جاباما
۸۶۲۲۵۸
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

آخرین مهلت فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانکی

دارندگان تجارت کارت، با نصب اپلیکیشن همراز بانک تجارت می‌توانند رمز یکبار مصرف یا رمز دوم پویا را دریافت کنند.

خبرآنلاین: احمدی معاون مدیر عامل در امور فناوری اطلاعات بانک تجارت در گفت‌وگویی با اعلام اینکه اپلیکیشن همراز برای دریافت رمز یکبار مصرف از سوی مشتریان آماده بهره برداری است، گفت: براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در بخش اول الزامات استفاده از رمزهای یکبار مصرف ضروری است زیرساخت رمز یکبار مصرف را در سامانه‌ی بانکی قرار داده و فرهنگ‌سازی های لازم را در این بخش انجام دهند. در حال حاضر بانک‌ها و موسسات مختلفی خدمات رمز یکبار مصرف را ارائه می‌دهند.

معاون مدیر عامل با اشاره به اینکه استفاده از رمزهای دوم پویا یا همان رمزهای یکبار مصرف برای تمامی دارندگان کارت‌های بانکی از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۸ الزامی است، افزود: رمز دوم ایستا که تا به امروز در شبکه بانکی مورد استفاده بوده، به‌طور کامل حذف و با رمزهای دوم یکبار مصرف جایگزین خواهد شد.

وی افزود: بانک تجارت نیز به‌ منظور افزایش ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات حساب مشتریان، قابلیت استفاده از رمزهای یکبارمصرف یا رمز پویا را به جای رمز ثابت دوم اینترنتی بر روی بستر های خدمات کارت فراهم کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه رمز یکبار مصرف (One Time Password) در اوخر بهمن ماه سال۹۷ راه اندازی شده، گفت: رمز یکبار مصرف یک روش محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور کارت محسوب می شود ، در این حالت رمز عبور با استفاده از روش‌های رمز نگاری تولید شده و تنها برای یک بار قابل استفاده است.

علاوه بر آن رمز یکبار مصرف برای مدت زمان ۶۰ ثانیه تولید می شود و پس از طی این مدت نا معتبر خواهد بود.

معاون مدیر عامل در امور فناوری اطلاعات بانک تجارت مهم‌ترین مزیت استفاده از رمز یکبار مصرف را غیر ممکن شدن سرقت اطلاعات دارنده کارت با دانستن رمز کارت توسط افراد سودجو عنوان و اظهار امیدواری کرد که با گسترش استفاده از این قابلیت، کاهش محسوسی در جرائم سایبری مالی به‌خصوص در بحث برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداری از طریق فیشینگ و برنامه‌های مخرب حاصل شود.

عضو هیات عامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه مشتریان بانک تجارت که علاقه‌مند به استفاده از رمزهای یکبار مصرف هستند، باید در گام نخست تنها با یکبار مراجعه به دستگاه های خودپرداز این بانک در سراسر کشور نسبت به احراز هویت و فعال سازی رمز پویا اقدام کنند، گفت: در ادامه پیامکی به شماره تلفن همراه آن ها که در اطلاعات حساب بانکی تعریف شده ارسال می شود که از طریق لینک موجود در این پیامک و شماره سریال مندرج در آن می توانند نسبت به نصب و راه اندازی اپلیکیشن توکن موبایلی یا "اپلیکیشن همراز بانک تجارت" در نسخه های اندروید و IOS اقدام کرده و از این طریق رمز یکبار مصرف تولید کنند.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر دریافت رمز یکبار مصرف فقط مختص رمز دوم خدمات کارتی مشتریان بانک تجارت است، افزود:. بانک تجارت استفاده از رمز پویا یا یکبار مصرف به عنوان رمز اول مشتریان دارنده تجارت کارت را نیز پیش بینی نموده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      چه مسخره بازی هایی

    • مهسا

      مردم را مسخره کردید رمز یکبارمصرفش دیگه چی بود

    • بدون نام

      خوب دیگه، از این به بعد بقالی هم بریم باید یه اس ام اس برامون بیاد و آخر ماه پول این اس ام اسها رو هم پرداخت کنیم.... علی برکت الله

    • بی نام

      کسانی که گوشی هوشمند ندارند چکار کنند‌.

    • مرتضی

      مگه زوریه عاقا من همین رمز دوم کافیمه مسخره بازیا چیه من روزی 100 بار کارت بکشم وقتی گوشیم اندوریدی نیس از سر قبر عمم رمز دوم یکبار مصرف بگیرم ؟

    • بدون نام

      وای برما حالا باید داخل بانک ها هم صف بکشیم دیگه صف مردن هم شلوغه

    • ایران تحریم شده از هر سو

      ای ول بانک تجارت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج