‌های روزمره را بگذرانند.

همه این عوامل را باید کنار هم دید و سپس درباره عملکرد یک تیم تحلیل نوشت. امیدوارم امسال تیم‌هایی که به شکلی به بودجه دولتی وصل هستند، در لیگ بانوان تیمداری کنند. گفته‌اند سایپا و دانشگاه آزاد می‌آیند که اگر این اتفاق بیفتد، فکر می‌کنم اوضاع کمی بهتر شود. تجربه نشان داده که تیم خصوصی خیلی جواب نمی‌دهد. بیشتر تیم‌های خصوصی که به والیبال آمده‌اند، یا نیمه کاره رها کرده‌اند یا اینکه نتوانسته‌اند از عهده تعهدات‌شان بر بیایند.

فدراسیون دوران سرپرستی را پشت سر می‌گذارد، این وضعیت روی برنامه‌هایتان تاثیر گذاشته است؟

آقای داوری و خانم زبردست، هر کاری می‌توانند انجام داده اند، اما سرپرست هستند و بعضی امور دست‌شان نیست. در بخش بانوان ما از بی ثباتی مسوول بانوان آسیب زیادی دیده‌ایم و تقریبا هر یکی - دو سال یک بار، نایب رییس جدید آمده است و همین باعث شده، برنامه‌های نصفه و نیمه رها شود. با شرایط فعلی امیدوارم زودتر انتخابات را بگذارند تا همه تکلیف‌شان را بدانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پسررررر

      ی مشت دختر واسه خودشون ورزش کنند و پول بگیرند و هزینه اردوها و لباس و هتل و... چه سودی داره واسه دختران ایران زمین
      بجای حیف و میل کردن پول هنگفت بهتره چن تا ورزشگاه تو شهرها محروم ساخته بشه
      اینا تو اسیا قهرمان هم بشند چه سودی داره واسه دختر خانمی که تو بلوچستان هیچ امکانات ورزشی نداره
      التماس تفکر

    • پسررررر

      ی مشت دختر واسه خودشون ورزش کنند و پول بگیرند و هزینه اردوها و لباس و هتل و... چه سودی داره واسه دختران ایران زمین
      بجای حیف و میل کردن پول هنگفت بهتره چن تا ورزشگاه تو شهرها محروم ساخته بشه
      اینا تو اسیا قهرمان هم بشند چه سودی داره واسه دختر خانمی که تو بلوچستان هیچ امکانات ورزشی نداره
      التماس تفکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه حرف بی ربطی

    • آرش پنجه,A+S=عشق

      جونم

    • نرگس

      واقعا برای طرز فکر متعصبانه و لحن مسخرت متاسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج