۸۶۲۲۶۱
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

بارسا و یک رهبر معنوی؛ اینجا مسی چاره‌ساز نیست

نتیجه آشکار است: لیونل مسی در اروپا کافی نیست. استعداد بی‌نظیر او برای سلطه بر لیگ قهرمانان اروپا کافی نیست و این در سال‌های اخیر به اثبات رسیده.

ایران ورزشی: در سال ۲۰۱۳ باخت ۷ بر صفر در مجموع دو دیدار با بایرن‌مونیخ، در سال ۲۰۱۷ شکست ۳ بر صفر برابر یوونتوس، سال بعد باخت شرم‌آور در رم و حالا این شکست تحقیرآمیز در آنفیلد که باعث می‌شود مسی یک بار دیگر فینال لیگ قهرمانان اروپا را از خانه تماشا کند.

آنقدر در این شش فصل به مشکل خورده‌اند که دیگر نمی‌توانند وابستگی بیش از حد به مسی را انکار کنند. او بارها برای تیم راه حل بوده اما گاهی از دست او هم برای تیمی که در مواجهه با سختی و بحران خودش را می‌بازد، کاری برنیامده. مسی یکی از نوابغ فوتبال است اما بعد از بازنشستگی کارلس پویول، بارسلونا کسی را نداشته که بتواند تیم را نجات بدهد. بارسلونا یا بر اساس سبک فوتبالش برنده می‌شود یا نه چون وقتی گیر می‌افتد، نمی‌تواند خودش را خلاص کند.

بارسا و یک رهبر معنوی؛ اینجا مسی چاره‌ساز نیست

سابقه رم در ذهن بازیکنانی بود که به آنفیلد می‌رفتند اما لیورپول بدون محمد صلاح، روبرتو فیرمینو و نبی کیتا، نقاط ضعف تیم والورده را نشانه رفت. مربی بارسا نتوانست مانع از دست رفتن تیمش شود چون تیم یورگن کلوپ از همان جایی به بارسلونا ضربه می‌زد که انتظارش می‌رفت. تنها آرتورو ویدال مرد این مبارزه بود و بقیه چشم به مسی داشتند تا مشکل تیم را حل کند.

جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس، بازیکنانی استثنایی هستند اما رهبر نیستند. لوییس سوارس مهاجم کشنده‌ای است اما بار گل نزدن خارج از خانه در لیگ قهرمانان مثل یک تن سیمان روی شانه‌اش سنگینی می‌کند. فیلیپه کوتینیو و شخصیت، دو واژه متناقض هستند. مارک آندره ‌تراشتگن قرار نیست همیشه آبی‌اناری‌ها را نجات بدهد. در نهایت یا مسی تیم را نجات می‌دهد یا نجاتی در کار نیست.

بارسا و یک رهبر معنوی؛ اینجا مسی چاره‌ساز نیست

ناکامی، واقعیت آشکارتری برای بارسلونا می‌شود چون مسی ماه آینده ۳۲ ساله می‌شود و اگرچه احساس می‌شود او برای همیشه فوق‌العاده است اما اینچنین نخواهد بود. نوکمپ از عملکرد اروپایی کاتالان‌ها سرخورده شده بخصوص با این باور که بارسلونا سال‌های اوج مسی در لیگ قهرمانان را هدر داده است.

فراتر از کناره‌گیری تدریجی از سبک مشهور بازی‌اش، بارسلونا ثابت کرده به فوق‌ستاره‌های دیگری در کنار مسی نیاز دارد. یک رهبر مقتدر باید رهبری معنوی هم باشد. در غیر این صورت، بارسلونا در خطر است و باید منتظر تکرار شب‌هایی مثل رم و لیورپول باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همتون جمع کنید برسد بزارید باد بیاد اگه یکم شانسه لوله رو داشت سلطان سی آر سون .الان فینال بود توپ طلا حقشه واقعا

    • بدون نام

      بابا چقدر بگم این کوتوله مالی نیست..تو همون لالیگا خوب میدرخشه.اما تو تورنمنت های بزرگ محو و پوچ میشه..اما کریس فرق نداره تو کدوم لیگ یا لیگ قهرمانان باشه.همیشه مثل الماس میدرخشه

      پاسخ ها

      • آناتومروس

        الان تو سری آ درخشیده دیگه؟با یووه از یو سی ال حذف شد کلا ۲۰ تا گل زده خخخخ

    • بدون نام

      راست میگه یا مسی یا هیچ کس

    • N

      فققققط مسی گزینه دیگری موجود نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج