جاباما
۸۶۲۳۴۴
۱۵ نظر
۵۰۰۰
۱۵ نظر
۵۰۰۰
پ

کفاشیان: شاید اگر فوتبالی‌ها بخواهند برگردم

علی کفاشیان باز هم خبرساز شده است. او جمعه ظهر در برنامه «ورزش و مردم» شرکت و اظهاراتی را مطرح کرد که باعث شد دوباره نامش در فضای مجازی داغ شده و بعد از مدت‌ها بر سر زبان‌ها بیفتد.

فرهیختگان: علی کفاشیان باز هم خبرساز شده است. او جمعه ظهر در برنامه «ورزش و مردم» شرکت و اظهاراتی را مطرح کرد که باعث شد دوباره نامش در فضای مجازی داغ شده و بعد از مدت‌ها بر سر زبان‌ها بیفتد.

هرچند برخی معتقدند دوره کفاشیان به سر آمده است، اما او این‌طور فکر نمی‌کند و به نظر می‌رسد به‌واسطه تلاش‌های گذشته‌اش برای فوتبال و البته فضایی که این روزها علیه فدراسیون فوتبال وقت در غیاب او وجود دارد، تصمیم گرفته دوباره برگشته و به هر نحوی که می‌تواند دوباره به فوتبال کشور کمک کند.

کفاشیان جمعه نشان داد هنوز هم ناگفتنی‌ها زیاد است و می‌توان به اندازه یک کتاب درباره ۸ سالی که در فدراسیون فوتبال بوده، با او به صحبت پرداخت.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال بخشی از این ناگفتنی‌ها را مطرح کرد، اما همان صحبت‌ها نیز مسائل دیگری را پیش آورد. اولین سوالی که ذهن‌مان را قلقلک داد این بود که بعد از این همه مکافاتی که علی کفاشیان بر سر آوردن کی‌روش متحمل شد، آیا از آوردن وی پشیمان شد یا خیر.

او در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «خیر اصلا؛ قبلا هم گفته بودم که پشیمان نیستم و خیلی هم رضایت دارم. ما توسط کی‌روش به اهداف‌مان که رسیدیم، هیچ؛ حتی از قبال او به درآمدزایی هم رسیدیم. شاید مبلغ قرارداد او زیاد بود اما به دفعات گفته‌ام از مسابقات مختلف مثل جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا با حضور تیم ملی ایران، به‌مراتب درآمدزایی‌هایی که داشتیم، بیشتر از گذشته بود و معتقدم کی‌روش توانست پول خود را از حضور تیم ملی در این جام‌ها دربیاورد.

به‌نظرم اگر فدراسیون فوتبال از هر لحاظ مستقل شود، دیگر هیچ نیازی به کمک‌های مالی ندارد. همین ۲دوره‌ای که کی‌روش آمد و تیم ملی به جام‌جهانی رفت، درآمد فدراسیون فراهم شد. درآمد ما از صعود به جام‌جهانی حتی به تیم‌های دیگر هم رسید. در هر صورت هر فردی هم اخلاق خوب دارد و هم بد و این‌طور نیست که خوب یا بد مطلق باشید! کی‌روش هم نقاط مثبت و منفی داشت و این ما بودیم که با مدیریت‌مان او را کنترل می‌کردیم. مثلا اگر پولی در بساط نبود، با شوخی و خنده زمان می‌خریدیم و او هم می‌پذیرفت که یکی دو ماه بعد حقوقش را بگیرد.»

گفتنی‌ها درباره کی‌روش زیاد است و کفاشیان اعتقاد دارد که حرف‌هایش درباره این مربی را به‌مراتب پیش از این بیان کرده و از حالا باید به آینده فوتبال ایران فکر کرد. از او می‌پرسم بعد از کی‌روش هنوز سرمربی بعدی تیم ملی مشخص نشده و زمان زیادی سپری شده و جالب اینکه هر روز یک نام از سبد رسانه‌های خارجی و حتی داخلی برای تیم ملی بیرون می‌آید: «این موضوع زمان‌بر است و باید بهترین کیس را برای تیم ملی انتخاب کرد. در هر صورت کشور یک‌سری مشکلات ازجمله مشکلات اقتصادی دارد که باید آنها را هم لحاظ کرد و نباید بدون فکر به تصمیم‌گیری پرداخت. البته نام بسیاری از گزینه‌هایی را که مطرح شده‌اند، من نشنیده‌ام اما درنهایت امیدوارم بهترین تصمیم برای تیم ملی فوتبال ایران گرفته شود.»

از گوشه و کنار شنیده می‌شود کفاشیان قرار است به فوتبال برگردد! در این خصوص چندی پیش خبری با این محتوا منتشر شده بود: «علی کفاشیان که در انتخابات اردیبهشت ۹۵ ریاست فدراسیون فوتبال را از دست داد، گویا دوباره بنای ریاست دارد و برای این هدف به دنبال چینش نیروهای خود در استان‌های مختلف است.» در این راستا رئیس سابق فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه با سفر به مشهد، برای حسن کامرانی‌فر، کاندیدای انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی رایزنی و با برخی اعضای مجمع صحبت کرد تا بتواند فرد نزدیک به خود را به ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی برساند.

کامرانی‌فر، کمک‌داور بین‌المللی فوتبال کشورمان قصد دارد در انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی که ۱۹ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، شرکت کند.» از کفاشیان درباره این موضوع سوال کردیم که وی در پاسخ گفت: «شاید! حالا ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد. شاید اگر فوتبالی‌ها بخواهند، دوباره برگردم. البته مسائلی که فعلا مطرح می‌شود شایعه و در حد گمانه‌زنی‌ است.»

در این خصوص البته پای موانع قانونی ازجمله بحث بازنشستگی کفاشیان هم مطرح است اما آخرین خبر از فدراسیون فوتبال حاکی است با توجه به اینکه کمیته فوتسال یک کمیته مستقل و غیردولتی به شمار می‌رود، این احتمال وجود دارد که کفاشیان دوباره به‌عنوان ریاست این کمیته به‌زودی مشغول به کار شود. حتی شنیده می‌شود رئیس سابق این کمیته بعد از مشکلاتی که برای فوتسال کشور به وجود آمده، برای رسیدن دوباره به این سمت ابراز تمایل کرده است.

کفاشیان همچنین در برنامه «ورزش و مردم» درمورد دوران حضور کارلوس کی‌روش نکات جالبی به زبان آورد. طبق گفته این فرد هنگامی که محمود گودرزی به‌عنوان وزیر ورزش فعالیت داشته است، او رای به برکناری سرمربی پرتغالی تیم ملی داده و بعد از آن توسط نهاد بالاتری ازجمله ریاست‌جمهوری این تصمیم وتو شده است.

بعد از این اظهارات، مازیار ناظمی، رئیس روابط‌عمومی وزارت ورزش که فعالیت ویژه‌ای در فضای مجازی به‌خصوص توئیتر دارد، جواب نسبتا تند و جالب‌توجهی نسبت به سخنان کفاشیان مطرح کرد. او حرف‌های این فرد را مانند کلاژه (یک اثر‌ هنری که از هر موضوعی یک نمونه در آن آمده است) دانسته که نباید زیاد آنها را جدی گرفت.

ناظمی در ادامه به ‌شدت سخنان خود افزوده و این‌گونه ادامه می‌دهد: «زمانی که من به‌عنوان تهیه‌کننده در صداوسیما فعالیت می‌کردم به کسانی مانند علی کفاشیان می‌گفتند برنامه گرم‌کن.» از کفاشیان در این‌باره یعنی اظهارات ناظمی سوال می‌کنیم. رئیس سابق فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا خیال پاسخگویی به ناظمی را ندارد، گفت: «مهم‌ترین موضوع، فوتبال کشورمان است. این صحبت‌ها مهم نیست. دو، سه دوره که به جام‌جهانی رفتیم، مردم چقدر خوشحال بودند. همه باید از فوتبال حمایت کنند و باعث خوشحالی مردم شوند.»

قریب: گذشته را رها کنید!

کفاشیان درباره دکتر قریب، مدیرعامل اسبق استقلال نیز صحبت کرده بود و از وی به‌عنوان گزینه وزارت ورزش برای انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال نام برده بود. در همین خصوص با قریب تماس گرفتیم و با وی به صحبت پرداختیم. قریب طبق عادت این سالیان اخیر یک‌بار دیگر خیلی مودبانه از مصاحبه کردن امتناع کرده و این‌طور گفت: «از جزئیات ماجرایی که کفاشیان تعریف کرده خیلی گذشته و چیز زیادی یادم نیست. در هر صورت گذشته را رها کنید و به آینده فکر کنید. سلام برسانید، خداحافظ!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله اقای کفاشیان شماهم به درامدزایی زرسیدی وهم به خواستهایت وهم یک تنه باحمایت ازیک بیگانه شخصیت ملت ایران خوب تاجایی که دلت میخواست کوبیدی حالابنشین وبه ماحاصل کارهای گذشته ات لذببرودبگه اسمی ا زفوتبال وریاست ونجات فوتبال نزن که حنایت دگررنگی ندارد

    • بدون نام

      برگرد کثیف

    • PKE

      نه ممنون....در هم پشت سرت ببند

    • بدون نام

      مگه پسرت سر و سامان نگرفته ول کن دیگه ماشین مفتی که گرفت شغل هم که گرفته مگه میخوای نوه ات رو هم سر و سامان بدی!!!!!

    • بی نام نام

      تو احمدی نژاد فوتبال ایرانی!! که فوتبال رو به فنا دادی یک جارو خواستی درست کنی هزار جارو خراب کردی

    • هیچکس

      نخیرهیچکس شمارانمیخواهد.برویدوانشالادیگرشما واافرادی همچون شماهرگزواردفوتبال نشوند..خیانتکاربودید

      پاسخ ها

      • حمید موحد

        تورا بخدا قسم میدم از ده کیلومتری فدراسیون هم رد نشو حالمون را بهم میزنی با اون چشمان و لبخند چندش اورت برو با پولها که هاپولی کردی کانادا پیش دوستان اختلاص گر

    • بدون نام

      جان مادرت برنگرد

    • انتقاد سازنده

      نه خیر ‌ لطفا چنین تصمیمی نگیرید . ما دنبال راهی هستیم تا آقای تاج هم نباشه .

    • بدون نام

      نه ممنون . بیا تاج رو هم باخودت ببر

    • maniyad2121

      سیر نشده این آقای پر رو برو بابا دلت خوشه

    • بدون نام

      انگار هنوز جیب کفاشیان وپسرش از رانت واختلاص پرنشده وکسری دارد که میخواهد دوباره برگردد

    • بدون نام

      نوکرتم اعامو به تاج هم یه تلفن ریز بزن بگو بسه دیگه یه وقت لو میری .....داستان میشه ها مردم بیچارت میکنن .....

    • بدون نام

      آقای همیشه خندان ول کن تروخدادیگه
      آقای محترم فوتبالی هاحتی دوس ندارن اسمتوبشنون چه برسه که بخوان توبرگردی چندش

    • بدون نام

      (باعرض ‌معذرت‌ازمردم عزیز)یه‌بار‌دیگه بخوای ازاین حرفا بزنی توکلاس‌ سعید‌طوسی‌ ثبت نامت میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج