۸۶۲۳۶۵
۸ نظر
۵۰۳۳
۸ نظر
۵۰۳۳
پ

کلاهبرداران ۳۷میلیارد تومانی به مرز نرسیدند

اعضای یک باند با راه‌اندازی شرکتی کاغذی و با جعل مدارک ۳۷ میلیارد تومان از بانک و یک شرکت ساختمان‌سازی کلاهبرداری کردند.

روزنامه ایران: اعضای یک باند با راه‌اندازی شرکتی کاغذی و با جعل مدارک ۳۷ میلیارد تومان از بانک و یک شرکت ساختمان‌سازی کلاهبرداری کردند.

اوایل سال ۱۳۹۸ به‌دنبال شکایت معاونت حقوقی یکی از بانک‌های خصوصی مبنی بر دریافت تسهیلات بانکی توسط یک شرکت کاغذی، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم مبارزه با جعل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با تأسیس و ثبت یک شرکت کاغذی و به بهانه تأسیس یک کارخانه تولیدی اقدام به دریافت بیش از ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی کرده و پس از آن متواری شده‌اند. با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شرکت به بانک، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شرکت به نام یک خانم ثبت شده که در ادامه با شناسایی محل سکونت این خانم بازنشسته در شمال شرق تهران مشخص شد وی هیچ اطلاعی از ثبت شرکت به نام خود ندارد.

کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با بررسی شواهد و مستندات اطمینان پیدا کردند که با یک گروه حرفه‌ای از افراد جاعل و کلاهبردار روبه‌رو هستند؛ بنابراین با اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی هویت شش عضو این گروه از جاعلان و کلاهبرداران شدند.

در ادامه پرونده دیگری به اداره سیزدهم رسید مبنی بر اینکه از حساب یک شرکت ساختمان‌سازی معتبر نیز به ارزش ۲۴ میلیارد تومان برداشت غیرمجاز صورت گرفته که بررسی و تطابق اسناد و مدارک مجعول این پرونده با مدارک پرونده ۱۳ میلیارد تومانی، همگی حکایت از آن داشت که جاعلان حرفه‌ای این پرونده به شیوه‌ای مشابه در هر دو پرونده اقدام به جعل مدارک کرده و در پرونده اخیر ۲۴ میلیارد تومانی نیز با جعل مدارک شناسایی و حساب بانکی متعلق به مدیرعامل شرکت کلاهبرداری کرده‌اند.

سردار لطفی - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- در این باره گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه این شش نفر در منطقه قلعه حسن خان روز پنجشنبه و طی چند عملیات همزمان اقدام به دستگیری تمامی آنها کردند.

با انتقال تمامی متهمان به پلیس آگاهی، در همان تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان قصد داشتند تا با تبدیل مبالغ به‌دست آمده به دلار و یورو پول‌ها را از کشور خارج کنند اما با دستگیری تمامی اعضای گروه و کشف پول‌های تبدیل شده به ارز هیچگونه پولی از کشور خارج نشده و در حال حاضر، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی حساب بانکی جعلی متعلق به متهمان و همچنین شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و رسیدگی به پرونده متهمان در مراحل مقدماتی قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فقط خدا

      عجب ادمای کثیفی واقعاهزاران لایک به نیروهای زحمت کش نیروی انتظامی که دستگیرشون کردن

    • بدون نام

      دیگه کی مونده ازاین کشور بدبخت شده دزی نکرده خدا به همراه فقیر

    • کیان پور

      درود به نیروی انتظامی برای دستگیری فوری جاعلین.

      پاسخ ها

      • حمید موحد

        چقدر بانگها بی در و پیکر هستن مگر میشه به این راحتی چند میلیون پول گرفت یک وام ازدواج ۱۵ میلیونی سه نفر کارمند باید تعهد پراخت کنن در صورت اقساط بنظر من یک جای کار لنگ میزنه

      • رص

        باید اعدام شن

    • بدون نام

      بدون شک عوامل بانکی و عوامل اداری دولتی در این اختلاس نقشی داشته اند . سطحی نگری باید پایان بگیرد .

    • بدون نام

      کاش از موقعیت اداری این متهم ها می نوشتند

    • علی

      آفرین بر پلیس زحمتکش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج